مشاوره زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو

bad-nutrition-advice

گاهی اوقات اشتباهات تغذیه ای ما در چاق شدنمان نقش مهمی ایفا می کنند و باعث بروز مشکلات رایج در این زمینه می شوند می خواهیم در این مطلب به برخی از این اشتباهات رایج تغذیه ای اشاره کنیم سبک زندگی برخی افراد نیز می تواند در اضافه شدن وزن آن ها تاثیر بگذارد بهتر است علاوه بر خوردن غذا به نکات جانبی در این زمینه نیز دقت کنید.

به نظر می‌رسد هر روز ترفندها و نکات تغذیه‌ای جدیدی ایجاد می‌شود. هر زمان که سری به دنیای تغذیه بزنید با موارد و ترفندهای جدید تغذیه‌ای روبرو می‌شوید که شما را ترغیب می‌کنند رژیمی سالم داشته باشید. با وجود چنین حجم گسترده‌ای از اطلاعات، داشتن یک رژیم غذایی سالم ممکن است کمی گیج کننده باشد. خوشبختانه تشخیص بهترین ترفندها ونکات این روزها بسیار آسان‌تر شده است. در این مقاله قصد داریم بدترین نکات تغذیه‌ای را که تا به حال شنیده‌اید را بیان کنیم و از متخصصان این حوزه بخواهیم راهکار‌های جایگزین را ارائه دهند.
۱.بعد از ساعت ۸ شب غذا نخورید:

برای افرادی که شب‌ها نیز ورزش می‌کنند، رعایت این نکته غیر ممکن است. دکتر لیزا موسکوویتز معتقد است که اگر تا زمان خواب تنها یک یا دو ساعت فاصله دارید بهتر است تنها ۵۰۰ کالری مصرف نمایید. مصرف هوشمندانه و متعادل در ساعت ۷ و ۸ شب و یا حتی ۹ شب هیچ اشکال تغذیه‌ای نخواهد داشت. تنها نکته‌ای که باید رعایت کنید مصرف کالری است. این وعده‌ی غذایی نباید سرشار از مواد پرچرب باشد. مطمئن شوید که غذای شما متعادل است و حاوی غلات سبوس دار، سبزیجات و کمی پروتئین می‌باشد.
۲.زمانی که گرسنه هستید یک آدامس بجوید و یا اینکه کرفس بخورید:

“نادیده گرفتن نشانه‌های گرسنگی نمی‌تواند باعث ذخیره شدن کالری و یا کاهش وزن شما شود. این موضوع می‌تواند عواقب معکوسی داشته باشد. افرادی که در حین گرسنگی چیزی نمی‌خورند معمولا بعدا غذای بیشتری مصرف خواهند کرد. حتی اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید باید مواد مغذی سرشار از فیبر و پروتئین مصرف نمایید.خوردن مواد کم کالری مانند کرفس کمکی به شما نمی‌کند. جویدن ادامس زمانی مفید خواهد بود که شما دارای گرسنگی کاذب هستید اما این ترفند در زمان گرسنگی واقعی کارساز نیست . ” دکتر جیمی شوارتز کوهن
۳.برای کاهش وزن، غذا کم بخورید و زیاد ورزش کنید:

“یکی از بدترین نکات تغذیه‌ای، همین مورد است. بیشتر افراد فکر می‌کنند که کاهش وزن و مبارزه با چاقی بسیار ساده است و خود فرد می‌تواند آن را مدیریت کند. اگر کاهش وزن چنین راحت بود، بیشتر افراد کره‌ی زمین اکنون لاغر و اندامی بودند. ” دکتر یونی فریدهوف
۴.به جای نوشابه‌های معمولی از نوشابه‌های رژیمی استفاده کنید:

“من طرفدار نوشابه نیستم و علاقه‌ای نیز به آن ندارم اما بیشتر افراد نوشیدن آن را بسیار دوست دارند. نوشابه‌های رژیمی نیز مورد توجه و علاقه‌ی من نیست.تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که نوشابه‌های رژیمی ممکن است رابطه‌ی مستقیمی با خطر ابتلا به سندروم متابولیسم و دیابت نوع ۲ داشته باشد. به جای مصرف چنین نوشیدنی‌هایی، بهتر است از چای سبز و یا آب استفاده کنید. ” دکتر میتزی دولان نویسنده‌ی کتاب رژیم غذایی: چگونه لاغر شویم؟
۵.خوردن کربوهیدرات‌ها را متوقف کنید:

