کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)

fat-vs-thin-man

چرا برخی افراد علیرغم ورزش و رژیم غذایی باز هم به نتیجه مطلوب دست پیدا نکرده و چربی شکمشان را نمی توانند آب کنند چه دلایلی برای این مشکل وجود دارد چرا تناسب اندام برای این افراد دست نیافتنی شده است مصرف مواد غذایی منجمد شده ،تمرینات کرانچ،خواب کافی،تمرینات ورزشی اشتباه ،زیاده روی در غذاهای خوب و سالم  و مصرف نوشابه‌های رژیمی می توانند در عدم کاهش چربی شکمتان تاثیر گذار باشند.

اگر شما نیز چربی شکمی داشته باشید به خوبی می‌دانید که از بین بردن آن کار زیاد آسانی نیست. زمانی که صحبت از چربی شکمی می‌شود سوءتفاهم‌های زیادی برای بیشتر افراد به وجود می‌آید. بیشتر افراد برنامه‌های خاصی را دنبال می‌کنند اما غذا یا ورزشی وجود ندارد که بتواند چربی شکم را هدف قرار دهد و آن را به طور کلی از بین ببرد. تنها چیزی که می‌تواند به شما کمک کند تغییر سبک زندگی است. برخی از عادت‌های روزانه می‌تواند فرآیند آب شدن چربی شکم را کندتر کند یا حتی آن را متوقف سازد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا دلایل شگفت انگیزی که باعث می‌شود نتوانید این چربی را از بین ببرید با هم مرور کنیم.

شما مواد غذایی منجمد شده و تنقلات بسته بندی شده زیادی مصرف می‌کنید:

مواد غذایی منجمد شده و تنقلات بسته بندی

حتی مواد غذایی فرآوری شده کم کالری دارای قند و سدیم بالایی هستند. بنابراین مصرف مقادیر زیاد از این مواد باعث افزوده شدن چربی شکمی خواهد شد. غذاهای نمک دار باعث می‌شود شکم شما نفخ بیشتری داشته باشد و بدن قند اضافی را به صورت چربی ذخیره می‌کند. بر اساس مطالعات انجام شده که در مجله Hepatology منتشر شده است، افرادی که تنقلات و غذاهای فرآوری شده با مقادیر بالای قند و چربی به وعده غذایی روزانه خود اضافه می‌کنند، چربی شکمی بیشتری نسبت به سایر افراد خواهند داشت.

شما تنها از تمرینات کرانچ استفاده می‌کنید:

تمرینات کرانچ

هدف قرار دادن یک بخش از بدن کمکی به کاهش چربی آن ناحیه نخواهد کرد. برای اینکه نتیجه مورد نظر خود را دریافت کنید باید کل وزن خود را کاهش دهید. به عبارت دیگر، دراز و نشست تنها باعث ساخت ماهیچه می‌شود اما هنوز هم چربی پنهانی در زیر پوست وجود دارد. با گذشت زمان این چربی بیشتر می‌شود و شکم شما ظاهر خوبی نخواهد داشت.بهترین رویکرد این است که بر روی حرکاتی تمرکز کنید که همه قسمت‌های بدن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. ساخت عضلات بزرگ‌تر همچون عضلات بازو و پا باعث افزایش حجم ماهیچه‌ها می‌شود و بدن می‌تواند کالری بیشتری بسوزاند.

خواب کافی ندارید:

خواب کافی

همه افراد می دانند که نداشتن خواب کافی و مناسب می‌تواند باعث افزایش وزن شود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این افزایش در بخش شکمی بیشتر خواهد بود. بر اساس تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده‌اند افرادی که به طور متوسط ۵ ساعت یا کمتر خوابیده‌اند بیشتر از سایر افراد اضافه وزن داشته‌اند. نداشتن خواب کافی باعث آزاد شدن هورمون‌های گرسنگی می‌شود و افراد را به خوردن بیشتر ترغیب می‌نماید. زمانی که خسته باشید رغبت کمتری برای انجام تمرینات ورزشی خواهید داشت.

