smartphones-causing-bad-posture-depression_ke2d

 

استفاده دائم از تلفن همراه باعث آسیب به ستون فقرات و نواحی گردن شما خواهد شد سعی کنید با زیاده روی در استفاده از این وسایل هوشمند باعث بروز آسیب به سلامتی خود نشوید غالبا وضعیت خم شدن گردن کاربران در حین استفاده از این قبیل وسایل نامناسب و اشتباه است و باعث ایجاد عارضه های گوناگونی در نواحی ستون فقرات آن ها می شود برای رفع این حالت ارتوپدها چه پیشنهاداتی برایمان دارند ؟


امروزه با تغییر روش های زندگی ،مردم در سرتاسر دنیا وقت زیادی را صرف کار کردن با کامپیوتر و تلفن همراه و دیگر ابزار های دستی می کنند.
و اغلب در حین انجام این کارها بدنشان را در وضعیت نا مناسبی قرار می دهند.

امروزه با تغییر روش های زندگی ،مردم در سرتاسر دنیا وقت زیادی را صرف کار کردن با کامپیوتر و تلفن همراه و دیگر ابزار های دستی می کنند.

و اغلب در حین انجام این کارها بدن شان را در وضعیت نا مناسبی قرار می دهند.

اکثر افراد در زمانی که با تلفن همراه کار می کنند به صورت قوز کرده می نشینند، و این حالت نشستن حتما به ستون فقرات آسیب خواهد رساند.

توصیه هایی ارزشمند درباره سلامت ستون فقرات

6870560-138540-1474902130-650-6898a2519a-1-1474966700-e1478034282130

در گذشته بیشتر افراد مسن از دردهای ستون فقرات و گردن گله مند بودند اما امروزه این مشکلات در بین جوانان نیز بسیار دیده می شود.

و این می تواند از عوارض حالت های بد قرار گرفتن بدن در زمان کار کردن با تلفن همراه و انواع کامپیوتر باشد.

افراد در این شرایط اغلب به صورت قوز کرده (گردن کشیده، شانه های افتاده، بازوها چسبیده به نیم تنه) قرا می گیرند.

با اصلاح وضعیت بدن می توان به بالا بردن مقاومت آن در مقابل استرس و فشارهای روانی و همچنین افزایش بهره وری در فعالیت های روزانه دست یافت.
6870560-138540-1474902130-650-6898a2519a-1-1474966700-1

۵ راه حل برای کاهش ابتلا به دردهای گردن و پشت

در فواصل معین سر خود را به آرامی از یک سمت به سمت دیگر حرکت بدهید.

عضلات شانه را کشش دهید.

عضلات شانه و گردن خود را ماساژ دهید.

در زمان کار طولانی مدت با کامپیوتر و تلفن همراه، هر از چند گاهی بایستید و عضلات خود را کشش دهید، این کار به شل شدن عضله کمک می کند.

اگر بیش از ۱۰ دقیقه با تلفن همراه کار می کنید حتما چند بار این تمرین را انجام دهید : چانه را به سمت گردن فشار دهید طوری که این فشار را روی عضلات شانه احساس کنید.

نت نوشت

ارسال شده در 14 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • بازار داغ جراحی‌های زیبایی بین جوانان
  • ویتامین B12 را فراموش نکنید
  • شیوه زندگی و سلامت
  • خشکی واژن را جدی بگیرید
  • وارونه دیدن دنیا توسط این زن
  • ناخن های بدفرم به این دلایل ایجاد می شوند
  • آخرو عاقبت این جور زندگی ها
  • بررسی نحوه ورود ویروس ها به درون سلول ها
  • فواید خام خوردن این مرکبات
  • فواید پیاز در سرطان تخمدان
  • سر خود به کودک شیر خشک ندهید
  • با آسیت چگونه مقابله کنیم
  • حرکات ورزشی مختص فرم دهی عضلات شکم و باسن ( تصویری)
  • تاثیرات مثبت آب میوه بر بدن
  • كاهش عوارض جانبي داروي كورتيزون با تغذيه مناسب
  • محبوبترین ها

  • برخورد محتاطانه اداره نظارت‌بر موادغذايي و دارويي آمريكا با داروهاي‌جديد
  • مصرف داروهاي مسكن فشار خون را افزايش مي‌دهد
  • لزوم تشكيل انجمن دانشجويان داروسازي
  • داروهای ضد کلسترول برای دیابتی ها مفید است
  • داروخانه‌ها بايد بر داروها نظارت بيشتري داشته باشند
  • عطاريها مجاز به تشخيص بيماري و تجويز داروي گياهي نيستند
  • آنچه باید در مورد داروی «فلوکستین» بدانید
  • درباره داروی آلپرازولام‌ (ALPRAZOLAM) چه می دانید
  • با سیستم رهایش داروبیشتر آشنا شوید
  • مصرف بيش از اندازه استامينوفن بيماري هاي ريوي را افزايش مي دهد
  • آداب و رسوم مسکن خوردن را بدانید
  • واکسن تب مالت در ايران ساخته شد
  • مصرف زياد كرتون باعث تخريب مفاصل مي شود
  • محصولی جدید برای التهابات ناشی از سوختگی های سطحی
  • در مورد معجزه نیاسین بدانید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است