رژیم های غذایی غنی از تیرامین، پتاسیم، کلسیم، سدیم و آهن‎

 

با مصرف چه نوع خوراکی هایی می توانیم آهن بیشتری دریافت کنیم ؟اگر دچار فقر آهن هستید پیشنهاد می کنیم با خوردن این مواد غذایی مفید آهن مورد نیاز بدنتان را تامین کنید بروکلی ،اسفناج ، فلفل دلمه ای ،و گوجه فرنگی منابع موثری برای دریافت آهن بدن به شمار می روند با روش طبخ مناسب این مواد تغذیه ای سرشار از آهن آشنا شوید.

با ترکیب این غذاها آهن بیشتری جذب بدن کنید.
اگر در تلاش هستید که مصرف گوشت قرمز خود را کاهش دهید یا قطع کنید، مسلما این را هم می دانید که با چنین کاری ممکن است بدنتان دچار فقر شدید آهن شود. مسلما غذاهای گیاهی نیز حاوی این مینرال هستند، اما آهن موجود در آنها به سادگی جذب نمی شود. تنها 2 تا 20 درصد آهن موجود در گیاهان، می توانند از سیستم گوارشی به خون راه پیدا کنند، این مقدار در گوشت حیوانات 15 تا 15 درصد است.

  • اسفناج ( آهن ) + فلفل دلمه ای قرمز ( ویتامین C )
    راه های زیادی برای ترکیب این دو وجود دارد، مثلا می توانید سالاد اسفناج درست کنید و در آن برش های فلفل دلمه ای قرمز قرار دهید. و یا می توانید این دو را با هم تفت دهید. ترکیب این دو به همراه روغن زیتون، سیر و فلفل قرمز عالی می شود.
  • بروکلی ( آهن ) + گوجه فرنگی ( ویتامین C )
    می توانید با تفت دادن بروکلی، گوجه فرنگی به همراه پیاز، قارچ، روغن زیتون، سیر و دیگر سبزیجات خوراکی فوق العاده مقوی برای خود درست کنید. گذاشتن یک پروتئین بدون چربی کنار این غذا همه چیز را کامل می کند ( سینه مرغ، سالمون، یا لوبیا سفید ). گوجه فرنگی و بروکلی را می توانید در املت صبحانه نیز استفاده کنید. این ترکیب را می توانید به سادگی در سالاد نیز به کار ببرید.

ارسال شده در 14 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • مزایای اضافه وزن داشتن !
  • آیا تغییر در نوع تغذیه تاثیری روی تسکین میگرن دارد؟
  • بخور نخور های ترشی
  • انتقال قارچ ها در نقاط مختلف بدن به چه صورت است
  • هشدار! سرگیجه به همراه عرق سرد را جدی بگیرید
  • ورزش موقع آلوده بودن هوا
  • فواید سیب زمینی رابا هم مرور میکنیم
  • معرفی مناسب ترین کربوهیدرات ها
  • بیماران دیابتی و ازدواج با آن ها
  • معضل ریزش مو در تازه مادران
  • برای ماندگاری بیشتر پدیکور این 5 شیوه آسان را یاد بگیرید
  • غذای حُمُص چه فایده هایی برای سلامتی انسان دارد؟
  • کم شدن وزن کودک و این فاکتورها
  • دانشجویان اینگونه آرایش کنند
  • فواید تغذیه سالم در کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع2
  • محبوبترین ها

  • مراقبت از بدن در برابر دیابت
  • درمان دیابت نوع 2 وهورمون بافت چربی
  • ارتباط اندازه باکتریهای دستگاه گوارش با دیابت نوع 2 و چاقی
  • عود سرطان در بیماران دیابت نوع 1
  • هشدارهای بدن برای افزایش قند خون
  • عوارض متفورمين | کاهش و کمبود ویتامین B12
  • تشخیص دیابت نوع با یک روش تشخیصی جدید
  • ارتباط دیابت با سحرخیزی
  • ارزیابی اثر بخشی داروهای دیابت و ارتباط آن با مرگ
  • افزایش ابتلا به سرطان مثانه با داروی دیابت
  • داروهای مفید برای دیابتی ها
  • دیابت نوع 1 با سلیاک چه ارتباطی دارد؟
  • چاقی و بیماری دیابت زمینه ساز رشد بیش از حد نوزاد در رحم مادر
  • ابداع شکل ژنتیکی جدیدی از اضافه وزن و دیابت
  • سیب میوه ای برای بیماران دیابتی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است