گوشت قرمز عدم مصرف گوشت قرمز رژیم های گیاهخواری رژیم غذایی فاقد گوشت خوردن گوشت

 مراقب مصرف گوشت قرمز باشید این ماده غذایی در ابتلا به دیابت، سرطان و بیماری های قلبی شما تاثیر بسزایی خواهد گذاشت اگر میزان مصرف گوشت قرمز خود را کاهش دهید باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2،کاهش التهاب در بدن،کاهش میزان کلسترول خون وحفظ سلامت روده های خود می شوید

مصرف گوشت قرمز لزوما خطرناک نیست اما به گفته محققان دانشگاه هاروارد، حذف آن یا محدود کردن مصرفش منجر به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن می شود.

کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان و بیماری های قلبی با ز به اثبات رسیده است:

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2: در آمریکا حدود 40 درصد مردم، در مرحله پیش دیابت هستند و این در حالی است که طبق مطالعات، مصرف پروتئین های حیوانی از جمله گوشت قرمز این افراد را بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار می دهد. در واقع خطر ابتلا به این بیماری مزمن در گوشت خواران دو برابر بیشتر از گیاه خواران است.
در حالی که مصرف ناکافی پروتئین برای بدن مضر است، مصرف بیش از حد آن با خطرات بیشتری می تواند همراه باشد. خبر بد این است که پروتئین اضافی به ضایعات تبدیل شده و یا تبدیل به چربی می شود. پروتئین حیوانی ذخیره شده به شکل چربی خطر اضافه وزن، بیماری های قلبی، دیابت، التهاب و سرطان را افزایش می دهد.

کاهش التهاب در بدن: مصرف غذاهای فراوری شده با خطر افزایش التهاب در بدن و افزایش خطر ابتلا به سرطان شناخته شده است. مصرف گوشت نیز از این قاعده مستثنی نیست و منجر به افزایش التهاب و به همراه آن پیامدهای منفی بهداشتی کوتاه مدت و بلند مدت می شود. التهاب زمانی که به صورت مزمن در می آید، شانس ابتلا به تصلب شرائین، سکته مغزی، حمله قلبی، دیابت و بسیاری از بیماری های خود ایمنی را بالا می برد. این در حالی است که رژیم های غذایی مبتنی بر گیاهان و پروتئین های گیاهی کاملا خاصیت ضد التهابی دارند.

کاهش میزان کلسترول خون: یکی دیگر از عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی، کلسترول بالا است. چربی های اشباع شده در درجه اول از جمله گوشت قرمز، پنیر پرچرب و سایر محصولات حیوانی، مقصر ابتلا به کلسترول بالا هستند. با این حال تمرکز بیشتر بر روی رژیم های غذایی گیاهی، خاصیت کاهنده کلسترول را دارد درست مانند زمانی که فرد داروهای کاهنده کلسترول را مصرف می کند.

حفظ سلامت روده: میکروبیوم ها، میلیاردها میکروارگانیسم هستند که در داخل بدن ما زندگی می کنند و منجر به تولید مواد مغذی حیاتی برای بافت روده می شوند ضمن این که خاصیت پیشگیری کننده از سرطان را دارند. مطالعات نشان داده اند که این میکروبیوم ها نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به سایر بیماری های مزمن، مانند دیابت، بیماری های خود ایمنی و … را دارند و باعث حفظ سلامت دستگاه گوارش می شوند. این در حالی است که مصرف غذاهای گیاهی منجر به ترویج باکتری های مفید به حال دستگاه گوارش می شود و در مقابل توسل به یک رژیم غذایی مبتنی بر پروتئین های حیوانی، رشد باکتری های بیماری زا را افزایش می دهد.

منبع:

سلامت نیوز

 

5 1000
ارسال شده در 14 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه | 296 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • دانستنیهایی درباره ویژگی های اخلاقی نوزدان
  • کوفتگی و بی حالی بعد از خواب به چه علت ایجاد می شود
  • تاثیر روغن بادام شیرین بر چاق شدن صورت
  • بیماری خطرناکی به نام سلفی!
  • در کاهش وزن خشکبار تا چه حد تاثیر دارد؟
  • بیماری های اتوایمن و جیوه موجود در ماهی
  • مقابله با بوی بد بدن با این راهکارهای ساده
  • مشغول کردن ذهن برای زندگی
  • محبوبترین ها

  • معرفی تیتروار نظریه های انگیزش 2
  • به چه دلیل برخی ها همواره احساس میکنند بدبخت هستند؟
  • طرز کنار گذاشتن سیگار؟ شیوه ها و تکنیکهای ترک سیگار
  • چرا مردان از ازدواج می ترسند
  • رفع اختلال در ساعت بدن
  • چه بخوریم تا افسردگی مان از بین برود؟
  • شیوه‌های صحیح رفتن سر جلسه امتحان
  • مشاوره و روان درمانی برای کودکان مبتلا به ADHD
  • رپورتاژ

  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • خدمات پیشرفته پوست و مو گروه زیبایی برنا
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما