میوه های پاییزی و دیابت کنترل دیابت نوع 1 دیابت تغذیه و دیابت نوع 1 تحقیقات جدید برای کنترل دیابت نوع 2

 

بهتر است افراد دیابتی در فصل پاییز بیشتر مراقب سلامتی خود باشند و با خوراکی های پاییزی این عارضه را تحت کنترل خود درآورند در ادامه با برخی از مهمترین خوردنی های سالم برای مبتلایان به امراض دیابتی آشنا شوید دارچین ،کلم بروکسل ،سیب ،جو،دانه کدوتنبل  و هویج از مناسب ترین خوردنی ها برای مقابله و کنترل سطح فشار خون به شمار می روند .

همانطور که هوا سردتر می شود، منوی غذایی بخصوص برای مبتلایان به دیابت نیز باید تغییر کند. بسیاری از گروه های غذایی پاییزی خاصیت کاهش قند خون را برای دیابتی ها دارند.

بهترین گزینه های غذایی  برای افراد دیابتی در فصل پاییز به قرار زیر است:

دارچین: کارشناسان انجمن دیابت آمریکا اعلام کرده اند که مصرف روزانه ۱ تا ۶ گرم دارچین توسط مبتلایان به دیابت نوع ۲، علاوه بر این که منجر به کاهش گلوکز ناشتا می شود، تاثیر زیادی در کاهش تری گلیسیرید، کلسترول بد یا LDL و کلسترول تام دارد.

کلم بروکسل: این سبزی کم قند در پاییز و زمستان بسیار در دسترس است و یک انتخاب هوشمند برای ثبات سطح قند خون در افراد دیابتی می تواند باشد. دو فنجان کلم بروکسل حاوی مقادیر کافی از پروتئین بدون چربی و فیبر است. ضمنا رژیم غذایی سرشار از گیاهانی مانند کلم و کاهو می‌ تواند خطر ابتلا به این دیابت را تا ۱۴ درصد کاهش دهد.

سیب: سیب از جمله میوه ها و منابع غنی فیبر است که به علت داشتن پکتین و داشتن شاخص قندی کمتری نسبت به سایر میوه ها به عنوان یک میان وعده مناسب بویژه در مبتلایان به دیابت به شمار می رود. مصرف روزانه سیب را به میزان یک تا چهار واحد سیب متوسط در عموم افراد و بویژه مبتلایان به دیابت توصیه می شود.

سیب ‌زمینی شیرین: یک سیب‌ زمینی شیرین که در اجاق کبابی شده ۳۰ درصد کمتر از سیب ‌زمینی معمولی قند خون را افزایش می ‌دهد زیرا حاوی فیبر بالا و ریزمغذی‌ هایی است که ۴۰ درصد آن ها از نوع حلال بوده و سبب کاهش کلسترول و کندی هضم غذا می ‌شوند. در ضمن سیب ‌زمینی شیرین غنی از کاروتنوئید و رنگ‌ دانه ‌های زرد و نارنجی است که به ارگانیسم‌ ها اجازه عکس ‌العمل در برابر انسولین را می‌ دهد. سیب ‌زمینی شیرین همچنین غنی از اسید کوروژنیک است. این ترکیب گیاهی طبیعی می ‌تواند به کاهش مقاومت در برابر انسولین کمک کند.

جوی دو سر: مصرف جوی دو سر باعث می‌ شود بین آنزیم‌ های هضم ‌کننده در معده و مولکول‌ های آمیدون (نشاسته) غذا، یک سد چسبناک به وجود بیاید. در نتیجه دستگاه گوارش مدت طولانی ‌تری غذا را در خود نگه داشته و قندها به تدریج وارد خون می ‌شوند.

دانه کدو تنبل: منبع خوبی از چربی های سالم، فیبر و کربوهیدرات است. مصرف روزانه ۵ گرم معادل ۲ قاشق غذاخوری از این دانه منجر به تنظیم موثر قند خون در افراد دیابتی می شود.

هویج: هویج یکی از منابع طبیعی غنی از بتاکاروتن است که می ‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش داده و قند خون را تنظیم کند.

5 1000
ارسال شده در 14 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • در دست گرفتن افسار خشم، چگونه؟
  • خوراکی های مناسب برای سیاهی دور چشم
  • تعویق بارداری با ریسک بیماری قلبی
  • حضور خردسالان در مهدهای کودک
  • همه چیز درباره یک استفراغ خطرناک
  • عدم کنترل مدفوع با این عوامل
  • نکات مهم پیرامون استروئید شناسی سینتول
  • ارتباط هموفیلی با هپاتیت
  • محبوبترین ها

  • با این نشانه ها مبتلا به کمبود اهن هستید
  • انتقال بیماری های پوستی واگیردار از طریق هوا
  • کاهش فشار خون و این نشانه ها در دست و پا
  • کشف روش درمانی جدید برای درمان و از بین بردن اگزما
  • علتهای کمتر شایع مبتلا شدن به کبد چرب
  • نقش ارزنده کلیه در سلامتی بدن
  • تعریف آسم به همراه توصیف, علت, نشانه ها تشخیص و درمان
  • بیماری التهاب زبان یا گلوسیت چیست؟
  • رپورتاژ

  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • موسسه تخصصی و زیبایی پوست تانی
  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما