medical-question-mark-2-7

سوال کاربر: سلام

من ۱۵ سال دارم و قدم ۱۶۵است لطفا سریعتر یک راه حل برای افزایش قد پیشنهاد دهید.

پاسخ پزشک: سلام.

رژیم غذایی متعادلی داشته باشید. اگر چاق باشید، خیلی کوتاه تر به نظر می رسید. علاوه بر این، تناسب اندام، سبب می شود بلندتر به نظر برسید و احساس بهتری داشته باشید.
مقدار زیادی پروتئین بدون چربی مصرف کنید. پروتئین های بدون چربی مثل گوشت مرغ، ماهی، سویا و فراورده های لبنی، سبب می شود که ماهیچه هایتان حجیم و استخوان هایتان سالم شود. در مقابل کربوهیدرات هایی مانند پیتزا، کیک، شیرینی و نوشابه، شما را از این هدف دور می کند.

مقدار زیادی کلسیم مصرف کنید. کلسیم در سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج، کلم پیچ و لبنیات (شیر و ماست) وجود دارد و به سلامتی استخوان هایتان کمک می کند.
به اندازه کافی روی مصرف کنید. تحقیقات نشان می دهند، در پسران، ارتباط مستقیمی بین کمبود روی و کوتاه قدی وجود دارد. بهترین منابع روی عبارتند از:

جوانه گندم، کدو تنبل و دانه ها ی کدو، گوشت بره، بادام زمینی و میگو.

به مقدار کافی ویتامین دی مصرف کنید. ویتامین دی سبب رشد استخوان ها و ماهیچه ها در کودکان می شود و کمبود آن سبب توقف رشد و لاغری در دختران می گردد. ویتامین دی در ماهی، یونجه و قارچ فراوان است.

در سال های نوجوانی و بلوغ ورزش کنید، تا قدتان بلندتر شود. اغلب، ورزش های پرشی انجام دهید. فعال باشید. بیرون بروید و ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید.

به باشگاه های ورزشی بروید. این کار به شما کمک می کند، که به بسیاری از تمرین ها و ماشین های عضله سازی دسترسی داشته باشید. همچنین سبب افزایش انگیزه ی شما می شود.
اگر وقت ندارید، پیاده روی کنید. پیاده به مدرسه، کتاب خانه و فروشگاه بروید.

هر شب به اندازه ی کافی بخوابید. بدن شما، هنگامی که در خواب هستید رشد می کند. بنابرین اگر به اندازه کافی بخوابید، فرصت کافی را به بدنتان می دهید تا رشد کند. اگر زیر ۲۰ سال سن دارید هر شب ۹ تا ۱۱ ساعت بخوابید.
هورمون رشد بدن ما در طول خواب تولید می شود. خوب خوابیدن تولید هورمون رشد در غده ی هیپوفیز را افزایش می دهد.

آگاه باشید که بخش اعظم هورمون های شما، با توجه به ژن هایتان تعیین می شوند. دانشمندان معتقدند ۶۰ تا ۸۰ درصد قد شما به ژن هایتان وابسته است. متاسفانه ممکن است شما ژن قد بلندی داشته باشید یا نه. این بدان معنا نیست که اگر پدر و مادرتان قد کوتاه باشند، شما نمی توانید قد بلند شوید. این بدان معناست که احتمال قد کوتاه شدن شما بیشتر است.

 

  • سوال از شما پاسخ از ما. تنها کافیست در بخش نظرات هر مطلب، مشکلتان را با ما در میان بگذارید تا دکتر سلام مشکل شما را حل کند.

 

ارسال شده در 11 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پرسش و پاسخ

پیشنهاد سردبیر

  • برای درمان میگرن چه میوه ای بخوریم
  • مضرات اضطراب چیست؟
  • قوز کمر کاربران رایانه
  • 10 عادت بدی که ترک شان واجب است
  • چرا درک ماهیت اختلالات اضطرابی دشوار است؟
  • آیا مصرف آنتی بیوتیک خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد؟
  • با این روش سوزاندن چربی های خود را سه برابر سریع تر کنید
  • تصاویر نگه دارنده پا و کفش و صندل طبی
  • توقف تولید پروتئین در باکتری ها
  • خوراکی هایی که به تنظیم ساعت درونی تان می پردازند
  • ماکارونی با ماست
  • دانسته های مهم پیرامون داروی جدید سرطان خون
  • نوشیدنی معجزه آسا برای جلوگیری از طاسی
  • افزایش همبستگی در جامعه با روزه
  • توضیحات پزشکی در مورد عمل سرکلاژ
  • محبوبترین ها

  • مهمترین پرهیزهای غذایی در خانم های حامله
  • مادر باردار و هشدارهایی برای قند خون
  • اطلاعات کامل درباره بارداری دوقلویی
  • کم کردن وزن در حاملگی
  • دانستنی های مهم درباره تغذیه دوران بارداری
  • ارتباط افزایش وزن با مرض قند و فشار خون
  • خانم های باردار حتماً مکمل یدوفولیک مصرف کنند
  • خانم های باردار و تلفن همراه و وای فای
  • استراحت در بانوان باردار و نزدیکی
  • وقتی قفسه سینه زن باردار درد میگیرد
  • چرا در دوران بارداری خون دماغ میشویم؟
  • با این اطلاعات، نسخه ورزش در دوران بارداری را بپیچید
  • خانه تکانی در دوران حاملگی
  • تست CDC برای زنان باردار در مناطق آلوده به زیکا
  • راهنمایی های مهم تغذیه ای برای بانوان باردار
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است