the-sword-edited_700x700
ورزش پیلاتس چه تاثیرات مثبتی بر سلامتی بدن ما میگذارد این نوع ورزش در عضلان بدن ما چگونه اثر میگذارد فرد ورزشکاری که علاقه مند به رشته پیلاتس است چه ویژگی های جسمی برخوردار است تفاوت ورزش پیلاتس با دیگر رشته های ورزشی در چیست ؟افزایش قدرت جسمی ،تناسب کل بدن،افزایش انعطاف پذیری،افزایش انرژی وافزایش ارتباط بین جسم و ذهن با این ورزش میسر خواهند شد .

  پیلاتس از مجموعه تمرینات ورزشی تخصصی تشکیل یافته است . این تمرینات بدن و مغز را به گونه ای درگیر می کند که قدرت و استقامت تمام اعضای بدن بالا رفته و عمیق ترین بخش عضلات بدن را مورد هدف قرار می دهد. امروزه، محبوبیت پیلاتس بیشتر شده است.

فواید ورزش پیلاتس

پیلاتس از مجموعه تمرینات ورزشی تخصصی تشکیل یافته است . این تمرینات بدن و مغز را به گونه ای درگیر می کند که قدرت و استقامت تمام اعضای بدن بالا رفته و عمیق ترین بخش عضلات بدن را مورد هدف قرار می دهد. امروزه، محبوبیت پیلاتس بیشتر شده است. شما می توانید در یک سالن ورزشی و همراه با مربی ماهر، پیلاتس را شروع کنید. فقط باید یک لباس مناسب و یک تشک زیرانداز داشته باشید.

تناسب کل بدن با ورزش پیلاتس

بر خلاف برخی ورزش ها، در پیلاتس تمامی اندام ها کار می کنند و هیج اندامی در حال استراحت نیست. ورزش پیلاتس، متمرکز بر قدرت است و تمام بدن در این ورزش به فعالیت می پردازد. تمرینات پیلاتس، قدرت و تعادل عضلانی را افزایش می دهند. همچنین، باعث انعطاف پذیری بدن می شوند و نیز دامنه حرکت مفاصل را زیاد می کنند.توجه به عمل تنفس و ذهن، کمک می کند که فرد زودتر به تناسب اندام برسد. پیلاتس در طرح های نوتوانی نیز کاربرد وسیعی را دارد.

سازگار با بسیاری از شرایط جسمانی

مهم نیست که شما هنوز ورزشکار حرفه ای نشده اید و یا برای بار اول شروع به ورزش کرده اید، حرکات پیلاتس برای شما هم مفید است! ورزش پیلاتس باعث درست ایستادن و نشستن می شود تمرینات پیلاتس را می توان بر اساس نیازهای افراد تنظیم و تعیین کرد و همه افراد می توانند آن را انجام دهند

ایجاد مقاومت بدون حجیم شدن عضلات با پیلاتس

در پیلاتس، ما نمی خواهیم عضله بسازیم، بلکه می خواهیم عضلات را سفت کنیم تا بتوانند کار کنند. در پیلاتس، انقباض عضلانی به نام “انقباض اکسترنیک ” انجام می شود که عضلات دراز را قوی می کند.

افزایش انعطاف پذیری با پیلاتس

در پیلاتس، طول و کشش عضلات و نیز دامنه حرکت مفاصل افزایش پیدا می کنند. در پیلاتس بدن می تواند کشیده و خم شود.

افزایش قدرت با پیلاتس

عضلات اصلی بدن عبارتند از: عضلات عمیق پشت، شکم و لگن. این عضلات از پشت و کمر حفاظت می کنند و باعث انعطاف پذیری بدن می شوند. ما درست نشستن و ایستادن را با استفاده از آنها انجام می دهیم. هنگامی که این عضلات قوی باشند، بدن شکل می گیرد. این بدان معنا است که گردن و شانه ها را می توانید شل کنید و بقیه عضلات و مفاصل آزادانه به وظایف خود عمل می کنند

درست ایستادن و نشستن با پیلاتس

ورزش پیلاتس باعث درست ایستادن و نشستن می شود. حرکات پیلاتس موجب قدرت و توازن بدن می گردد.

افزایش انرژی با پیلاتس

در حین حرکات پیلاتس، تنفس و گردش خون تحریک می شود و ستون فقرات و عضلات بیدار می شوند و کار خود را شروع می کنند. در نتیجه، شما احساس خوبی را برای تمام بدن به ارمغان می آورید.

کاهش وزن با پیلاتس

اگر ورزش پیلاتس را به طور روزمره انجام دهید، مطمئن باشید که کاهش وزن می یابید. در پیلاتس، کالری سوخته شده زیادتر از کالری مصرفی می باشد، در نتیجه باعث کاهش وزن می شود. همراه با ورزش های ایروبیک (هوازی)، پیلاتس نیز در کاهش وزن و کشیدگی عضلات نقش دارد.

افزایش ارتباط بین جسم و ذهن

پیلاتس مجموعه ای از هماهنگی بین جسم، ذهن و روح می باشد. ما حرکات پیلاتس را با توجه کامل انجام می دهیم. هنگامیکه حرکات را با توجه انجام دهیم، موجب می شود که بهترین فواید را از هر تمرین پیلاتس بگیریم.اصول پیلاتس عبارت است از: تمرکز، کنترل، دقت، تنفس و حرکت. تمام این اصول با همکاری جسم و ذهن عمل می کنند.

ایران ویج،

ارسال شده در 12 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • سبزیجات مفید و پرفایده
  • خوراک تره فرنگی با بلغور و گوجه خشک
  • نرمش های تصویری برای سوزاندن چربی بدن
  • آنچه باید درباره فرآورده های زیبایی بدانیم
  • آیا ورزش به درمان پوکی استخوان کمک میکند؟
  • تصاویری از رابر درام
  • عوامل مهم در بروز بلوغ زودرس در اطفال
  • مراقبت از حافظه با پیشگیری از این موارد
  • بررسی تخصصی کنار یا سدر
  • علائم مخفی برای آپاندیس
  • رفع مشکل عرق با بوتاکس
  • کاهش چربی‌ بدن بدون کاهش حجم عضلانی بخش 1
  • از دست جوش های صورت چگونه فرار کنیم؟
  • اوضاع فاضلاب در شادگان
  • انتخاب چای متناسب با گروه خونی
  • محبوبترین ها

  • تناسب‌اندام و رژیمهای اشخاص معروف
  • غذاهای مناسب و نامناسب برای دوران شیردهی
  • افراط در مصرف قند و شکر
  • درمان های خوراکی مناسب برای التهاب در بدن
  • اصول پیروی از یک رژیم غذایی سالم
  • با این ویتامین ها از مبتلا شدن به کبد چرب پیشگیری کنید
  • خوردنی های مناسب برای عضله سازی
  • تاثیر مهم ماهی در جلوگیری از کمبود ید
  • تا جائی که می توانید روغن این غذاها را بگیرید!
  • لیست تغذیه ای برای سالمندان!
  • شاداب و لطیف کننده های طب سنتی برای پوست
  • رفع میل به خوردن خوراکی های شیرین
  • آیا از خواص پسته اطلاعاتی دارید
  • مقابله با حرص و ولع برای غذا
  • راهکار هایی برای بهبود وضعیت اشتهای کودک
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است