bad-nutrition-advice

گاهی اوقات اشتباهات تغذیه ای ما در چاق شدنمان نقش مهمی ایفا می کنند و باعث بروز مشکلات رایج در این زمینه می شوند می خواهیم در این مطلب به برخی از این اشتباهات رایج تغذیه ای اشاره کنیم سبک زندگی برخی افراد نیز می تواند در اضافه شدن وزن آن ها تاثیر بگذارد بهتر است علاوه بر خوردن غذا به نکات جانبی در این زمینه نیز دقت کنید.

به نظر می‌رسد هر روز ترفندها و نکات تغذیه‌ای جدیدی ایجاد می‌شود. هر زمان که سری به دنیای تغذیه بزنید با موارد و ترفندهای جدید تغذیه‌ای روبرو می‌شوید که شما را ترغیب می‌کنند رژیمی سالم داشته باشید. با وجود چنین حجم گسترده‌ای از اطلاعات، داشتن یک رژیم غذایی سالم ممکن است کمی گیج کننده باشد. خوشبختانه تشخیص بهترین ترفندها ونکات این روزها بسیار آسان‌تر شده است. در این مقاله قصد داریم بدترین نکات تغذیه‌ای را که تا به حال شنیده‌اید را بیان کنیم و از متخصصان این حوزه بخواهیم راهکار‌های جایگزین را ارائه دهند.
۱.بعد از ساعت ۸ شب غذا نخورید:

برای افرادی که شب‌ها نیز ورزش می‌کنند، رعایت این نکته غیر ممکن است. دکتر لیزا موسکوویتز معتقد است که اگر تا زمان خواب تنها یک یا دو ساعت فاصله دارید بهتر است تنها ۵۰۰ کالری مصرف نمایید. مصرف هوشمندانه و متعادل در ساعت ۷ و ۸ شب و یا حتی ۹ شب هیچ اشکال تغذیه‌ای نخواهد داشت. تنها نکته‌ای که باید رعایت کنید مصرف کالری است. این وعده‌ی غذایی نباید سرشار از مواد پرچرب باشد. مطمئن شوید که غذای شما متعادل است و حاوی غلات سبوس دار، سبزیجات و کمی پروتئین می‌باشد.
۲.زمانی که گرسنه هستید یک آدامس بجوید و یا اینکه کرفس بخورید:

“نادیده گرفتن نشانه‌های گرسنگی نمی‌تواند باعث ذخیره شدن کالری و یا کاهش وزن شما شود. این موضوع می‌تواند عواقب معکوسی داشته باشد. افرادی که در حین گرسنگی چیزی نمی‌خورند معمولا بعدا غذای بیشتری مصرف خواهند کرد. حتی اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید باید مواد مغذی سرشار از فیبر و پروتئین مصرف نمایید.خوردن مواد کم کالری مانند کرفس کمکی به شما نمی‌کند. جویدن ادامس زمانی مفید خواهد بود که شما دارای گرسنگی کاذب هستید اما این ترفند در زمان گرسنگی واقعی کارساز نیست . ” دکتر جیمی شوارتز کوهن
۳.برای کاهش وزن، غذا کم بخورید و زیاد ورزش کنید:

“یکی از بدترین نکات تغذیه‌ای، همین مورد است. بیشتر افراد فکر می‌کنند که کاهش وزن و مبارزه با چاقی بسیار ساده است و خود فرد می‌تواند آن را مدیریت کند. اگر کاهش وزن چنین راحت بود، بیشتر افراد کره‌ی زمین اکنون لاغر و اندامی بودند. ” دکتر یونی فریدهوف
۴.به جای نوشابه‌های معمولی از نوشابه‌های رژیمی استفاده کنید:

“من طرفدار نوشابه نیستم و علاقه‌ای نیز به آن ندارم اما بیشتر افراد نوشیدن آن را بسیار دوست دارند. نوشابه‌های رژیمی نیز مورد توجه و علاقه‌ی من نیست.تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که نوشابه‌های رژیمی ممکن است رابطه‌ی مستقیمی با خطر ابتلا به سندروم متابولیسم و دیابت نوع ۲ داشته باشد. به جای مصرف چنین نوشیدنی‌هایی، بهتر است از چای سبز و یا آب استفاده کنید. ” دکتر میتزی دولان نویسنده‌ی کتاب رژیم غذایی: چگونه لاغر شویم؟
۵.خوردن کربوهیدرات‌ها را متوقف کنید:

