کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

فواید اسید فولیک رژیم غذایی تغذیه مناسب اهمیت آهن

تغذیه مناسب در خانم ها از جمله مهمترین نکاتی است که باید آن ها رعایت کنند. یکی از دلایل آن داشتن اندامی مناسب است ولی رسیدگی به امور منزل، نگهداری از فرزندان و والدین سالخورده، اشتغال و… ممکن است زمینه ساز بروز مشکلات جسمی و روانی در بیشتر خانم‌ها شود، اما تغذیه و رعایت سبک زندگی سالم به طور قطع میتواند ضامن سلامت آن‌ها در تمام طول زندگی شود.

رشد سریع طی دوران نوجوانی، بلوغ، بارداری و شیردهی می‌تواند کمبودهای غذایی بخصوص فقر آهن، اسید فولیک و کلسیم را در پی داشته باشد. رژیم‌های غذایی با کالری پایین و فاقد چربی‌های مفید، نداشتن تعادل تغذیه‌ای و گیاهخواری مهم‌ترین عواملی هستند که خانم‌ها را در معرض خطرات نداشتن تعادل غذایی قرار می‌دهد.

* اهمیت آهن

 خانم‌ها در سنین باروری نیاز جدی‌تری به مصرف آهن دارند که تأمین نشدن این نیاز موجب کم خونی می‌شود. آن‌ها باید در برنامه غذایی خود مقدار کافی خوراکی‌های سرشار از آهن را که جذب خوبی دارند، بگنجانند. آهن موجود در خوراکی‌ها به دو نوع هِم و غیرهِم تقسیم می‌شود. آهن هم که در گوشت و فرآورده‌های گوشتی وجود دارد، جذب بهتری دارد، اما آهن غیر هم جذب پایین‌تری داشته و در سبزی‌های سبز، لوبیا، بادام زمینی و غلات صبحانه یافت می‌شود. همزمانی مصرف ویتامین ث همراه منابع آهن غیرهم اهمیت دارد، زیرا جذب را بهبود می‌بخشد.

* اسید فولیک و بارداری

هر خانم در سن باروری باید پیش از اقدام به بارداری، به اندازه کافی اسید فولیک (ویتامین ب 9) مصرف کند تا از بروز ناهنجاری لوله عصبی جنین پیشگیری شود. نیاز روزانه این خانم‌ها 400 میکروگرم اسید فولیک است که می‌تواند توسط مکمل‌ها یا خوراکی‌های سرشار از این ویتامین مانند سبزی‌های سبز خام، دل و جگر، سیرابی و کله پاچه تأمین شود.

* کلسیم؛ ضامن سلامت استخوان‌ها

کلسیم، عنصری ضروری برای تثبیت مواد معدنی در استخوان‌ها و رشد مطلوب اسکلت در دوران رشد است. شیر، پنیر، ماست و سبزی‌های سبز را می‌توان مهم ترین منابع کلسیم دانست. امروزه بعضی از کودکان و نوجوانان به اندازه کافی در این دوران حساس کلسیم دریافت نمی‌کنند که این کمبود زمینه‌ساز کاهش فعالیت بدنی و تأثیر منفی بر سلامت استخوان‌ها می‌شود. اسید فولیک، ویتامین د، ب6، ب12 و ث در کنار کلسیم به استخوان‌های بهتر کمک می‌کنند. باید توجه داشت که دختران در سنین رشد و همچنین خانم‌ها طی دوران پیش و پس از یائسگی به مقدار کافی کلسیم دریافت کنند. کاهش هورمون استروژن در خانم‌های یائسه موجب کاهش تراکم استخوانی و افزیش زمینه پوکی استخوان می‌شود. در این مرحله از زندگی، خانم‌ها هر سال سه درصد از توده استخوانی را از دست می‌دهند.

توجه به برنامه غذایی متنوع و متعادل در همه دوران زندگی، حتی در سالمندی برای خانم‌ها بسیار اهمیت دارد، زیرا در سلامت خود، خانواده و بهبود کیفیت زندگی تأثیرگذار خواهد بود.

منبع: قدس آنلاین

 

 

5 1000
ارسال شده در 13 آبان 1395 توسط با موضوع سلامت زنان

پیشنهاد سردبیر

  • حقایقی درباره زیاد خوابیدن
  • راهنمایی های درباره تمرینات قدرتی
  • پسری که روی سرش شکاف دارد+2 عکس
  • معرفی انواع فوق تخصص های پزشکی
  • به دنبال ترفندهای کنترل میزان خوراک خود هستید؟
  • همه اطلاعات مورد نیاز شما درموردکراتینین
  • تغییرات وزنی تازه عروس و دامادها
  • درمان سیاه شدن دست به دلیل استفاده زیاد از مواد شوینده
  • محبوبترین ها

  • اهمیت یادگیری مهارت های مختلف برای زندگی
  • درمان آبسه دهان
  • استفاده از روغن رازیانه برای از بین بردن موهای زائد
  • چرا گوش کردن موثر و درک شرایط مراجع در هر درمان مناسب و موثری اهمیت دارد؟
  • اگر شماهم یک گیاهخوارید پس باید به آهن دریافتی‌تان توجه کنید
  • اصلاح گودی کمر با ورزش بدنسازی
  • علت و درمان سرفه های مداوم
  • قدبلند شدن با قرص های افزایش قد در سن 30 سالگی
  • رپورتاژ

  • دکتر نوروزعلی دندانپزشک زیبایی و ترمیمی
  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • آسیب های دندان از آنچه فکر می‌ کنید به شما نزدیک ‌تر است!
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • دکتر مقدم ارائه دهنده برترین خدمات پیشرفته دندان پزشکی
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x