56499173_xs

چه عواملی می توانند به مفاصل بدنمان آسیب وارد کنند عوامل خطرناک و موثر در این زمینه را می شناسید ؟ورزش می تواند در پیشگیری از آسیب های عضلانی و مفصلی به شما کمک کند و موجب تقویت آن ها شود می توانید با کمک ورزش به افزایش انعطاف‌پذیری و قدرت بدنی خود بپردازید دویدن ، یوگا و پیلاتس به شما در این زمینه کمک زیادی خواهند کرد.

 درگذشته عمل جایگزین کردن مفصل مختص سالمندان بود اما امروزه متخصصان استخوان یا ارتوپدی، با مراجعه‌کنندگان در دهه چهارم یا حتی کمتر روبه‌رو هستند. به‌علاوه، داده‌ها نیز نشان می‌دهد تعداد عمل جایگزین لگن در طول 10 سال گذشته دو برابر شده است و درصد بالایی از بیماران در سنین 45 تا 54 سال بوده اند.به گفته جراحان، دلیل افزایش این روند ،تمایل افراد به جوان ماندن از طریق ورزش کردن است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، افزون بر آن ، ایمپلنت که امروزه به‌کاربرده می‌شود ماندگاری بالایی دارد که گاهی به ده ها سال می‌رسد. اکنون عمل تعویض مفصل در سنین جوانی یک گزینه است، اما پزشکان بیشتر به دنبال آگاه کردن مردم از عوامل آسیب رسان به مفصل‌ها هستند.از جمله این موارد می توان به نکات ذیل اشاره کرد.
تنها ورزش شما دویدن است:
متخصصان می‌گویند، بسیاری از بیماران که برای عمل جایگزینی مفصل مراجعه می‌کنند، از سلامت قلبی و عروقی برخوردارند و این موضوع نشان می دهد که ورزش های هوازی انجام می دهند اما این افراد لزوماً سلامت کامل جسمی ندارند.
تمرکز کردن تنها روی دویدن می‌تواند در قدرت و انعطاف عضلات اختلال ایجاد کند؛ این حالت همراه با آسیب ‌دیدگی در طول زمان، می‌تواند به آرتریت بینجامد که باعث ساییدگی مفصل می شود. برای این‌که عضلات دیگر نیز تقویت شود لازم است ورزش‌های دیگری مانند شنا و ورزش مقاومتی را به برنامه خود اضافه کنید.

مراقب وزن خود نیستید:
هنگام دویدن ، مفاصل زانو 7 تا 9 برابر وزن بدن را تحمل می‌کند. اگرچه بیشتر دونده‌ها در معرض خطر مشکلاتی مانند استئوآرتریت قرار نمی‌گیرند ، اما لازم است که وزنشان کنترل شود. زیرا ازنظر بیومکانیکی، افزایش وزن فشار زیادی بر مفصل‌ها وارد می کند.
نتایج تحقیقات در انگلستان نشان می‌دهد افرادی که اضافه‌وزن دارند 40درصد یا بیشتر در معرض خطر جایگزینی زانو قرار می‌گیرند. این ارتباط در افراد جوان‌تر قوی‌تر است.

قبل از ورزش بدن را گرم نمی‌کنید:
راز سلامت مفاصل، ایجاد تعادل بین قدرت و انعطاف‌پذیری است. با افزایش سن باید بیشتر به ورزش‌های کششی بپردازید و قبل از ورزش بدن را آماده کنید.چرا؟ زیرا با بالا رفتن سن ، عضلات انعطاف کمتری دارد .

در یوگا بیش از توانایی خود حرکت‌ها را انجام می‌دهید:
اگرچه یوگا و پیلاتس ورزش هایی عالی برای افزایش انعطاف‌پذیری و قدرت بدنی است اما افراط در هر حرکت می‌تواند به مفصل‌ها آسیب برساند. افراط درحرکت می‌تواند باعث ایجاد خار پاشنه شود که زمینه ساز بروز آرتریت است.
لازم نیست ورزش یوگا را کنار بگذارید ، کافی است به آنچه بدن می‌تواند و نمی‌تواند انجام دهد، توجه کنید و قبل از انجام دادن حرکت‌های جدید به بدن خود فشار نیاورید.
منبع: سایت نیوزویک

سلامت نیوز

 

ارسال شده در 11 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • میان وعده مناسب پیش از فعالیت ورزشی
  • راه های پیشگیری از ابتلا به آنفولانزای پرندگان
  • مهارت های لازم برای ارتباط شغلی بهتر
  • بهانه جویی اطفال برای وسایل هوشمند
  • بررسی عوامل خطرساز روانی در ابتلا به بیماری قلبی
  • روش تهیه ماسک با استفاده از فلفل سیاه
  • از بین بردن سلولیت بدن با این معجون های گیاهی
  • فواید متفورمین بر کنترل سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • خواص گلابی را به بدنتان برسانید!
  • روند رشد بیماری های عصبی از جمله اوتیسم
  • سوزن درمانی،روشی برای درمان دردهای عضلانی
  • هپاتیت! بیماری کشنده
  • علائم سلامتی یا بیماری در صورت
  • اصول مشتری یابی در بازار کار
  • ترشی ها و خواص آنها را بهتر بشناسیم
  • محبوبترین ها

  • چای سبز ، خطر مبتلا شدن خانم ها به سرطان را کاهش می دهد
  • تمایل به خوردن علاقه مهم ایرانی ها
  • روشی آسان برای کاهش وزن در کوتاه مدت
  • با خوردن میوه از آنوریسم آئورت شکمی پیشگیری کنید
  • خطرات ناشی از کمبود ویتامین دی
  • نکات مهم خوراکی برای این ماههای سرد
  • توصیه هایی برای انجماد غذاهای پخته
  • آیا انگور برای دیابتی ها بد است؟
  • خطرات حساسیت غذایی کودکان
  • دانستنی هایی پیرامون مصرف شیر سویا
  • رایج ترین اشتباهات در دوران کاهش وزن
  • عواقب رژیمی که در آن کربوهیدرات حذف می شود
  • برای مقابله با عفونت گلو چه بخوریم
  • خوردن این غذا ها سبب ناراحتی معده می شود (بخش دوم)
  • درارتباط با مکمل های لاغری این باورها غلط است
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است