5 Benefits To Using Abeka Homeschool Curriculum

برای برنامه ریزی صحیح نیازمند رعایت برخی نکات مهم هستید این نکات تاثیر بسزایی در موفقیت تحصیلی شما خواهند گذاشت بهتر است مانع اتلاف انرژی خود در موارد درسی بی اهمیت شوید و تمرکز خود را بر مرور مطالب مهم بگذارید راهنمایی های موثری از طرف مشاورین تحصیلی برایتان داریم که با رعایت آن ها نتیجه بهتری به دست خواهید آورد.

به روشن شدن اهداف کمک می‌کند. زمانی که فرد اقدام به تهیه‌ی یک برنامه‌ی تحصیلی برای خود می‌کند، توجه بیش‌تری به اهداف برنامه دارد. این کمک می‌کند تا شناخت بیش‌تری از اهداف پیدا کرده و آن‌ها را دسته‌بندی کند.

از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند. از لحاظ تنظیم وقت و زمان دارای اهمیت است. برنامه‌ریزی به فرد کمک می‌کند که استفاده‌ی مفیدتری از مدت‌زمانی که در اختیار دارد، بکند و اتلاف وقت کم‌تری داشته باشد.

از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند. استفاده از یک برنامه‌ریزی استاندارد و با اصول صحیح به فرد کمک می‌کند که انرژی و توان ذهنی خود را بیهوده هدر ندهد.

اصول صحیح برنامه‌ریزی درسی

1- اهداف خود را روشن کنید:

برای برنامه‌ریزی باید اهداف دقیق و روشنی داشته باشید.

2- اهداف خود را زمان‌بندی کنید:

زمان دقیقی برای هر یک از اهداف کوتاه‌مدت تعیین کنید.

3- مطالعه‌ی درس‌ها را به صورت موازی انجام دهید:

شیوه‌ی موازی یعنی دو یا سه درس را برای مدت‌زمان معین انتخاب کرده و مطالعه کنید. هر چه‌قدر تنوع در زمان‌بندی مطالعه‌ی این درس‌ها بیش‌تر باشد به همان اندازه از خستگی ذهنی جلوگیری خواهد کرد.

4- تناسب بین درس‌ها را رعایت کنید:

در برنامه‌ریزی برای مطالعه‌ی درس‌های خود، تناسب بسیار مهم است. به‌عبارتی تنوع در انتخاب درس‌ها مهم است.

5- استراحت را در برنامه‌ریزی خود فراموش نکنید:

علاوه بر استراحت در انتهای هر هفته نیز چند ساعت را برای استراحت در فضای بیرون از منزل در نظر بگیرید تا ذهنتان خسته نشود.

6- درس هر روز همان روز خوانده شود:

دانش‌آموزان باید در برنامه‌ی خود برای هر روز، درسی را که در مدرسه دارند نیز قرار دهند.

7- مطالعه‌ی اختیاری و مطالعه‌ی آزاد داشته باشید:

در انتهای هر روز، حدود 60 دقیقه را برای جبران عقب‌ماندگی‌های روزانه در نظر بگیرید.

کانون

ارسال شده در 20 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • افسردگی مخفی شده درون روح و روان
  • آیا تا به حال به ساختار بدن خودتان دقت کرده اید؟
  • اصول مراقبتی برای دندان های یک زن باردار
  • مصرف استامینوفن میزان ابتلا به سرطان را در زنان کاهش می دهد
  • عوامل خطرساز برای دهان و دندان
  • سوال و جواب هایی در مورد تب کودکان
  • با این روش ها تمرکز خود را چندین برابر کنید
  • دانستنی هایی در مورد اختلالات جنسی مردان
  • پاک شدن سیستم تنفسی
  • آخرین وضعیت جسمی اکبر عبدی پس از پیوند کلیه
  • علاج انواع و اقسام بیماریها با ورزش
  • مشکل فقر آهن و کم خونی در شیرخواران
  • هرگز چربی حیوانی نخورید
  • اسرار جوانی کامرون دیاز، بازیگر مشهور هالیوود
  • در پیکنیک های خود از این غذاها استفاده نکنید
  • محبوبترین ها

  • مرگ آورترین خوراکی های روزمره
  • اسپری‌ای بودن خامه‌ها و کلسترولشان
  • آیا از خواص پسته اطلاعاتی دارید
  • 10 ماده غذایی که باعث می شود جوان بمانید
  • پنیر و قلب سالم
  • سویا و مصرف آن در بانوان یائسه
  • با این نکات موثر بیفکر غذا خوردن را متوقف کنید
  • نوشیدن آب و یک دنیا خاصیت
  • با این برنامه غذایی جلوی سرطان را بگیرید!!
  • نمونه رژیم غذایی در دیابت نوع یک
  • تاثیر نوشیدن قهوه قبل از شروع ورزش
  • مهار آلزایمر و زوال عقل
  • هر آنچه که باید درباره رژیم غذایی گیاهخواری بدانید قسمت1
  • چگونه مواد قندی بخوریم و وزن کم کنیم؟
  • زنجبیل ، سرشار از خاصیت های باور نکردنی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است