carne_rossa

 مراقب مصرف گوشت قرمز باشید این ماده غذایی در ابتلا به دیابت، سرطان و بیماری های قلبی شما تاثیر بسزایی خواهد گذاشت اگر میزان مصرف گوشت قرمز خود را کاهش دهید باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2،کاهش التهاب در بدن،کاهش میزان کلسترول خون وحفظ سلامت روده های خود می شوید

مصرف گوشت قرمز لزوما خطرناک نیست اما به گفته محققان دانشگاه هاروارد، حذف آن یا محدود کردن مصرفش منجر به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن می شود.

کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان و بیماری های قلبی با ز به اثبات رسیده است:

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2: در آمریکا حدود 40 درصد مردم، در مرحله پیش دیابت هستند و این در حالی است که طبق مطالعات، مصرف پروتئین های حیوانی از جمله گوشت قرمز این افراد را بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار می دهد. در واقع خطر ابتلا به این بیماری مزمن در گوشت خواران دو برابر بیشتر از گیاه خواران است.
در حالی که مصرف ناکافی پروتئین برای بدن مضر است، مصرف بیش از حد آن با خطرات بیشتری می تواند همراه باشد. خبر بد این است که پروتئین اضافی به ضایعات تبدیل شده و یا تبدیل به چربی می شود. پروتئین حیوانی ذخیره شده به شکل چربی خطر اضافه وزن، بیماری های قلبی، دیابت، التهاب و سرطان را افزایش می دهد.

کاهش التهاب در بدن: مصرف غذاهای فراوری شده با خطر افزایش التهاب در بدن و افزایش خطر ابتلا به سرطان شناخته شده است. مصرف گوشت نیز از این قاعده مستثنی نیست و منجر به افزایش التهاب و به همراه آن پیامدهای منفی بهداشتی کوتاه مدت و بلند مدت می شود. التهاب زمانی که به صورت مزمن در می آید، شانس ابتلا به تصلب شرائین، سکته مغزی، حمله قلبی، دیابت و بسیاری از بیماری های خود ایمنی را بالا می برد. این در حالی است که رژیم های غذایی مبتنی بر گیاهان و پروتئین های گیاهی کاملا خاصیت ضد التهابی دارند.

کاهش میزان کلسترول خون: یکی دیگر از عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی، کلسترول بالا است. چربی های اشباع شده در درجه اول از جمله گوشت قرمز، پنیر پرچرب و سایر محصولات حیوانی، مقصر ابتلا به کلسترول بالا هستند. با این حال تمرکز بیشتر بر روی رژیم های غذایی گیاهی، خاصیت کاهنده کلسترول را دارد درست مانند زمانی که فرد داروهای کاهنده کلسترول را مصرف می کند.

حفظ سلامت روده: میکروبیوم ها، میلیاردها میکروارگانیسم هستند که در داخل بدن ما زندگی می کنند و منجر به تولید مواد مغذی حیاتی برای بافت روده می شوند ضمن این که خاصیت پیشگیری کننده از سرطان را دارند. مطالعات نشان داده اند که این میکروبیوم ها نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به سایر بیماری های مزمن، مانند دیابت، بیماری های خود ایمنی و … را دارند و باعث حفظ سلامت دستگاه گوارش می شوند. این در حالی است که مصرف غذاهای گیاهی منجر به ترویج باکتری های مفید به حال دستگاه گوارش می شود و در مقابل توسل به یک رژیم غذایی مبتنی بر پروتئین های حیوانی، رشد باکتری های بیماری زا را افزایش می دهد.

منبع:

سلامت نیوز

 

ارسال شده در 14 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • در پخت لازانیا این موارد را فراموش نکنید
  • اگر مایلید همسر ایده آل باشید
  • توصیه هایی در مورد انجام آزمایشات ژنتیک
  • تناسب اندام جعلی با این کرم ها
  • عرق دست و پا و راههای برطرف کردن آن ها
  • اهمیت دادن به خورد و خوراک کودک
  • نادرست ترین اطلاعات در مورد زایمان طبیعی
  • عوامل جذب کننده مصرف مواد مخدر در سنین پایین
  • محبوبترین ها

  • تاثیرات دیدن تصاویر روی بسته سیگار
  • نظر متخصصین در مورد سیگار برقی
  • 4 اصل تغذیه ای برای ترک سیگار
  • رفتارهای پرخطر در میان نوجوانان و جوانان
  • نتایج جالب در مورد اعتیاد به کوکائین
  • چگونه مصرف کننده مواد مخدر را بشناسیم؟
  • معروف ترین قربانیان سیگار
  • ابتلا به سرطان با حضور در این اماکن
  • رپورتاژ

  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    لاغر شو
    نخ دندان ارکید
    مزایای استفاده از هل

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است