saltshakermain

هرگز نمک را به عنوان یک چاشنی روی سفره غذایتان قرار ندهید و سعی کنید غذای کم نمک میل کنید این چاشنی عوارض زیادی برای سلامتی تان دربر دارد و می تواند کلسیم بدنتان را از بین ببرد خانم ها غالبا دچار پوکی استخوان و کمبود آهن می شوند پیشنهاد می کنیم ماست کم چرب میل کنند تا این کمبود جبران شود  و از مصرف غذاهای شور پرهیز کنند.


یک متخصص تغذیه گفت: کلسیم، از مهمترین مواد تشکیل دهنده بافت استخوان است که برای حفظ آن باید مصرف نمک را محدود کرد.

محمدرضا وفا متخصص تغذیه درباره داشتن تراکم استخوانی مناسب گفت: در طبیعت و خوراکی های مصرفی شیر و ماست، مؤثرترین مواد غذایی برای تأمین کلسیم مورد نیاز بدن است.

وی بیان کرد: مصرف متعادل شیر و ماست کم چرب به دلیل وجود کلسیم، املاح و فسفر در بافت استخوانی و سلامت آنها تأثیر بسزایی دارد.

این متخصص تغذیه با تأکید بر اینکه مصرف ماست ضرری برای استخوان ندارد، اظهار داشت: تمامی مواد غذایی باید به طور متناسب مصرف شوند و با وحود اینکه لبنیات بهترین منبع کلسیم است اما هرگز مصرف بیش از حد آن برای افراد با مشکل استخوانی توصیه نمی شود و باید مواد غذایی به صورت متعادل دریافت شود.

وی با بیان اینکه مصرف ۲ الی ۳ لیوان لبنیات کم چرب در روز مناسب است، اذعان داشت: این مقدار مصرفی نیاز تغذیه افراد را به طور متناسب نسبت به دریافت کلسیم، فسفر و املاحی که در لبنیات وجود دارد، تامین می کند.

وفا با تاکید بر اینکه نمک تنها ماده غذایی است که تعادل کلسیم بدن را برهم می زند، تصریح کرد: برای دریافت کلسیم کافی و رژیم غذایی مناسب در برنامه غذایی، مصرف نمک را کاهش دهید.

وی با بیان اینکه ماست یک منبع مناسب دریافت کلسیم است ابراز داشت: گوشت، بهترین و مؤثرترین منبع دریافت آهن است به همین دلیل معمولا تمامی عناصر دو ظرفیتی همچون گوشت و ماست، با هم تداخل دارند.

این متخصص تغذیه با توجه به اینکه مصرف ماست تا حدودی جذب آهن را مختل می کند، گفت: به دلیل اینکه آهن موجود در گوشت تحت تاثیر تداخلات مواد غذایی قرار می گیرد، مصرف لبنیات(ماست) با گوشت توصیه نمی شود.

وی افزود: افراد مبتلا به کمبود آهن یا کم خونی فقر آهن، از مصرف ماست در وعده غذایی که گوشت مورد نیاز روزانه را تامین می کند خودداری کنند و این لبنیات را در وعده غذایی بدون گوشت یا با گوشت کمتر مصرف کنند.

باشگاه خبرنگاران

ارسال شده در 14 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • گرفتگی بینی و زشت شدن چهره
  • پیشگیری از انواع سرطان ها با این روش ها
  • لیزر برای این افراد ممنوع است!
  • در درمانهای دندانپزشکی این موارد را ربط ندهید
  • سرما خوردگی را با اکیناسه درمان کنید
  • آیا واقعا با خوردن غذاهای فیبردار سرطان نمی گیریم
  • فعل و انفعالات مغزی بیمار افسرده چگونه است
  • جالب و مهمترین اسرار مردانه
  • مصرف داروهای گیاهی باعث مسمومیت در کودکان میشود
  • آسیب زنندگان طبیعی به دندان را بشناسید
  • با این راهکارها به زندگیتان انرژی و کیفیت ببخشید
  • به زخم ها و خراشیدگی هایتان ضماد عسل بمالید
  • ارتباط چاقی کودک با فعالیت ذهن
  • ویژگیهای بدنی افراد لاغر
  • چگونه زمان دقیق تخمک گذاری را پیش بینی کنیم ؟
  • محبوبترین ها

  • اختلال نابارورشدن مردان با نوشیدنی های شیرین
  • اگر دچار زود انزالی شدیم چکار کنیم
  • تاثیرگذارترین نوشیدنی ها روی بلوغ دختران
  • خطرات ناشی از تغییر رنگ مایع منی
  • باکتری هایی که برای بیماران مبتلا به ایدز مفید است
  • اضافه وزن مانعی برای رسیدن خانمها به ارگاسم
  • تقویت قوای جنسی با این تمرینات ورزشی
  • روش هایی برای استحکام بخشیدن به رابطه عاطفی
  • علائم و نشانه های سرطان در تخمدان
  • اهمیت یادگیری به ارگاسم رسیدن
  • اقدامات اورژانسی برای اندام تناسلی مردانه
  • همه چیز در مورد بیماری واژینیت
  • ویتامین د و بالا بردن میل جنسی
  • آشنایی با عفونت های خفیف دستگاه تناسلی زنان
  • نکاتی که آقایان در مورد ارگاسم خانم ها باید بدانند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است