برخی از تمرینات ورزشی می‌تواند باعث افزایش وزن شود:

تمرینات ورزشی

تمرینات قدرتی باعث ساخت عضله می‌شود. در این صورت بدن از کالری بیشتری نسبت به چربی استفاده خواهد کرد. اگر شما می‌خواهید چربی ناحیه شکمی را کمتر کنید باید بر روی تمرینات قلبی با شدت متوسط –بالا تمرکز کنید. تمرینات ایروبیک برای سوزاندن کالری‌هایی که به شکل چربی ذخیره شده بسیار مفید است. بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده ترکیب تمرینات ورزشی تاثیر بسیار زیادی بر روی آب کردن چربی شکمی دارد.

در مصرف غذاهای خوب و سالم زیاده روی می‌کنید:

غذاهای خوب و سالم

بله این موضوع درست است که خوردن چربی‌های اشباع نشده سالم موجود در آجیل‌ها، آووکادو و روغن سبزیجات می‌تواند شما را سیر نگه دارد و باعث کاهش وزن شود اما برخی از افراد در خوردن این غذاهای سالم نیز افراط می‌کنند.۲۸ گرم بادام تقریبا ۱۶۴ کالری دارد. بنابراین خوردن مقدار زیاد این مواد هم می‌تواند کالری بدن را تا حد زیادی بالا ببرد. بنابراین از یک پزشک متخصص کمک بگیرید و مقدار مناسبی از این مواد را مصرف نمایید.

خوردن نوشابه‌های رژیمی را کنار نگذاشته‌اید:

نوشابه‌های رژیمی

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که خوردن نوشابه‌های رژیمی را ترک نکرده‌اند سه برابر بیشتر از سایر افراد چربی شکمی خواهند داشت. اگرچه متخصصان در مورد دلیل این امر زیاد مطمئن نیستند اما معتقدند که شیرین کننده‌های طبیعی ممکن است متابولیسم بدن را تا حد زیادی کمتر کند. بنابراین بهتر است به جای این نوشیدنی‌ها به مواردی همچون آب روی بیاورید. همچنین شما می‌توانید کمی لیموی تازه را داخل آب بریزید و بنوشید. بدن شما از آب برای شکستن سلول‌های چربی استفاده می‌کند بنابراین آب رسانی منظم بسیار مهم است. اگر دوست دارید نوشیدنی شما طعم بهتری داشته باشد می‌توانید از چای‌های گیاهی مختلف استفاده کنید.

جام جم آنلاین

ارسال شده در 13 آبان 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • تقویت حافظه با مصرف زردچوبه
  • عوارض استفاده از لپ تاپ برای مردان
  • خوراکی های مهم و تاثیرگذار در ایجاد اختلالات روحی
  • ارتباط میان آلزایمر و کم شدن وزن
  • درمان مشکلات خواب در زنان یائسه
  • هشدار برای افزایش مرگ و میر با سیگار و افزایش وزن
  • علاقه به کتک کاری در اطفال
  • مرد روانی با چوب مخصوص غذا خوری چینی ها سه زن را کشت
  • محبوبترین ها

  • دمای اکثر استان های کشور افزایش می یابد
  • ارتباط هر ماده غذایی با سلامت نواحی مختلف در بدن
  • پیشنهاد وزیر علوم برای دانشجویان ایرانی در آمریکا
  • ایدز از پدر و مادر مبتلا به فرزندان منتقل نمی شود
  • جایگاه ایران در جذب گردشگر سلامت
  • آماده باش درمانگاه های کربلا و نجف
  • نیاز به فرهنگ سازی برای مقابله با ایدز
  • خبر خوب برای جاماندگان کنکور ارشد
  • رپورتاژ

  • کم کردن حجم معده با روش های غیر جراحی
  • اسباب‌بازی‌هایی که هوش و خلاقیت کودک ما را افزایش می‌دهند
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • پس دادن پوشک و راه‌هایی برای پیشگیری از آن
  • برای نوزادی که در راه است چه چیزهایی لازم دارید؟
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی