foods-promote-fetal-brain-development

سعی کنید از طریق موادخوراکی و تغذیه مناسب باعث رشد و تقویت ذهن فرزندتان شوید توصیه های ما را در این زمینه بخوانید و به گنجاندن این خوردنی ها در میان وعده های فرزندتان بپردازید این محصولات غذایی در افزایش عملکرد ذهنی فرزندتان موثر و تاثیرگذار هستند می توانند پروتئین و ویتامین و امگا 3 زیادی به مغز فرزندتان برسانند و یادگیری، بالابردن قدرت حافظه و مهارت‌های حرکتی فرزندتان تاثیر بگذارند.

برای این که مغز از سطح عملکرد مطلوب برخوردار باشد، نیازمند ترکیبی از کربروهیدارت‌های پیچیده، پروتئین بدون چربی، آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب، و ویتامین‌هاست. برخی مواد غذایی می‌توانند به بهبود عملکرد مغز به ویژه در کودکان که روند رشد مغزی خود را تجربه می‌کنند و باید در کلاس‌های درس حاضر شوند، کمک کنند.

 شکل ظاهری گردو یک نسخه کوچک از مغز را تداعی می‌کند. بر همین اساس، منطقی است که این مغز خوراکی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ و پروتئین به تقویت مغز و بهبود سلامت آن کمک کند.

برای این که مغز از سطح عملکرد مطلوب برخوردار باشد، نیازمند ترکیبی از کربروهیدارت‌های پیچیده، پروتئین بدون چربی، آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب، و ویتامین‌هاست.

برخی مواد غذایی می‌توانند به بهبود عملکرد مغز به ویژه در کودکان که روند رشد مغزی خود را تجربه می‌کنند و باید در کلاس‌های درس حاضر شوند، کمک کنند. در ادامه بیشتر با آنها آشنا می‌شویم.

گردو
شکل ظاهری گردو یک نسخه کوچک از مغز را تداعی می‌کند. بر همین اساس، منطقی است که این مغز خوراکی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ و پروتئین به تقویت مغز و بهبود سلامت آن کمک کند.غلات کامل (سبوسدار)

غلات سبوس دار مانند گندم، جو، جو دو سر، چاودار و ارزن دارای چند چیز مشترک بسیار مهم هستند. نخست، آنها کربوهیدارت‌های حاوی قند گلوکز با روند کند انتشار هستند که سوخت بدن را تامین کرده و به مغز قدرت می‌بخشند. دوم، غلات سبوس دار منبعی غنی از فیبر محلول هستند که کلسترول را کاهش داده و همچنین خطر آسیب‌های مغزی مانند سکته را کاهش می‌دهند.تخم مرغ

تخم مرغ منبعی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ است که می‌تواند انرژی مورد نیاز صبحگاهی شما را تامین کرده و پشتیبانی برای فعالیت‌های مغزی باشد.ماهی چرب

ماهی‌های چرب مانند سالمون، شاه ماهی، ساردین، خال مخالی، و تن نه تنها منبع خوبی از پروتئین محسوب می‌شوند، بلکه سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ نیز هستند که برای عملکرد درست مغز و سیستم عصبی نیاز است و می‌توانند دیسلکسیا و دیگر اختلالات کمبود تمرکز را کاهش دهند.کره بادام زمینی

پیش از یک مطالعه طولانی مدت، پروتئین موجود در کره بادام زمینی می‌تواند احساس سیری را در فرد ایجاد کرده، انرژی را در سطح بالا حفظ کند و سطح قند خون را پایدار نگه دارد. بر همین اساس، طی مدت زمان برگزاری امتحان خود سقوط ناگهانی انرژی را تجربه نخواهید کرد.
توت‌ها
بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان‌ها (از قبیل ویتامین E، که از رگ‌های خونی و مغز در برابر آثار خطرناک رادیکال‌های آزاد و فقدان شناختی مرتبط با سن محافظت می‌کند) است، و همچنین ظرفیت یادگیری، حافظه و مهارت‌های حرکتی را بهبود می‌بخشد.شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، مواد شیمیایی که از مغز در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و جریان خون به سمت مغز را بهبود می‌بخشند، است و بر همین اساس، تمرکز و عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد.مغزهای خوراکی و دانه‌ها

مغزهای خوراکی و دانه‌ها فواید بسیاری را برای بهبود عملکرد مغز فرزند شما ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، آنها سرشار از ویتامین B۶، یک عامل ضروری دوپامین و سروتونین، هستند که ارتباطات نورونی را بهبود می‌بخشد. ترکیبی از مغزهای خوراکی و دانه‌ها حاوی اسید فولیک نیز است که حافظه و تمرکز را تقویت می‌کند، در شرایطی که از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند.چغندر

سبزیجاتی با پوست تیره، به ویژه چغندر، حاوی آنتی اکسیدان‌های قدرتمند با قابلیت مبارزه با بیماری‌ها هستند که مغز را سالم و قوی نگه می‌دارند.چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی گرم فوق العاده برای آغاز روز است زیرا تجمع رسوب پلاک – فراوانی آن می‌تواند به شکل گیری بیماری آلزایمر منجر شود – در مغز را کاهش می‌دهد.
روزنامه آرمان

ارسال شده در 12 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • همه چیز در مورد رشد دندان های شیری
  • آشنایی با پوکایوکه یا همان خطا ناپذیر سازی
  • در لوازم آرایش چه باکتری‌هایی یافت می شود
  • دوستی چای سبز با پوست
  • غلبه بر انفلوانزا با تغذیه
  • مادران واسترس های بی موردشان برای نوزاد
  • 15 غذای صفر کالری برای سیر کردن گرسنگی
  • حقایقی درباره استئونکروز
  • ابتلا به سرطان خون با خوردن هات داگ،درست یا غلط؟
  • افراد تنها و شخصیت اجتماعی آنان
  • مزاج افراد و روحیات مربوط به هر یک
  • بررسی داروی متفورمین به عنوان درمان کننده دیابت
  • اگر مشکوک به مشکل کیسه صفرایید بخوانید
  • بهم ریختگی در اتاق خواب
  • مواردی که اصلا نبایستی روی بسته غذاها وجود داشته باشد
  • محبوبترین ها

  • اهمیت مصرف آهن برای بدن
  • مهمترین مواد غذایی مضر را بشناسید
  • منیزیم ضروری است ، آن را فراموش نکنید
  • مصرف غلات و عوارض ناشی از آن ها
  • ابتلا به سرطان و مرگ زودرس با نوشیدن الکل
  • پیشنهادهای تغذیه ای طبق ماه تولد
  • راهنمایی هایی برای سفر به کشورهای خارجی
  • مراحل قبل از آغاز یک رژیم غذایی
  • برای قلب شما این غذاها ضرر دارد
  • مراقبت های تغذیه ای لازم برای بیماران مغزی
  • انقضای این مواد غذایی مساوی با بیماری
  • مارگارین در مقابل کره
  • تنظیم رژیم غذایی برای کاهش وزن با رعایت برخی نکات مهم
  • گول آش و حلیم خوش آب و رنگ دوره گردها را نخورید
  • کپه ؛غذایی سالم و مقوی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است