picsart_1477001816775

تحقیقات نشان می دهد خواب خیلی کم یا بیش از حد می تواند در توانایی یک مرد برای باروری تاثیر گذار باشد. محققان 790 زوج را مورد آزمایش قرار دادند که نتایج به دست آمده بر این اساس بود که مدت زمان خواب کوتاه کمتر از 6 ساعت و خواب بیش از 9 ساعت با احتمال کاهش بارداری در ارتباط بودند.


تحقیقات نشان می دهد خواب خیلی کم یا بیش از حد می تواند در توانایی یک مرد برای باروری تاثیر گذار باشد. محققان 790 زوج را مورد آزمایش قرار دادند که نتایج به دست آمده بر این اساس بود که مدت زمان خواب کوتاه کمتر از 6 ساعت و خواب بیش از 9 ساعت با احتمال کاهش بارداری در ارتباط بودند. با استفاده از 8 ساعت خواب به عنوان نقطه ی مرجع مردانی که کمتر از 6 و یا بیش از 9 ساعت در شب خواب داشتند 42% احتمال لقاح آن ها در هر ماه کاهش یافت. پژوهشگران اعلام کردند این می تواند به احتمال زیاد دلیل هورمونی داشته باشد. کارشناسان تستوسترون برای تولید مثل بسیار مهم است و اکثر تستوسترون های روزانه در مردان هنگام خواب رخ می دهد. در نتیجه کل زمان خواب با سطح تستوسترون با توجه به مطالعات متعدد مرتبط است.
محققان دریافتند که زوج هایی که ساعت خواب آن ها در حیطه ی مناسب و طبیعی نبوده است بیش از 6 چرخه ی قاعدگی در تلاش برای باروری بوده اند و بعد از پاسخ به پرسش ها الگوهای خواب و یا این که خواب آن ها دچار مشکل بوده بیان شده است. این می تواند یک رابطه ی علت و معلولی را ثابت کند. در حالی که مطالعه ی انجام شده این نتایج را نشان داد ولی این کاهش باروری تنها به ارتباط بین خواب و باروری مربوط نمی شود بلکه به سن مرد و زن، شاخص توده ی بدنی، فرکانس مقاومت و عوامل دیگری نیز بستگی دارد که برای تعیین آن ها تحقیقات بیشتری نیاز است. طول مدت یک خواب ضعیف می تواند به سبک زندگی ناسالم، کاهش میل جنسی و کاهش رابطه بینجامد.
هر گونه استرس نیز می تواند در باروری زنان و مردان تاثیر گذار باشد. براساس این پژوهش جدید پزشکان مشاوره باید در مورد مقدار خواب مردان با آن ها صحبت کنند.
در تحقیقات دیگری که انجام شده است نشان می دهد که بازده خوردن میوه ها و سبزیجات از بازده گوشت و چربی برای تولید بهتر اسپرم بیشتر است. همچنین مردانی که در محدوده ی یک وزن سالم هستند به طور کلی باروری بهتری دارند.
یکی از محدودیت های این محققان این است که تعداد اسپرم ها قابل اندازه گیری نیست.

در این باره بیشتر بخوانید : علل عدم ناباروری را بشناسید

ارسال شده در 12 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • تهیه معجون درمان کننده با انجیر
  • تجربه آرامش با شاه توت
  • اهمیت مراقبت از استخوان ها در برابر پوسیدگی
  • مشکلات پس از ساعت ها خوابیدن
  • آموزش نان نیم باگت به همراه ساندویچ مرغ
  • زمان مسابقات ورزشی طولانی در فصل تابستان
  • آموزش مصرف چای سبز
  • تاثیرگذاری هویج بر سلامت چشم،چطور؟
  • اهمیت مصرف فولیک اسید و ویتامین دی
  • کاربرد برخی مواد خوراکی به جای بوتاکس
  • ایجاد دو واحد درسی طب سنتی
  • آموزش تصویری بدنسازی در 6 هفته ( بخش 3)
  • ممنوعیت این نوع گوشت برای تازه مادران
  • هرآنچه درمورد بازی درمانی باید بدانید
  • تاثیر ورزش آیروبیک برروی سرطان سینه
  • محبوبترین ها

  • دلیل نتیجه نگرفتن از فیتنس
  • ۷ نکته از خطاهای معمول در بدن سازی
  • آیا ورزش هوازی جزو یوگا است؟
  • مقابله با سردرد در حین ورزش
  • بی میلی به تحرک و فعالیت ورزشی
  • چگونه افراد مبتدی برنامه تمرینی Long Cycle انجام دهند
  • یاد بگیریم که درست نفس بکشیم
  • با این ورزش ها خود را باریک تر و بلند ترکنید
  • پیشنهادات ورزشی برای رده های سنی مختلف
  • تکنیکهای ذهنی و بهبود تمرینات ورزشی
  • عضلات کمر را چگونه تقویت کنیم؟
  • 5 ورزشی که میتوانید در محل کار انجام دهید
  • نجات موها با کمک ورزش یوگا
  • نحوه صحیح انجام حرکت اسکوات ( اسکات )
  • ارتباط تمرینات هوازی و رژیم غذایی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است