the-best-seafood-for-diabetes-04-1440x810

 ویتامین دی را چگونه می توانیم دریافت کنیم چه منابعی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین د هستند بهتر است در وعده های غذایی تان مصرف ماهی و میگو را از قلم نیندازید همچنین از نورآفتاب نیز غافل نشوید گوشت و سبزیجات نیز می توانند حاوی مقادیر بالایی از ویتامین د باشند این ویتامین تاثیر بسزایی در پیشگیری از ابتلای شما به پوکی استخوان و آلزایمر خواهد گذاشت .

یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی با بیان اینکه ماهی و میگو منبع اصلی ویتامین D است، گفت: کمبود ویتامین D احتمال بروز سرطان‌ها را افزایش می‌دهد، به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود علاوه بر قرار گرفتن در برابر نور آفتاب، ماهی و میگو مصرف کنند.

دکتر احمدرضا درستی ، درباره فواید ویتامین D گفت: ویتامین‌D از طریق نور خورشید جذب و در پوست انسان ساخته می‌شود، اما افراد می‌توانند به کمک مصرف برخی مواد غذایی از قبیل ماهی و میگو این ویتامین را جذب کنند.

وی با تاکید بر اینکه به افراد توصیه می‌شود در هفته 2 تا 3 بار ماهی و میگو برای دریافت ویتامین D مصرف کنند، افزود: گوشت و لبنیات نیز مقدار ناچیزی ویتامین D دارند که افراد می‌توانند از این مواد غذایی نیز برای جذب بیشتر ویتامین استفاده کنند.

مدیرگروه جامع تغذیه دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در ادامه یادآور شد: کمبود ویتامین D جذب کلسیم را نیز با مشکل مواجه می‌کند و علاوه بر آن احتمال بروز سرطان‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: همچنین کمبود این ویتامین می‌تواند فعالیت سیستم مغزی را دچار اختلال کند و احتمال بروز برخی بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب مانند آلزایمر را افزایش دهد.

درستی خاطرنشان کرد: تاثیر کمبود مصرف ویتامین D در بروز آلزایمر نیاز به بررسی و مطالعات بیشتری دارد، اما نتایج برخی تحقیقات رابطه بین ویتامین D و بروز آلزایمر را به اثبات رسانده است.

سلامت نیوز

ارسال شده در 11 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • گوجه فرنگی عامل بدبوشدن عرق!
  • مشکلات بهداشت روانی کودکان در آینده
  • این شایعه ها در خصوص نوشابه صحت دارند؟
  • تغییر فرم انگشت پس از جراحت
  • آرتروز بارداری بواسطه سلولهای بنیادی درمان می‌ شود
  • مراقبت از اعضای مختلف بدن در پيري
  • موارد استفاده از گیاه کلپوره
  • کارآفرین شدن با طی کردن این مراحل
  • صفات رفتاری مردانه و عکس العمل زنان
  • کم خونی و روزه داری
  • چگونه عادت به ورزش را در خود تقویت کنیم-۱
  • عزم راسخ سازمان بهداشت جهاني در مبارزه با داروهاي غير استاندارد
  • خطرات جبران ناپذیر تلفن همراه برای زنان و مردان
  • مقابله با اشتباه اطفال
  • انتخاب همسر ایده آل برای آینده
  • محبوبترین ها

  • کنار آمدن با خشم و افسردگی در زندگی روزمره
  • آیا تازه مادر شده اید؟ لازم نیست دستپاچه شوید!
  • ازدواج مجدد پس از طلاق
  • راه حلی عملی برای کنار گذاشتن خجالت
  • مشغول کردن ذهن برای زندگی
  • ترس از اجتماع و دلایل آن
  • تاثیرگذارترین عوامل در فروپاشی روابط
  • ترس اجتماعی در فرزندان
  • برای تک همسر بودن بشر سه دلیل علمی را بخوانید
  • اختلالات ناشی از صرف هزینه به جای محبت به فرزندان
  • برای ماندگاری زندگی زناشویی و موفقیت در آن چیکار کنیم؟
  • تاثیرات رضایت شغلی بر روی سلامت روانی
  • اهمیت گذراندن اوقات فراغت خانواده در کنار یکدیگر
  • همسرانی که با یکدیگر دعوا میکنند بخوانند
  • عواقب رها کردن داروهای ضد افسردگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است