نوشتن نکات مهم هنگام مطالعه مهارت در کلاس درس داشتن هدف تمرکز حواس تغذیه و استراحت برنامه‌ی مطالعه در منزل

اگر می خواهید از لحاظ تحصیلی پیشرفت کنید و در این زمینه به موفقیت دست پیدا کنید پیشنهاد می کنیم مهارت های خود را افزایش دهید با برنامه ریزی مناسب در این زمینه قادر خواهید بود نتیجه مناسب دست پیدا کنید داشتن هدف ،مهارت در کلاس ،برنامه‌ی مطالعه در منزل،نوشتن نکات مهم هنگام مطالعه،تمرکز حواس،تغذیه و استراحت فایده های زیادی برای کسب موفقیت تحصیلی شما خواهند داشت.

مهم‌ترین مهارت‌هایی که منجر به موفقیت در تحصیل می‌شوند عبارت‌اند از:

  • داشتن هدف

  • مهارت در کلاس درس

  • برنامه‌ی مطالعه در منزل

  • نوشتن نکات مهم هنگام مطالعه

  • تمرکز حواس

  • تغذیه و استراحت

  • مهارت در جلسه‌ی امتحان

داشتن هدف

  • هدف، چیزی است که فرد برای رسیدن به آن تلاش می‌کند و اگر برای رسیدن به آن تلاش نکند، هدف محسوب نمی‌شود.

  • هدف از درس خواندن را برای خود مشخص کنید.

  • بعد از رسیدن به هر هدف جزئی، خود را تشویق کنید.

  • هر چه هدف بزرگ‌تر باشد انرژی درونی‌تان برای رسیدن به آن بیش‌تر می‌شود.

مهارت در کلاس درس

  • حواس خود را در کلاس جمع کنید.

  • درس را در کلاس یاد بگیرید؛ زیرا یادگیری مطالب جدید از کلاس درس آغاز می‌شود.

  • اگر مطلبی را نفهمیدید بپرسید. این کار را به بعد موکول نکنید.

  • از سؤال کردن خجالت نکشید.

  • برای نوشتن جزوات درسی یا حل تمرینات از رنگ‌های مختلف استفاده کنید.

  • سعی کنید با کسب اجازه‌ی معلم، با دانش‌آموزان دیگر یادگیری گروهی و مشارکتی داشته باشید.

برنامه‌ی مطالعه در منزل

  • برنامه‌ی مطالعه در منزل از اتلاف وقت و انرژی شما جلوگیری می‌کند.

  • ساعت مطالعه و انجام تکالیف را تنظیم می‌کند.

  • اجرای برنامه‌، مهم‌تر از خود برنامه است.

  • برنامه‌ی مطالعاتی باید ساده و قابل انعطاف باشد.

  • در برنامه‌ریزی خود برای افزایش حجم مطالعه عجله نکنید.

  • در برنامه‌ریزی خود زمانی برای مرور درس در نظر بگیرید؛ زیرا یادگیری هر مطلب شامل 20 درصد مطالعه و 80 درصد مرور است.

نوشتن نکات مهم هنگام مطالعه

  • برای فهمیدن درس بخوانید نه مطالعه

  • درس و تکالیف هر روز را در عصر همان روز مطالعه کنید و انجام دهید.

  • نکات مهم درس را به صورت خلاصه بنویسید تا در مرورهای بعدی استفاده کنید.

  • بهترین منبع برای درس خواندن، کتاب‌های درسی است.

  • اندیشه‌ی منفی هنگام درس خواندن یعنی کم‌ترین احتمال نتیجه‌‌گیری و موفقیت درسی.

تمرکز حواس

  • عدم تمرکز حواس امری طبیعی است و نباید خود را نگران کنید. فقط سعی کنید آن را کنترل کنید.

  • مطالعه در یک مکان و زمان ثابت و طبق برنامه در تمرکز حواس مؤثر است.

  • هنگام مطالعه از یادداشت‌برداری و خلاصه‌نویسی از نکات مهم برای تمرکز بیش‌تر استفاده کنید.

  • گاهی بلندخوانی در تمرکز حواس مؤثر است.

  • مرتب بودن میز مطالعه و خلوت کردن آن تمرکز حواس را بهتر می‌کند.

  • اگر تمرکز حواس، برای‌تان سخت شد از مطالعه دست بردارید و کمی مکث کنید. کمی نرمش کنید یا بالا و پایین بپرید یا یک سیب گاز بزنید یا چرت کوتاهی بزنید.

تغذیه و استراحت

  • خوردن صبحانه‌ی کامل را قبل از رفتن به مدرسه فراموش نکنید.

  • دانش‌آموزانی که صبحانه نمی‌خورند، یادگیری و کارایی کم‌تری در مدرسه دارند.

  • خوردن ماست، سالاد، میوه، ماهی، سبزیجات، گردو، بادام و … را فراموش نکنید.

  • برای رفع خستگی ذهنی پس از ساعت مطالعه، یک لیوان شیر به همراه خرما یا عسل بخورید.

  • وقتی خواب هستیذ مغز شما حافظه‌ی جدیدی را به وجود می‌آورد و مطالب خوانده‌شده را طبقه‌بندی می‌کند.

  • معمولاً بین 6 الی 8 ساعت خواب در روز برای نوجوانان و جوانان مفید و کافی است.

  • بهتر است برای خوابیدن مکان ثابتی را داشته باشید.

  • اگر هنگام خواب افکار مزاحم به سراغتان آمد با آن‌ها مقابله نکنید.

مهارت در جلسه‌ی امتحان

  • امتحانات بهانه‌های خوبی برای مطالعه‌ی مرتب و جدی هستند. از این محرک به‌خوبی استفاده کرده و مطالب را مرور کنید.

  • به صورت مفید مطالعه کنید.

  • از یک ماه قبل خود را برای شرکت در امتحانات نیم‌سال آماده کنید.

  • بودجه‌بندی سؤالات را از معلم بپرسید.

  • در جلسه‌ی امتحان، اول به سؤالات آسان‌تر پاسخ دهید و بعد به سراغ سؤالات مشکل‌تر یا وقت‌گیر بروید.

  • به خاطر داشته باشید که نتایج امتحانات نشانه‌ی شخصیت ما نیست بلکه نشانه‌ی تلاش ما برای یادگیری مطالب درسی است.

  • کانون

5 1000
ارسال شده در 20 آبان 1395 توسط با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • چگونه سلامت روان خود را تضمین کنیم؟
  • اختلال افسردگی شدید در اوایل بزرگسالی
  • عامل آهنربایی شدن این پسر برق گرفتگی ست
  • ارتباط تعریق با وضعیت جسمی و روحی
  • افزایش گرایش دختران به سمت سیگار زنگ خطری جدی
  • خواص روغن گرچک برای پوست
  • با سیستم رهایش داروبیشتر آشنا شوید
  • اطلاعاتی جامع در مورد روماتیسم مفصلی
  • محبوبترین ها

  • کشف راهکار هایی جدید برای ترمیم استخوان ها
  • نشانه های بیماری آرتروز را بهتر بشناسیم
  • شایع ترین دلایل التهاب پلانتار – سری دوم
  • با زانو درد چطوری زندگی کنیم
  • افزایش سستی با کمبود ویتامین D در بدن
  • شانه منجمد (یخ زدگی شانه) چه بیماری است؟
  • پوکی استخوان و کوتاه شدن قد
  • علائم درد مفصل ران و روش های درمان آن
  • رپورتاژ

  • دندان تاجی از زیبایی
  • استحکام وسلامت استخوان فک= نجات دندان های لق
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما