picsart_1478208572365

فلفل را می توان از جمله محبوب ترین و خوش طعم ترین ادویه جات نام برد. این ادویه اغلب در مناطق گرمسیر به ویژه شبه قاره هند مورد استفاده قرار می  گیرد. این ادویه طعمی تند دارد. خواص ویژه فلفل و طعم فوق العاده آن سبب این شده تا همانند دسر در کنار غذا ها مصرف شود. فلفل انواع متفاوتی از جمله فلفل سبز، فلفل قرمز، فلفل دلمه و … دارد.

فلفل‌ها مجموعه‌ای از مواد مغذی و ویتامین‌هاست که طعمی خوشمزه به غذاهای مختلف می‌افزاید. دریابید که چرا باید از قدرت فلفل برای تقویت سلامت خودتان استفاده کنید.

مملو از ویتامین‌ها

فلفل دلمه مملو از ویتامین‌های گوناگون شامل ویتامین A، اکثر ویتامین‌های B و ویتامین C، E و K می‌باشد. تمام این مواد مغذی از بدن در برابر عملکردهای مختلف از جمله لخته شدن طبیعی خون تا تنفس سلول محافظت می‌کند.

سرشار از مواد معدنی

فلفل‌های دلمه‌ می‌توانند میزان مواد معدنی را با اضافه کردن کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر و پتاسیم به غذایتان افزایش دهند. این مواد معدنی عملکرد مغزتان را به شکل مناسب حفظ می‌کند، به تنظیم عملکرد قلب کمک می‌کند و در فعالیت‌های مختلف ضروری دیگر نیز شرکت دارند.

سرشار از آنتی‌اکسیدان

هنگامی‌که بدن شما انرژی می‌سوزاند، رادیکال‌های آزاد اکسیژن‌دار و مضری تولید می‌شود. بدن ترکیبات متنوعی را برای پاک کردن این ترکیبات مضر پیش از اینکه به بدن آسیب بیشتری برسد، تولید می‌کند. تصور می‌شود که آنتی‌اکسیدان‌ها با اضافه‌کردن یک لایه محافظ می‌توانند کمک کننده باشد. فلفل‌ها به همکاری حمل کننده‌های طبیعی آمده و با غنی کردن ترکیبات مبارز، در از بین بردن رادیکال آزاد به آنها کمک می‌کنند.

سرشار از ویتامین C

فلفل‌ها هنگامی که رسیده‌تر می‌شوند، از سبز به زرد و قرمز تغییر می‌کنند. بدین ترتیب میزان ویتامین C آن‌ها افزایش می‌یابد. خوردن فلفل قرمز مقدار ویتامین C بدن را افزایش می‌دهد که می‌تواند تا ۱۰۰٪ یا بیشتر از مقدار روزانه‌ی توصیه شده را در برگیرد.

کالری ناچیز

فلفل‌ها یک میان‌وعده و افزودنی عالی به بسیاری از خوراکی‌ها هستند. فلفل‌های رسیده‌تر زرد و قرمز شیرین‌تر می‌شوند که آن‌ها را به ‌عنوان یک میان‌وعده مستقل جذاب می‌کند. یک فنجان فلفل دلمه‌ی خرد شده تنها ۳۰ کالری دارد و سرشار از مواد مغذی و فیبرها می‌باشد. آن‌ها همچنین سلامت هر غذایی که شما می‌خورید را افزایش می‌دهند.

مفید برای چشم‌ها

فلفل حاوی ترکیبی به نام لوتئین است که طبق کشفیات نقش ارزشمندی در سلامت چشم ایفا می‌کند. آن‌ها همچنین حاوی ترکیبات شیمیایی دیگری هستند که به حفظ سلامت چشم‌ها کمک می‌کند. افزایش مقدار هر دوی آن‌ها در رژیم غذاییتان می‌تواند به کاهش خطر بیماری زوال قرنیه که یکی از دلایل اصلی نابینایی در ایالات متحده امریکاست، کمک کند.

منبع: خبر پو

ارسال شده در 13 آبان 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • تازه ترین درمان علمی برای از بین بردن آکنه
  • دانستنی هایی در مورد زگیل آلت تناسلی
  • این سوالات میزان موفقیت در رابطه جنسی را نشان میدهند
  • نوجوانانی که ورزش میکنند تغذیه آنها باید چگونه باشد؟
  • عدم مراقبت صحیح در دوران بارداری سبب ناشنوایی نوزاد می شود
  • هر آنچه باید درباره گردنبند طبی موقع خواب بدانیم
  • 5 عادت بد که میتواند سرعت متابولیسم را کاهش دهد
  • تاکسول:استفاده، مقدار مصرف و عوارض جانبی
  • همه چیز درباره وحشت زدگی و اختلال ”گذرهراسی”
  • مینی پیتزا به روش قنادی ها
  • 9 ماده غذایی که سبب رفع خستگی و شادابی شما می شوند
  • فتق و مهمترین راههای درمانی آن
  • درمان جدید تعریق زیاد با Elexapro
  • چه علائمی خبر از رشد اولین دندان بچه می دهند
  • برای کاهش وزن ،زمان غذا خوردن بسیار مهم است
  • محبوبترین ها

  • 4 عنصر ضروری برای بدن
  • چگونه می توان عادات غذایی را در زندگی عوض کرد؟
  • راه حلی طبیعی برای درمان بیماری زردی
  • معرفی ضد آفتاب های ساده
  • بیماری قلبی در نوجوانان با این شیوه زندگی
  • برای کاهش اشتها میوه خوبست یا آبمیوه
  • خوراکی های سبز چه فوایدی دارند؟
  • لطفا آدامس شیرین میل نکنید
  • روزه داران و سندرم ماه مبارک رمضان
  • اگر حاملگی چند قلو دارید ، بخوانید
  • داشتن پوست درخشان با این توصیه های غذایی
  • عوارض غذاهای چرب ایرانی
  • زیاده روی در استفاده از شکلات و اضطراب
  • رژیم غذایی مخصوص دوستداران سبزیجات
  • تجربه لاغری در پاییز با کمک سیب
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است