always-hungry-opener-400x400

هنگام احساس گرسنگی سعی کنید سراغ خوراکی های سالم و بی خطر بروید و به این طریق بدنتان را به مصرف خوراکی های مفید عادت دهیدپنیر،ماست چکیده به همراه میوه،حموص و سبزیجات،تن و کراکر،آجیل ها و بسیاری موادخوراکی دیگر می توانند انتخاب خوبی برای تغذیه و رفع گرسنگی شما باشند لازم نیست برای فروکش کردن گرسنگی خود از برخی خوردنی های مضر و ناسالم استفاده کنید.

 وقتی گرسنه هستیم دست به انتخاب های اشتباه زیادی میزنیم در حالی که با یک انتخاب صحیح می توانیم هم خودمان را سیر کنیم و هم به سلامت بدنمان کمک کنیم. در ادامه می خواهم غذاهایی را به شما معرفی کنم که در مواقع گرسنگی می توانند نجاتتان دهند.

آجیل ها

آجیل ها سرشار از پروتئین و فیبر هستند، دو ماده مغذی که می توانند تا زمان رسیدن به یکی از وعده های اصلی سیر و راضی نگهتان دارند. نیازی هم به مقدار زیادی آجیل نیست. در یک تحقیق مشخص شد خوردن 7 عدد آجیل در روز نه تنها می تواند به فروکش کردن گرسنگی کمک کند بلکه باعث افزایش تمرکز و حتی کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز می شود.

تن و کراکر

یک کنسرو تن ماهی حاوی 40 گرم پروتئین در کنار مقدار زیادی اسید چرب سالم امگا 3 است. به جای ترکیب کردن آن با سس مایونز که سرشار از چربی اشباع است، از مقداری لیمو ترش استفاده کنید. با اضافه کردن مقداری کراکر سبوس دار می توان به این غذا مقداری فیبر هم اضافه کنید. فیبر یکی از مواردی است که با سرطان مقابله می کند.

پنیر

پنیر را به عنوان یک وعده پروتئین استفاده کنید و آن را با یک کربوهیدرات سالم مانند پاپ کورن یا نان سبوس دار ترکیب کنید. پروتئین را از پنیر دریافت می کنند و کربوهیدرات نیز به شما انرژی خواهد داد.

ماست چکیده به همراه میوه

ماست چکیده پروتئین بیشتر و قند کمتری نسبت به ماست معمولی دارد. ماست چکیده همچنین مقدار زیادی کلسیم مفید برای استخوان ها و پروبیوتیک ضدالتهاب دارد. اگر به این وعده ماست میوه هم اضافه کنید مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان است که به سمت بدنتان سرازیر می شود.

حموص و سبزیجات

حموص را که با نخود سرشار از پروتئین درست می شود به همراه سبزیجات سرشار از فیبر مانند بروکلی، گل کلم یا هویج میل کنید سبزیجات بدون اینکه کالری زیادی به برنامه تان اضافه کنند سیرتان می کنند و همچنین تردی لذت بخشی نیز دارند.

آلو سیاه

اگر هوس چیزی شیرین کردید چند عدد آلو سیاه را به عنوان میان وعده میل کنید. آلو سیاه ها انتخاب فوق العاده ای هستند چون سرشارند از فیبر که می تواند برای مدت طولانی سیر نگهتان دارد. این میوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان است که پیری را به تاخیر می اندازد. برای افزایش چربی و پروتئین می توانید در کنارش یک برش پنیر نیز میل کنید.

بلغور جو دو سر

بلغور جو دو سر سرشار است از فیبر ( تقریبا هر وعده 4 گرم ) که می تواند سریع سیرتان کند و برای مدت زمان طولانی راضی نگهتان دارد. می توانید به همراه بلغور جو دوسر میوه نیز مصرف کنید تا مقدار فیبر دریافتی بالا برود. آجیل ها هم انتخاب مناسبی هستند و با آنها می توانید مقداری چربی سالم جذب کنید. اگر از هر کدام مقداری اضافه کنید، عالی می شود و تا وعده اصلی مشکلی پیدا نخواهید کرد. مقداری دارچین روی این غذا بپاشید تا از خاصیت ضد التهابی آن نیز بهره مند شوید.

سلامت نیوز

#
ارسال شده در 12 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • عکس های از کدو و خواص آن
  • بدون درد و خونريزي چند تکنیک زیبایی یاد بگیریم
  • فواید عسل و روغن زیتون و تاثیر آن بر سلامت مو
  • کربوهیدرات ها و این خواص بی نظیر
  • خوراکی های مفید برای کبد را بشناسیم
  • آسیب های زیبایی قبل از تعطیلات
  • درمورد پیوند قرنیه بیشتر بدانیم
  • برای تشخیص به موقع علل و نشانه های رماتیسم را بشناسید
  • سرگیجه و زنان حامله
  • در مردان سرطان چه علائم مخصوصی دارد؟
  • جانشین دارو های فشار روحی
  • انتخاب وسیله حمل و نقل برای سفر بردن کودک
  • عطسه با بینی مسدود و این پیامدها
  • نگرانی تازه مادرها برای شستن نوزاد
  • پنکیک ترکیه برای صبحانه
  • محبوبترین ها

  • کیک شکلاتی مستطیل شکل
  • رسپی مرغ با سیب زمینی و سس سفید
  • مافین کدو حلوایی به سبک مدرن تر
  • نوعی کیک با بادمجان
  • آموزش ژله لیوانی دو رنگ
  • آموزش تصویری پیش غذای مخصوص ترکیه
  • خوراک کلم بروکلی سرخ شده
  • سالاد مرغ،بادام و جعفری؛ غذایی سبک،کامل و مغذی
  • برخی از ترفندهای آشپزهای حرفه ای
  • با کلم و سیب زمینی هم می شود پیش غذا درست کرد
  • طرز تهیه نسکافه رژیمی
  • انواع روش های طبخ ماهی
  • صبحانه ای فوقالعاده با پنکیک های آلمانی
  • چگونه از آلوی سیاه تارت درست کنیم؟
  • سالاد عدس سبز و قارچ
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است