vegetables-to-control-high-blood-sugar

بیماری دیابت می تواند تا حد زیادی با کمک برنامه غذایی مناسب کنترل گردد. مصرف برخی سبزیجات می تواند تاثیرات دو چندانی در فرایند درمانی و کنترل این بیماری نقش داشته باشد. در این مطلب به معرفی چند مورد از بهترین سبزیجات برای این بیماران خواهیم پرداخت. با دکترسلام همراه باشید.

کلم بروکلی :

با شاخص گلایسمیک پایین برای دیابتی ها مفید می باشد. کلم بروکلی و سبزیجات مشابه آن حاوی سولفوروفان هستند که این ترکیب منجر به افزایش آنزیم های بدن برای مبارزه با مواد شیمیایی سرطان زا می شود. کلم بروکلی کربوهیدرات کمی داشته و غنی از ویتامین های A,C,K, فیبر و آهن می باشد.

کلم بروکسل:

سرشار از ویتامینE می باشد و بدن را در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. علاوه بر ویتامین E  غنی از ویتامین A, C,  فولات و فیبر است که برای دیابتی ها بسیار مفید است.

خیار:

۹۶٪ آنرا آب تشکیل می دهد و به بدن برای هیدراته ماندن کمک می کند. خیار بسیار کم کالری و حاوی آنتی اکسیدان هایی برای مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد است و مصرف آن در برابر بیماری های مزمن مثل سرطان،دیابت، بیماری های قلبی و آلزایمر محافظت ایجاد     می کند و نیز حاوی پتاسیم برای کاهش میزان فشار خون است.

فلفل قرمز:

سرشار از ویتامین C  بوده که به بهبود سیستم ایمنی بدن و تسهیل جذب آهن کمک می کند. ضمن اینکه منبع غنی از ویتامین B6، فولات، ویتامینA و آنتی اکسیدان ها نیز می باشد.

مارچوبه:

این گیاه در هر فنجان حاوی ۲۷ کالری و ۵ گرم کربوهیدرات می باشد و سرشار از ویتامین A وk می باشد. مصرف منظم مارچوبه سبب کنترل میزان قند خون و افزایش تولید انسولین در بدن     می شود.

اسفناج:

به عنوان سبزی کم کربوهیدرات و دارا بودن فولات و B – کاروتن و ویتامینK گزینه مناسبی برای مبتلایان به دیابت نوع ۲        می باشد. سبزیجات برگ سبز تیره مثل اسفناج حاوی سطح بالایی از کلروفیل هستند که ماده ای می باشد که به مبارزه با دژنراسیون ماکولا و آب مروارید می رود . دژنراسیون ماکولا علت اصلی از دست دادن بینایی در تفراد مسن می باشد.

برگ چغندر:

غنی از ویتامین های A,B,K ،آهن و کلسیم و گزینه مناسب برای کاهش قند خون و سوزاندن چربی و کاهش التهاب بدن می باشد.

بامیه:

فیبر موجود در بامیه نمایه گلایسمی پایینی به آن می دهد. یعنی به سرعت قند خون را بالا نمی برد. بدین ترتیب که سرعت جذب قند را کاهش داده و به حفظ قند خون کمک می کند. میتوانید چند عدد بامیه را از وسط نصف کرده و از شب در آب خیس کنید و صبح که مایع درون لیوان حالت ژله ای مانند پیدا کرده را به صورت ناشتا میل فرمایید.

ارسال شده در 13 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه
  • مطالب بسیار مفید و کاربردی بود، لطفا در خصوص بیماری های قلبی مطلب بزارید

  • پیشنهاد سردبیر

  • روماتیسم و تاثیرات منفی آن
  • تاثیر ژل های تزریقی بر جوانسازی پوست
  • بايد به تعداد داروخانه هاي توزيع داروي ام اس اضافه شود
  • برای بانوان چه شوینده هایی ضرر کمتری دارد
  • 8 خواص درمانی عسل و 9 کاربرد آن
  • بانیونِت یا پینه انگشت خیاطان ؛ از تشخیص تا درمان
  • آرتریت خود را با تغذیه درمان کنید
  • مقابله با پرخوری و کنترل اشتها
  • سنتی ها و شیوه های ترک سیگارشان
  • روشی تازه برای پیشگیری از باردارشدن
  • غذاهایی که به شما ضربه متابولیسمی وارد می آورد
  • تاثیرات مختلف آپاندکتومی بر باردارشدن
  • حتما در پایان ورزشتان شیر بنوشید
  • طرز تهیه نوشیدنی چربی سوز با خیار
  • شیفته کردن همسر با این روش ها
  • محبوبترین ها

  • دانسته هایی درباره تاثیر استرس بر چاقی
  • از بین رفتن محبت در خانواده
  • عوارض شنیدن صداهای گوش خراش در طولانی مدت
  • دانستنی هایی در مورد مراقبه
  • راه حلی برای از بین بردن نگرانی های بی دلیل
  • کنارگذاشتن این حس با این دلایل محکم
  • بهترین و مناسب ترین سبک ها برای فرزند پروری
  • سردردهای اضطرابی
  • در دوره نامزدی اینگونه باشید
  • مقاومت در برابر استرس با این روش ها
  • اهمیت مدیریت داشتن مردان
  • دور باطل در اصطلاح روانشاسی- قسمت 1
  • نگاهی به مقوله خودکشی
  • عارضه های جانبی رژیم غذایی ناسالم بر ذهن و بدن
  • نوجوانان مبتلا به آکنه بیشتر مستعد افکار خودکشی هستند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است