“این توصیه معمولا مرا عصبانی می‌کند. ما نمی توانیم به افراد توصیه کنیم که در رژیم غذایی خود موادی را به طور کامل حذف کنند. در عوض، باید نحوه‌ی صحیح مصرف و مقدار مجاز را یاد بدهیم. افراد می‌توانند غذاهایی مانند سیب زمینی، پاستا و یا نان را در رژیم غذایی خود داشته باشند اما مقدار مصرف بسیار مهم است. استفاده از مواد سبوس دار، مصرف مقدار صحیح مواد غذایی و انتخاب مواد مغذی سالم، توصیه‌ای است که من همیشه به افراد می‌کنم. ” دکتر کری جانز
۶.اگر می‌خواهید کاهش وزن داشته باشید، بدن خود را پاکسازی کنید:

“کبد و کلیه‌ی شما بدون نیاز به مواد مختلف می‌توانند سم زدایی را به خوبی انجام دهند. مصرف نکردن مواد غذایی مختلف، روزه گرفتن و نوشیدن مواد خطرناک هیچ کمکی به کاهش وزن نخواهد کرد. بله شما باید وزن خود را کاهش دهید اما این کاهش وزن به خاطر نخوردن نیست. باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. ” دکتر دانا آنجلو وایت
۷.از مصرف شکر و قند چشم پوشی کنید:

“بسیاری از افراد شکر و قند را دشمن خود می‌دانند. مصرف زیاد شکر می‌تواند باعث افزایش وزن شود و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف همچون دیابت را افزایش دهد. اما تمامی شکرها در شرایط یکسان ایجاد نشده‌اند. منابع طبیعی از شکر مانند میوه‌های تازه و لبنیات کم چرب و بدون طعم می‌توانند مواد مغذی زیادی برای بدن شما فراهم کنند. شما می‌توانید در کنار رژیم غذایی سالم و متعادل، مصرف شکر و قند را نیز داشته باشید . البته مقدار مصرف این مواد باید محدود باشد. ” دکتر الیسا زید
۸.در مورد چربی‌های اشباع نگران نباشید:

“بر خلاف موارد موجود، اسیدهای چرب اشباع برای سلامتی انسان مضر است. این چربی‌ها می‌توانند سطح کلسترول خون را افزایش دهند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان را بیشتر نمایند. تنها موادی که دارای اسیدهای چرب اشباع مفیدی هستند و می‌توانند از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری نمایند، آجیل و دانه‌های مختلف است.” دکتر جوئل فورمن

جام جم آنلاین

5 1000
ارسال شده در 13 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • این افراد را از صفحه زندگی تان حذف کنید!
  • کمک به استحکام و دوام مو
  • آیا مصرف استامینوفن کدئین کار درستی است؟
  • گوزلمه سیب زمینی
  • ویژگی جالب الگوریتم جدید گوگل
  • آیا گلوکوم قابل درمان است؟
  • مصرف میوه تازه باعث پیشگیری از حملات قلبی و سکته‌ مغزی میشود
  • فایل پی دی اف پیشگیری از مسمومیت ناشی از داروها
  • محبوبترین ها

  • آنتي بيوتيك براي عفونت گوش كودكان مناسب نيست
  • آسپیرین، عامل پیشگیری از ابتلای زنان به آسم
  • کمبود فاکتورهای انعقادی ناشی از تجویز غیر منطقی دارو است
  • پژوهشگران ايراني موفق به سنتز پپتيد ضد سرطاني شدند
  • تجويز و مصرف غيرمنطقي دارو, چالش جدي سلامت
  • هشدار پزشکان درباره عوارض مصرف نوعی داروی دیابت
  • داروهاي کنترل فشار خون، احتمال تحليل قواي فکر را تا ‌١٣ درصد کاهش مي‌دهند
  • چرا باید تا جایی که ممکن است از خوردن آنتی بیوتیک بپرهیزیم
  • رپورتاژ

  • معرفی خدمات دکتر محمود ادیب
  • دكتر عليرضا فقيهى فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
  • زیبایی دندان های شما از زبان دکتر سهراب بهروزی
  • کلینیک دندانپزشکی تخصصی دکتر حاجی زاده
  • ترک سیگار با جدیدترین روش توسط دکتر احیایی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x