مصرف نمک زیاده روی در مصرف نمک خطرات مصرف نمک تراکم استخوانی مناسب

هرگز نمک را به عنوان یک چاشنی روی سفره غذایتان قرار ندهید و سعی کنید غذای کم نمک میل کنید این چاشنی عوارض زیادی برای سلامتی تان دربر دارد و می تواند کلسیم بدنتان را از بین ببرد خانم ها غالبا دچار پوکی استخوان و کمبود آهن می شوند پیشنهاد می کنیم ماست کم چرب میل کنند تا این کمبود جبران شود  و از مصرف غذاهای شور پرهیز کنند.


یک متخصص تغذیه گفت: کلسیم، از مهمترین مواد تشکیل دهنده بافت استخوان است که برای حفظ آن باید مصرف نمک را محدود کرد.

محمدرضا وفا متخصص تغذیه درباره داشتن تراکم استخوانی مناسب گفت: در طبیعت و خوراکی های مصرفی شیر و ماست، مؤثرترین مواد غذایی برای تأمین کلسیم مورد نیاز بدن است.

وی بیان کرد: مصرف متعادل شیر و ماست کم چرب به دلیل وجود کلسیم، املاح و فسفر در بافت استخوانی و سلامت آنها تأثیر بسزایی دارد.

این متخصص تغذیه با تأکید بر اینکه مصرف ماست ضرری برای استخوان ندارد، اظهار داشت: تمامی مواد غذایی باید به طور متناسب مصرف شوند و با وحود اینکه لبنیات بهترین منبع کلسیم است اما هرگز مصرف بیش از حد آن برای افراد با مشکل استخوانی توصیه نمی شود و باید مواد غذایی به صورت متعادل دریافت شود.

وی با بیان اینکه مصرف ۲ الی ۳ لیوان لبنیات کم چرب در روز مناسب است، اذعان داشت: این مقدار مصرفی نیاز تغذیه افراد را به طور متناسب نسبت به دریافت کلسیم، فسفر و املاحی که در لبنیات وجود دارد، تامین می کند.

وفا با تاکید بر اینکه نمک تنها ماده غذایی است که تعادل کلسیم بدن را برهم می زند، تصریح کرد: برای دریافت کلسیم کافی و رژیم غذایی مناسب در برنامه غذایی، مصرف نمک را کاهش دهید.

وی با بیان اینکه ماست یک منبع مناسب دریافت کلسیم است ابراز داشت: گوشت، بهترین و مؤثرترین منبع دریافت آهن است به همین دلیل معمولا تمامی عناصر دو ظرفیتی همچون گوشت و ماست، با هم تداخل دارند.

این متخصص تغذیه با توجه به اینکه مصرف ماست تا حدودی جذب آهن را مختل می کند، گفت: به دلیل اینکه آهن موجود در گوشت تحت تاثیر تداخلات مواد غذایی قرار می گیرد، مصرف لبنیات(ماست) با گوشت توصیه نمی شود.

وی افزود: افراد مبتلا به کمبود آهن یا کم خونی فقر آهن، از مصرف ماست در وعده غذایی که گوشت مورد نیاز روزانه را تامین می کند خودداری کنند و این لبنیات را در وعده غذایی بدون گوشت یا با گوشت کمتر مصرف کنند.

باشگاه خبرنگاران

ارسال شده در 14 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • پیراشکی تره فرنگی و مرغ
  • چه زمانی قرص آهن بخوریم که بیشتر جذب شود
  • کاهش عوارض آلودگی هوا با شیر و انار
  • چطوری فیبر زیادتری استفاده کنیم؟
  • پیشگیری از بیماری های شش و سرطان ریه با زردآلو
  • راه حلی قطعی برای کبد چرب
  • منتقد درونی عامل مهم در بیماری افسردگی 2
  • زیباتر شدن مژه با این روش ها
  • رژیم لاغری و ترفندهای رسیدن به وزن ایده آل
  • موثر ترین روش برای درمان سینوزیت
  • سردی مزاج علت بروز نازایی در زنان
  • موارد آرایشی که از آنها خبر ندارید
  • بهترین دوران بارداری با این کارها
  • نشانه های صدمه دیدن مو
  • تزئین غذا از لزومات وعده های غذایی است
  • محبوبترین ها

  • همه کباب کوبیده ها سالم نیستند
  • بهتر است از مرغ های چند کیلویی استفاده کنیم
  • هر روز آجیل بخورید تا عمرتان زیاد شود
  • مصرف زیاد آب و پیامدهای آن
  • بخور نخور های ترشی
  • درمان مشکلات گوارشی با کمک مواد غذایی سالم
  • آیا خوردن بستنی برفی خطر دارد؟
  • زیاد خوردن و سلامت کبد
  • عوامل احساس سرما در بدن
  • خواص جادویی روغن گردو
  • راهی برای ترک دادن کودک از خوردن شیرینی
  • کمبود اسید فولیک با بدن چیکار میکند؟
  • هیچ وقت کربوهیدرات ها را به تنهایی نخورید!
  • چای ترش و یک دنیا خواص باور نکردنی
  • مصرف این 3 ماده خوراکی همراه با دارو ممنوع!
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است