مشاوره زیبایی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی

hair-care-market-report

سلامت موهای شما تا حد زیادی در گرو مواد غذایی است که در برنامه ی روزانه ی خود می گنجانید. این که چه چیزهایی را بخورید و از خوردن چه چیزهایی دوری کنید، می تواند تاثیر فراوانی در سلامت موهای شما داشته باشد. در این مطلب پیشنهادات غذایی برای حفظ سلامت موهای شما داریم. با ما همراه باشید.

  سبوس برنج بخورید

مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامی های گروه B1 راه خوبی برای پیشگیری از سفید شدن موهاست . خوردن روزانه یک قاشق پودر سبوس برنج که با کمی شکر یا نبات ساییده شده شما را به این هدف می رساند . علاوه بر این افزودن نان جو به رژیم غذایی یا نوشیدن جوشانده سبوس گندم ، جو و یا برنج هم در کاهش روند سفیدی موها نقش دارد.

 ید را فراموش نکنید

کمبود ید در بدن با سفید شدن زودهنگام موها هم ارتباط دارد. هویج و اسفناج جزو مواد غذایی گیاهی یددار هستند. غذاهای دریایی و به ویژه ماهی های آب های شور هم ید زیادی دارند.

مراقب کم آبی باشید

اگر در طول روز مقدار زیادی قهوه یا چای مینوشید بهتر است مقدار مصرف آنها را کاهش داده و به جای این نوشیدنی های کافئین دار، آب بنوشید. غذاهای سرخ شده، تند و اسیدی هم بدن شما را با کم آبی روبرو می کند. وقتی بدن با کمبود آب مواجه شود، مواد غذایی کافی به فولیکول های سر نمی رسد و در نتیجه زمینه برای سفید شدن موها فراهم می شود.

 از اسید فولیک غافل نشوید

یکی دیگر از دلایلی که سبب سفید شدن موها می شود، کاهش اسیدفولیک یا همان ویتامینB9 در بدن می باشد. این ویتامین به طور طبیعی در گروهی از مواد غذایی از جمله حبوبات، غلات، مرکبات، آبمیوه های تازه، سبزیجات برگ سبز تیره و جگر پیدا می شود.

 مس را به موهایتان برسانید

یکی از مهم ترین املاح معدنی برای پیشگیری از سفید شدن موها مس است. با مصرف غذاهای سرشار از مس می توانید از بابت تولید ملانین در موها و پیشگیری از سفید شدن شان آسوده خاطر باشید. بیشتر غذاهای دریایی، جگر، اسفناج، غلات کامل و حبوبات منابع خوبی از مس هستند. مس در میوه هایی مانند شاه توت، آناناس، انار، بادام، بادام زمینی و حتی تخمه کدو حلوایی و آفتابگردان هم پیدا می شود.

 با ادویه جات دوست باشید

یک راه خوب برای به تاخیر انداختن سفیدی مو مصرف ادویه جات گرم مانند فلفل و دارچین است.

5 1000
ارسال شده در 12 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x