smartphones-causing-bad-posture-depression_ke2d

 

استفاده دائم از تلفن همراه باعث آسیب به ستون فقرات و نواحی گردن شما خواهد شد سعی کنید با زیاده روی در استفاده از این وسایل هوشمند باعث بروز آسیب به سلامتی خود نشوید غالبا وضعیت خم شدن گردن کاربران در حین استفاده از این قبیل وسایل نامناسب و اشتباه است و باعث ایجاد عارضه های گوناگونی در نواحی ستون فقرات آن ها می شود برای رفع این حالت ارتوپدها چه پیشنهاداتی برایمان دارند ؟


امروزه با تغییر روش های زندگی ،مردم در سرتاسر دنیا وقت زیادی را صرف کار کردن با کامپیوتر و تلفن همراه و دیگر ابزار های دستی می کنند.
و اغلب در حین انجام این کارها بدنشان را در وضعیت نا مناسبی قرار می دهند.

امروزه با تغییر روش های زندگی ،مردم در سرتاسر دنیا وقت زیادی را صرف کار کردن با کامپیوتر و تلفن همراه و دیگر ابزار های دستی می کنند.

و اغلب در حین انجام این کارها بدن شان را در وضعیت نا مناسبی قرار می دهند.

اکثر افراد در زمانی که با تلفن همراه کار می کنند به صورت قوز کرده می نشینند، و این حالت نشستن حتما به ستون فقرات آسیب خواهد رساند.

توصیه هایی ارزشمند درباره سلامت ستون فقرات

6870560-138540-1474902130-650-6898a2519a-1-1474966700-e1478034282130

در گذشته بیشتر افراد مسن از دردهای ستون فقرات و گردن گله مند بودند اما امروزه این مشکلات در بین جوانان نیز بسیار دیده می شود.

و این می تواند از عوارض حالت های بد قرار گرفتن بدن در زمان کار کردن با تلفن همراه و انواع کامپیوتر باشد.

افراد در این شرایط اغلب به صورت قوز کرده (گردن کشیده، شانه های افتاده، بازوها چسبیده به نیم تنه) قرا می گیرند.

با اصلاح وضعیت بدن می توان به بالا بردن مقاومت آن در مقابل استرس و فشارهای روانی و همچنین افزایش بهره وری در فعالیت های روزانه دست یافت.
6870560-138540-1474902130-650-6898a2519a-1-1474966700-1

۵ راه حل برای کاهش ابتلا به دردهای گردن و پشت

در فواصل معین سر خود را به آرامی از یک سمت به سمت دیگر حرکت بدهید.

عضلات شانه را کشش دهید.

عضلات شانه و گردن خود را ماساژ دهید.

در زمان کار طولانی مدت با کامپیوتر و تلفن همراه، هر از چند گاهی بایستید و عضلات خود را کشش دهید، این کار به شل شدن عضله کمک می کند.

اگر بیش از ۱۰ دقیقه با تلفن همراه کار می کنید حتما چند بار این تمرین را انجام دهید : چانه را به سمت گردن فشار دهید طوری که این فشار را روی عضلات شانه احساس کنید.

نت نوشت

ارسال شده در 14 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • بچه‌تان هنگام درس خواندن حواسش سرجایش نیست؟
  • همه چیز در مورد مشکلات جنسی سنین پیری در آقایان
  • آموزش تهیه اسموتی برای لاغری
  • مشاهده بی اندازه تلویزیون توسط اطفال
  • شناخت افراد متقلب
  • تضمین سلامتی کودک با تنوع غذایی
  • بلغور پلو با بادمجان و قارچ
  • دست یابی به واكسن اسهال
  • توصیه هایی به مرد خانواده در مواجهه با همسر و مادرش
  • برای تشخیص بارداری از چه نوع تست هایی استفاده می کنید؟
  • پیشگیری از افسردگی با تغییر دکور منزل
  • چه سسی بخوریم؟ چرا؟
  • رفع صداهای آزار دهنده گوش با این ترفندهای ساده
  • راه روش های درمانی برای ای بی
  • روحیه دادن به سایر اعضا، پس از اخراج یکی از اعضای تیم
  • محبوبترین ها

  • آیا مرد شما همسر نمونه ای است؟
  • نامزدی و خطاهای معمول آن
  • عزاداری و تاثیر آن روی روح و روان
  • اهمیت رفتار کودکانه با سنین پایین
  • همه ویژگی های یک فرد با اعتماد به نفس
  • عوارض ناشی از مشکلات حافظه
  • رشد کودک برای کمک به توصیف رفتار بهنجار و نابهنجار
  • شیوه هایی برای کسب توانایی مجدد در برخورداری از عواطف
  • غلبه بر حس ترس
  • شناسایی روحیات اطفال با بازی
  • کنار آمدن با همسری که غر می زند!
  • چگونه ترس در فرد به وجود می آید
  • مخالفت و تضاد در زندگی زناشویی
  • قابل اعتمادترین دوست فرزندتان باشید
  • بیان این جملات به همسر ممنوع!
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است