مشاوره زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

یادگیری خلاصه‌نویسی خلاصه‌نویسی خلاصه‌برداری از مطالب آموزش خلاصه‌نویسی

خلاصه نویسی چه فایده هایی برای محصلین دارد این روش چگونه صورت میپذیرد چه فایده هایی برای افراد محصل دارد ؟در پیشرفت تحصیلی آن ها چه تاثیراتی خواهد گذاشت ؟ می خواهیم اصول مهم برای افزایش مهارت دانش آموزان در زمینه خلاصه نویسی را به آن ها آموزش دهیم این امر در یادگیری نکات مهم درس تاثیر فراوانی خواهد گذاشت !

خلاصه‌نویسی یکی از مراحل اصلی مطالعه است و برای هر کس تنها خلاصه‌های خود همان شخص می‌تواند مفید باشد. دانش‌آموزان بهتر است خودشان خلاصه‌ها را بنویسند. برای خلاصه‌نویسی بهتر است هر دانش‌آموز با توجه به حافظه‌ی کوتاه‌مدت خود درس‌ها را مطالعه کند و پس از آن، خلاصه‌ی درس را با مفهومی که از آن برداشت کرده است یادداشت کند؛ اما باید به این نکته نیز توجه داشت که دانش‌آموزان بسیاری در حین مطالعه این سؤال برای‌شان پیش می‌آید که چه نکاتی را باید به عنوان خلاصه‌ی مطلب یادداشت کنند.

برای خلاصه‌برداری از مطالب باید همواره دو نکته‌ی اساسی را مد نظر داشت:

1.صرفه‌جویی هنگام مرور خلاصه‌ها

2.جامع و کامل بودن خلاصه

منظور از صرفه‌جویی این است که دانش‌آموز هنگام جمع‌بندی مطالب بتواند با صرف کم‌ترین زمان ممکن، مطالب مطالعه‌شده را بازیابی کرده و به حل سؤالات مربوط به آن موضوع بپردازد. هم‌چنین خلاصه باید جامع و کامل باشد تا دانش‌آموز مجبور نباشد هنگام جمع‌بندی برای یافتن یک نکته به کتاب‌های مطالعه‌شده مراجعه کند؛ زیرا این کار سبب آشفتگی ذهنی و اتلاف وقت دانش‌آموز می‌شود.

اکنون اگر دانش‌آموزی بخواهد این دو اصل را به طور کامل در خلاصه‌نویسی خود رعایت کند باید چگونه عمل کند؟

دانش‌آموز می‌تواند با استفاده از تکنیک مطالعه‌ی درس‌ هر روز در همان روز به این آمادگی برسد که خلاصه‌ی مطالب درسی خود را به صورت کامل تهیه کند. هر دانش‌آموز باید در برنامه‌ریزی روزانه‌ی خود یک بازه‌ی زمانی برای مرور خلاصه‌های روز خود قرار دهد که پیشنهاد می‌شود این بازه‌ی زمانی در انتهای روز باشد. دانش‌آموز با مرور خلاصه‌ها اولاً مطالب آن روز را بازخوانی می‌کند و ثانیاً چون مطالب هنوز به حافظه‌ی بلندمدت سپرده نشده است دانش‌آموز متوجه خواهد شد که در خلاصه‌نویسی خود چه مطالبی را فراموش کرده و آن‌ها را به خلاصه‌ی خود اضافه می‌کند. در ضمن دانش‌آموز متوجه می‌شود که هنگام خلاصه‌نویسی و مطالعه‌ی مطالب باید به چه نکاتی توجه کند.

کانون

5 1000
ارسال شده در 19 آبان 1395 توسط با موضوع عمومی
ویزیت یاب
دیدگاه خود را ارسال کنید ( ۱ دیدگاه )

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x