“این توصیه معمولا مرا عصبانی می‌کند. ما نمی توانیم به افراد توصیه کنیم که در رژیم غذایی خود موادی را به طور کامل حذف کنند. در عوض، باید نحوه‌ی صحیح مصرف و مقدار مجاز را یاد بدهیم. افراد می‌توانند غذاهایی مانند سیب زمینی، پاستا و یا نان را در رژیم غذایی خود داشته باشند اما مقدار مصرف بسیار مهم است. استفاده از مواد سبوس دار، مصرف مقدار صحیح مواد غذایی و انتخاب مواد مغذی سالم، توصیه‌ای است که من همیشه به افراد می‌کنم. ” دکتر کری جانز
۶.اگر می‌خواهید کاهش وزن داشته باشید، بدن خود را پاکسازی کنید:

“کبد و کلیه‌ی شما بدون نیاز به مواد مختلف می‌توانند سم زدایی را به خوبی انجام دهند. مصرف نکردن مواد غذایی مختلف، روزه گرفتن و نوشیدن مواد خطرناک هیچ کمکی به کاهش وزن نخواهد کرد. بله شما باید وزن خود را کاهش دهید اما این کاهش وزن به خاطر نخوردن نیست. باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. ” دکتر دانا آنجلو وایت
۷.از مصرف شکر و قند چشم پوشی کنید:

“بسیاری از افراد شکر و قند را دشمن خود می‌دانند. مصرف زیاد شکر می‌تواند باعث افزایش وزن شود و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف همچون دیابت را افزایش دهد. اما تمامی شکرها در شرایط یکسان ایجاد نشده‌اند. منابع طبیعی از شکر مانند میوه‌های تازه و لبنیات کم چرب و بدون طعم می‌توانند مواد مغذی زیادی برای بدن شما فراهم کنند. شما می‌توانید در کنار رژیم غذایی سالم و متعادل، مصرف شکر و قند را نیز داشته باشید . البته مقدار مصرف این مواد باید محدود باشد. ” دکتر الیسا زید
۸.در مورد چربی‌های اشباع نگران نباشید:

“بر خلاف موارد موجود، اسیدهای چرب اشباع برای سلامتی انسان مضر است. این چربی‌ها می‌توانند سطح کلسترول خون را افزایش دهند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان را بیشتر نمایند. تنها موادی که دارای اسیدهای چرب اشباع مفیدی هستند و می‌توانند از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری نمایند، آجیل و دانه‌های مختلف است.” دکتر جوئل فورمن

جام جم آنلاین

ارسال شده در 14 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ابتلای فرزند به اوتیسم با استرس مادر
  • مصرف مکمل آهن بدون تجویز پزشک
  • مشکلات مختلف زندانیان
  • سیب زمینی شیرین: کربوهیدرات خوب!
  • خوردنی های محافظ سلامتی زنان
  • موارد مهم تغذیه ای برای یک زن باردار
  • دلایل و درمان های بی حالی
  • دارو و درمان خشم
  • موارد استفاده از دهانشویه
  • کم کاری کبد با این نشانه ها
  • بهترین درمان خانگی برای مشکلات بعد از زایمان
  • خطر آلوئه ورا درحاملگی
  • چه ورزشهایی مناسب تناسب اندام در روزهای عید است
  • انار سرشار از آنتی اکسیدان
  • با این ماسک زیبایی جوان تر به نظر برسید
  • محبوبترین ها

  • قرص ضدبارداری چه تاثیری بر پوست و مو ما دارد؟
  • مواردی که به گفته متخصصان باید درباره سرطان پوست بدانید
  • ضرورتی ندارد موهایتان را هر ماه کوتاه کنید
  • مواردی که آرایشگران هرگز به مشتریان نمی گویند
  • سرطان سینه با لوازم آرایشی شیمیایی
  • مراقبت از پوست در برابر گرما با این خوراکی ها
  • شیوه های طبیعی برای رنگ کردن موها با محصولات طبیعی
  • چرا باید موهای خود را برای مدرسه کوتاه کنیم؟
  • آیا به جاي بوتاكس بهتر نیست از طب سوزنی استفاده کنیم؟
  • زیبایی با سفیداب نقره
  • توصیه و ترفندهایی برای میکاپ خوب
  • دانستنی هایی که لازم است درباره تزریق کلاژن بدانید
  • درباره جراحی پلک همه چیز را بدانید
  • چطور دوام رنگ موهایمان را بیشتر کنیم؟
  • از خواص سرکه سیب برای پوستتان چه می دانید؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است