مشاوره زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک

مصرف تریپتوفان
لازم نیست گوسفندها را بشمرید، بهتر است بره‌ها را بخورید. تریپتوفان، ‌آمینواسیدی که در بیشتر غذاها یافت می‌شود، اثرات قدرتمندی در زمینه تحریک خواب دارد. تحقیقات اخیر روی افرادی که دچار بی‌خوابی می‌شوند نشان می‌دهد که تنها یک‌چهارمِ گرم –در واقع میزانی که در یک پای مرغ پوست‌کنده و یا ۱۰۰ گرم گوشت کم‌چرب بوقلمون وجود دارد– برای افزایش ساعات خواب عمیق شما کافی بوده و می‌تواند به کاهش وزن‌تان کمک کند.
هر غذایی که شامل تریپتوفان است – مانند آجیل‌ه، مرغ، ماهی، عدس و تخم‌مرغ – می‌تواند در از بین بردن سندروم خواب آلودگی مفید باشد.
برای زمان چای خود برنامه‌ریزی کنید
یک چیزی در ارتباط با عادات نشستن و خوردن یک فنجان چای وجود دارد که به مغزتان فرمان می‌دهد فعالیت‌هایش را کند نموده و آرام بگیرد. برخی از بهترین چای‌ها برای خواب عبارتند از چای بابونه، چای پونه، چای اسطوخودوس و چای سنبل‌الطیب که دارای خواص تسکین‌دهنده است.
برخی چای‌های خاص هم دارای خواص فوق‌العاده‌ای در کاهش وزن هستند، از کاهش میزان گرسنگی گرفته تا افزایش میزان کالری‌سوزی و آب کردن چربی‌هایی که در سلول‌های چربی ذخیره شده است.
برای ناهار، غلات کامل بخورید
می‌دانید که نباید قبل از خواب غذای سنگین، قهوه یا نوشابه بخورید اما آیا می‌دانستید که یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید خوردن کربوهیدرات‌های پیچیده به وقت ناهار است نه در زمان شام؟ در واقع سروتونین در سطح ۳ از وضعیت «حرکت سریع چشم» در خواب شما به ملاتونین تبدیل می‌شود و همانطور که می‌دانید، کربوهیدرات‌های پیچیده غلات کامل منبع سروتونین محسوب می‌شوند. بنابراین لازم نیست که پیش از خواب کربوهیدرات مصرف کنید، کافی‌ست مواقعی در روز آن را بخورید.
هم‌چنین برای تأمین میزان فیبر روزانه‌تان، خوردن حدود ۲۰ گرم فیبرهای نامحلول شما را برای خواب آماده خواهد کرد، بنابراین سعی کنید این میزان را به طور روزانه مصرف کنید تا مطمئن شوید که سروتونین کافی برای خواب به ملاتونین تبدیل می‌شود.
اگر می‌‌خواهید هنگام شب چیزی بخورید، ترجیحا سبک بخورید
با اینکه توصیه می‌شود گرسنه نخوابید (که خودش مشکلات خوابِ خاصِ خودش را دارد)، اما از طرفی نباید شکم‌تان را هم پُر از غذا بکنید. وقتی پیش از خواب غذای سنگین می‌خورید، سوخت و ساز بدن‌تان برای هضم آن بالا می‌رود، و از آنجایی که بدن در این وضعیت انرژی تولید می‌کند، شما هم حالت برانگیخته خواهید داشت. هرچه دیرتر بخوابید، کمتر استراحت خواهید کرد و با احساس بی‌حالی از خواب برمی‌خیزید و به دنبال چیزهای سرشار از کالری خواهید بود.
به جای خوردن وعده غذایی مفصل و سنگین برای شام، سعی کنید شام‌تان هم به اندازه صبحانه و ناهارتان باشد، خصوصا اگر قرار است دیروقت شام بخورید. حواستان باشد که باید آخرین وعده غذایی‌تان را یک تا دو ساعت پیش از خواب بخورید.
نعناع درست کنید
برخی رایحه‌های خاص دهانتان را آب می‌اندازند و سایر بوها می‌توانند اشتهایتان را کور کنند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که هر دو ساعت یک بار عطر پونه را استنشاق می‌کنند در ماه چیزی حدود ۲.۵ کیلو وزن کم می‌کنند. موز، سیب سبز و وانیل هم همین اثرات را به همراه دارند.
شما می‌توانید یک شمع نعناعی را قبل از خوابتان در اتاق بسوزانید تا اتاق خوابتان کاملا از بوی آن پُر شود و بعد بخوابید. راهکار دیگر این است که چند قطره روغن پونه روی بالشتان بمالید.
ایجاد فضایی خنک
محققان به تازگی دریافته‌اند که استفاده از دستگاه مرطوب‌کننده هوا و یا کم کردن میزان گرمای اتاق در زمستان به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم در خواب هم با چربی‌های شکمی مبارزه کنیم. در واقع دماهای خنک‌تر باعث افزایش کارایی ذخیره چربی‌های قهوه‌ای می‌شود؛ همانطور که می‌دانید این چربی‌ها از طریق کمک به سوزاندن چربی‌های ذخیره‌شده در شکم‌تان شما را گرم نگه می‌دارند.
سعی کنید فضای اتاق یا خانه را خنک نگه دارید. در شرایطی که درباره  افزایش سرعت چربی‌سوزی بدن‌تان صحبت می‌کنید، سعی کنید این مسئله را هم درک کنید که افزایش وزن تقصیر شما نیست.
نور اتاق را هنگام شب خاموش کنید
تماس با نور در شب نه تنها باعث ایجاد اختلال در خواب شبتان خواهد شد، بلکه تحقیقات نشان می‌دهد این مسئله به افزایش وزن هم می‌انجامد. داوطلبان این تحقیق که در اتاق‌های تاریک خوابیدند نسبت به افرادی که در اتاق‌های روشن به خواب رفتند، حدود ۲۱ درصد کمتر دچار چاقی شدند.
منبع: الودکتر
5 1000
ارسال شده در 12 آبان 1395 توسط با موضوع عمومی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x