picsart_1477932890225

دیابت نوعی بیماری است که در اثر اختلال در جذب قند خون به وجود می آید. این بیماری ارثی است و به دو نوع دیابت شیرین نوع یک و دیابت شیرین نوع دو تقسیم می شود. از این بیماری در ایران به عنوان مرض قند نیز یاد می شود. فرد مبتلا  به دیابت موضف است تا رژیم های غذایی ویژه ای را برای کنترل این بیماری رعایت نماید. اما برای درمان آن چه باید کرد؟با دکتر سلام همراه باشید.

دیابت یک بیماری رایج و بسیار سخت است که افراد مبتلا برای کنترل آن ناچار به رژیم های غذایی سخت هستند اما این چند میوه می تواند در کنترل سطح قند خون به شما کمک کند
زندگی با بیماریهای سختی همچون دیابت بسیار مشکل است.

هنگامی که فردی مبتلا به دیابت باشد ناچار به تغییر در شیوه زندگی است که بیشتر تغییرات ناخوشایندی است.

کمتر غذا خوردن، کنترل قند مداوم، کنترل پیشرفت بیماری و . . .  بسیار خسته کننده خواهد بود.

اما همیشه راه حلی هست که شما بهتر زندگی کنید.

با مصرف این میوه ها نه تنها می توانید سطح قند خون را مدیریت کنید بلکه به راحتی می توانید از شدت بروز علائم بیماری دیابت جلوگیری داشته باشید.

سیب

سیب با توجه به اینکه یک منبع بسیار مهم و بزرگ فیبر است می تواند قند خون را جذب کند.

به این معنا که فیبر موجود در سیب از التهاب عوارض انسولین می کاهد.

این موضوع کمک می کند که افراد مبتلا به دیابت از شر عفونت های حاصل از دیابت بسیار راحت در امان باشند.

هر یک عدد سیب البته با پوست می تواند ۲۰٪ از میزان نیاز فیبر روزانه شما را تامین کند.

آلوسیاه

آلو سیاه دارای خواص ضد دیابتی است.

آلو سیاه علاوه بر اینکه تکرر ادرار ایجاد می کند می تواند از تشنگی بکاهد.

آلو سیاه و سفید هر دو می توانند نشاسته موجود در بدن را به انرژی تبدیل کنند که عامل تنظیم سطح قند خون باشد.

اگر در روز ۲ عدد یا بیشتر آلو سیاه مصرف کنید تعادل مناسبی از اثرات قند دربدن شما ایجاد می شود.

گریپ فروت

در یک مطالعه آب گریپ فروت سطح قند خون را به شدت می تواند کاهش دهد.

این میوه یک داروی دیابت محسوب می شود.

کریپ فروت از میوه های بسیار بسیار موثر در کاهش قند خون است.

علاوه بر کنترل دیابت مقادیر زیادی از قندی که سبب چاقی می شود را از خون حذف می کند.

که البته چاقی یک نگرانی در افراد مبتلا به دیابت است.

توصیه می شود روزانه یک نصفه گریپ فروت یا بهتر از آن یک لیوان آب این میوه طبیعی را استفاده کنید.

آووکادو

آووکادو حاوی مقادیر بسیاری فیبر است.

برای تنظیم سطح قند خون خود می توانید با  پتاسیم موجود در این میوه این کار را انجام دهید.

افراد دیابتی می توانند در هر وعده ۳۰  گرم از یک آووکادو رسیده مصرف کنند.

این مقدار تنها شامل ۵۰ کالری، ۳ گرم کربوهیدرات و کمتر از ۱ گرم قند است.

 

توت فرنگی

از آنجایی که افراد دیابتی هوس و علاقه شدیدی به شیرینی جات دارند با توت فرنگی می توانند این هوس را بر آورده کنند.

چرا که توت فرنگی نه تنها ضرر ندارد بلکه توت های قرمز کوچک مقدار فراوانی کربوهیدرات دارند.

این عامل کمک می کند سطح قند خون متعادل بماند.

اگر علاقمند به خوردن توت فرنگی شکلاتی هستید می توانید از شکلات های بدون قند هم مصرف کنید.

میوه ها همیشه مفید و سودمند هستند .

با استفاده از آنها می توان از بسیاری بیماری ها هم جلوگیری و هم درمان بیماری ها را داشته باشیم.

این چند میوه نه تنها خاصیت ضد دیابتی دارند بلکه می توانند به شما کمک کنند سطح قند خون خود را همیشه متعادل نگه دارید.

منبع: نت نوشت

ارسال شده در 12 آبان 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • با استفاده از ماسک ، لک های صورت را از بین ببرید
  • چه موانع روانی سر راه کاهش وزن قرار دارند؟
  • هر آنچه لازم است در رابطه با لیزر موهای زائد بدانید
  • افراد تنها و شخصیت اجتماعی آنان
  • کاهش وزن بدون دردسر در هنگام خواب
  • عواقب دیر رفتن به مدرسه در آینده
  • اشک ریختن و توضیحات علمی در مورد آن
  • کف پای صاف در سنین پایین
  • ملزومات یک خواب راحت و خوب
  • موارد ایجاد کننده احساس خستگی
  • چطوری بهترین مدل ناخن را برگزینیم؟
  • درمان انواع مشکلات کلیه با این میوه
  • پوست های رنگ پریده و شیوه آرایش آنها
  • کاهش علایم و درمان بیماری کولیت اولسرو در ناحیه رکتوم
  • اطلاعات مهم در مورد اشکال روی بسته بندی ها
  • محبوبترین ها

  • روش های مفید و جالب برای سوزاندن کالری
  • بدن یک روزه دار
  • شم بویایی زنانه بهتر است
  • راهکارهایی برای سنجش راستگویی همسر
  • تاثیرات لحظه به لحظه پس از مصرف کوکاکولا
  • رسیدن به موفقیت با این تکنیک های موثر
  • تاثیرات منفی ناشی از کمبود فیبرها
  • خانم ها پیاده روی را از یاد نبرند
  • ورزش بیش از حد و این پیامدهای مضر
  • منشا احساسات و رفتارهای احساسی را بشناسید
  • همه عوارض کار کردن زیاد
  • با زمانبندی در زندگی تان جلو بروید
  • ماست ،دشمن کمرویی
  • سلامت عمومی با پیاده روی
  • افزودن بر طول عمر بانوان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است