hair-care-market-report

سلامت موهای شما تا حد زیادی در گرو مواد غذایی است که در برنامه ی روزانه ی خود می گنجانید. این که چه چیزهایی را بخورید و از خوردن چه چیزهایی دوری کنید، می تواند تاثیر فراوانی در سلامت موهای شما داشته باشد. در این مطلب پیشنهادات غذایی برای حفظ سلامت موهای شما داریم. با ما همراه باشید.

  سبوس برنج بخورید

مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامی های گروه B1 راه خوبی برای پیشگیری از سفید شدن موهاست . خوردن روزانه یک قاشق پودر سبوس برنج که با کمی شکر یا نبات ساییده شده شما را به این هدف می رساند . علاوه بر این افزودن نان جو به رژیم غذایی یا نوشیدن جوشانده سبوس گندم ، جو و یا برنج هم در کاهش روند سفیدی موها نقش دارد.

 ید را فراموش نکنید

کمبود ید در بدن با سفید شدن زودهنگام موها هم ارتباط دارد. هویج و اسفناج جزو مواد غذایی گیاهی یددار هستند. غذاهای دریایی و به ویژه ماهی های آب های شور هم ید زیادی دارند.

مراقب کم آبی باشید

اگر در طول روز مقدار زیادی قهوه یا چای مینوشید بهتر است مقدار مصرف آنها را کاهش داده و به جای این نوشیدنی های کافئین دار، آب بنوشید. غذاهای سرخ شده، تند و اسیدی هم بدن شما را با کم آبی روبرو می کند. وقتی بدن با کمبود آب مواجه شود، مواد غذایی کافی به فولیکول های سر نمی رسد و در نتیجه زمینه برای سفید شدن موها فراهم می شود.

 از اسید فولیک غافل نشوید

یکی دیگر از دلایلی که سبب سفید شدن موها می شود، کاهش اسیدفولیک یا همان ویتامینB9 در بدن می باشد. این ویتامین به طور طبیعی در گروهی از مواد غذایی از جمله حبوبات، غلات، مرکبات، آبمیوه های تازه، سبزیجات برگ سبز تیره و جگر پیدا می شود.

 مس را به موهایتان برسانید

یکی از مهم ترین املاح معدنی برای پیشگیری از سفید شدن موها مس است. با مصرف غذاهای سرشار از مس می توانید از بابت تولید ملانین در موها و پیشگیری از سفید شدن شان آسوده خاطر باشید. بیشتر غذاهای دریایی، جگر، اسفناج، غلات کامل و حبوبات منابع خوبی از مس هستند. مس در میوه هایی مانند شاه توت، آناناس، انار، بادام، بادام زمینی و حتی تخمه کدو حلوایی و آفتابگردان هم پیدا می شود.

 با ادویه جات دوست باشید

یک راه خوب برای به تاخیر انداختن سفیدی مو مصرف ادویه جات گرم مانند فلفل و دارچین است.

ارسال شده در 13 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • این عوامل باعث تشدید میگرن می شوند
  • آموزش طراحی و دیزاین فوق العاده ناخن
  • اوتیسم در جنین مادران نازا
  • قبل از بیهوشی سراغ آدامس بروید
  • 6 چیز که افسردگی شما را بدتر می کند
  • تاثیرات مفید افزایش تمرکز ذهن
  • خوراکی های مختل کننده سلامتی
  • چگونه نوروپاتی دیابتی تشخیص داده می شود؟
  • درمان بیماری واریکوسل از نوجوانی امکان پذیر است
  • ناس بهتر است یا سیگار
  • تاثیرات مفید روابط اجتماعی روی سلامتی بدن
  • همه عارضه های دیازپام، اگزازپام، کلردیازپوکساید و …را بخوانیم
  • کمبود شدید شادی در جامعه
  • اختلالات روحی یکی از عوامل ایجاد تبخال
  • استفاده از ژل لاغری ممنوع!
  • محبوبترین ها

  • هر آنچه که باید در مورد تاتوی موقت اطلاع داشته باشید
  • اطلاعاتی راجع به جوشاندن شیر
  • چه علائمی اسهال را غیرطبیعی می کند؟
  • ترفندهی سرآشپزها برای فریزکردن
  • دانستنی های مهم قبل از اقدام به یوگا
  • افزایش بی رویه آمار اعتیاد در کشور
  • ازدواج کودکان افزایش یافته است
  • نا مناسب ترین هدیه ها برای روز مادر
  • تنظیم خواب در مسافرت با این وسیله
  • مهمترین کارها برای پیشگیری از فراموشی
  • پیشنهادات جالب پس از خوردن سیر و پیاز
  • مسکن ها دشمنان درجه یک کلیه ها هستند!
  • تهدید فشار خون برای نوجوانان
  • مصرف در نمک در خانواده هایی که بیمار ام اس دارند!
  • منشا احساسات و رفتارهای احساسی را بشناسید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است