رژیم های غذایی غنی از تیرامین، پتاسیم، کلسیم، سدیم و آهن‎

 

با مصرف چه نوع خوراکی هایی می توانیم آهن بیشتری دریافت کنیم ؟اگر دچار فقر آهن هستید پیشنهاد می کنیم با خوردن این مواد غذایی مفید آهن مورد نیاز بدنتان را تامین کنید بروکلی ،اسفناج ، فلفل دلمه ای ،و گوجه فرنگی منابع موثری برای دریافت آهن بدن به شمار می روند با روش طبخ مناسب این مواد تغذیه ای سرشار از آهن آشنا شوید.

با ترکیب این غذاها آهن بیشتری جذب بدن کنید.
اگر در تلاش هستید که مصرف گوشت قرمز خود را کاهش دهید یا قطع کنید، مسلما این را هم می دانید که با چنین کاری ممکن است بدنتان دچار فقر شدید آهن شود. مسلما غذاهای گیاهی نیز حاوی این مینرال هستند، اما آهن موجود در آنها به سادگی جذب نمی شود. تنها 2 تا 20 درصد آهن موجود در گیاهان، می توانند از سیستم گوارشی به خون راه پیدا کنند، این مقدار در گوشت حیوانات 15 تا 15 درصد است.

  • اسفناج ( آهن ) + فلفل دلمه ای قرمز ( ویتامین C )
    راه های زیادی برای ترکیب این دو وجود دارد، مثلا می توانید سالاد اسفناج درست کنید و در آن برش های فلفل دلمه ای قرمز قرار دهید. و یا می توانید این دو را با هم تفت دهید. ترکیب این دو به همراه روغن زیتون، سیر و فلفل قرمز عالی می شود.
  • بروکلی ( آهن ) + گوجه فرنگی ( ویتامین C )
    می توانید با تفت دادن بروکلی، گوجه فرنگی به همراه پیاز، قارچ، روغن زیتون، سیر و دیگر سبزیجات خوراکی فوق العاده مقوی برای خود درست کنید. گذاشتن یک پروتئین بدون چربی کنار این غذا همه چیز را کامل می کند ( سینه مرغ، سالمون، یا لوبیا سفید ). گوجه فرنگی و بروکلی را می توانید در املت صبحانه نیز استفاده کنید. این ترکیب را می توانید به سادگی در سالاد نیز به کار ببرید.

ارسال شده در 14 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • پیامدهای روانی کاهش و یا نبود امنیت در شغل
  • برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 چه روغنی خوب است؟
  • آیا میدانستید افسردگی را میتوان با تغذیه صحیح پیشگیری کرد
  • در دوره کارورزی از این توصیه ها پیروی کنید
  • نگراني اروپا از ورود داروهاي تقلبي
  • علل سیاهی دور چشم و راه های مقابله با آن کدامند؟
  • اطلاعاتی جالب در مورد افسردگی بچه
  • تنظیم خواب در مسافرت با این وسیله
  • متوقف کردن خشکی لب
  • ساندویچ مغذی برای اطفال
  • احساس مجردی در شریک زندگی
  • اعتیاد مادران به اینترنت و فضاهای مجازی
  • چگونه زندگی عاشقانه تری را تجربه کنیم؟
  • رسپی ماکارونی ریحان و ذرت
  • رژیم فورمولا دایت کم انرژی و دیابت نوع 2
  • محبوبترین ها

  • پیشنهادات تغذیه ای برای افراد دیابتی
  • رفع زخم دیابتی ها با زردچوبه
  • شیوه ای آسان تر برای تشخیص دیابت در مناطق دورافتاده
  • از سلولهای بتا بوسیله اتوفاژی محافظت کنید
  • بر کاهش نارسایی کلیوی قند خون چگونه باید کنترل شود
  • پیشنهادات ورزشی به مبتلایان به امراض قندی
  • این طعم دهنده های رژیمی هم عوارض دارند!
  • دیابت چه عارضه هایی دارد؟
  • 8 علامت عدم تعادل قند خون
  • با افزایش قند خون به علت التهاب عروق ,خونی آسیب می بیند؟
  • مقابله با قند خون با این قبیل سبزیجات و ادویه ها
  • فراری دادن دیابت از بدن
  • برای اندازه گیری پلاک های سرخرگی خطرناک در بیماران دیابتی ازCT استفاده می شود
  • در سیستم مانیتورینگ مداوم قندخون(CGM) از نشانگر رنگ استفاده می شود
  • کاهش دیابت نوع 1 با سلولهای Melligen
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است