دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

مفصل مفاصل کار هایی که سبب آسیب به مفاصل می شوند علل درد های مفصلی درمان درد مفاصل اعمالی که سبب آسیب به مفاصل می شود آسیب به مفاصل

جراحان بیمارستانی در نیویورک سیتی می گویند: جراحی افراد زیر 69 سال در دو سال اخیرحداقل رشد 15 درصدی داشته است. به علاوه براساس آمار مرکز ملی سلامت در ده سال اخیرتعویض یا جایگزینی لگن بیش از دو برابر شده است و چون پزشکان از این جایگزینی ابراز نگرانی نمی کنند، باعث شده است تا تعویض مفاصل همچنان یک انتخاب برای جوان ترها باشد.

 

تعویض مفصل همواره برای افراد مسن یک مشکل بوده است. اما امروزه جراحی استخوان درسن30 تا 40
سالگی یا حتی کمتر از آن نیز دیده شده است.
جراحان بیمارستانی در نیویورک سیتی می گویند: جراحی افراد زیر 69 سال در دو سال اخیرحداقل رشد 15 درصدی داشته است. به علاوه براساس آمار مرکز ملی سلامت در ده سال اخیرتعویض یا جایگزینی لگن بیش از دو برابر شده است و چون پزشکان از این جایگزینی ابراز نگرانی نمی کنند، باعث شده است تا تعویض مفاصل همچنان یک انتخاب برای جوان ترها باشد.

چه اشتباهاتی باعث آسیب رساندن به مفاصل می شود و چگونه ازآسیب رسانی به آن ها جلوگیری کنیم؟
1. شما خودتان مسئول و تنها مقصر هستید.

اگر شما دونده ماراتن هستید یا ورزش های سه گانه را به تنهایی انجام می دهید، ممکن است هنگام تقویت و انعطاف عضلات دچارعدم تعادل شوید و تکرارضربات ناشی از این عدم تعادل در طولانی مدت باعث ورم مفاصل و همچنین ساییدگی آنها می شود.

2. اضافه وزن

هنگامی که شما می دوید مفاصل زانو 7 تا 9 برابر بیشتر وزن بدن را تحمل می کنند، هرچندکه بدن شما از عهده ی آن برمی آید. مهم این است که اندازه را نگه دارید و ریسک ابتلا به ورم استخوانی را افزایش ندهید. براساس تحقیقات انجام شده در انگلستان, افراد با وزن بالا نسبت به افراد نرمال40 درصد بیشتر در معرض خطرتعویض (جای گذاری) زانو هستند.

3. پرش های کششی یاحرکت های کششی

تعادل بین قدرت و انعطاف پذیری کلید سلامتی مفاصل است. هرچقدر پیرتر می شوید به همان اندازه به زمان بیشتری برای تقویت و انعطاف عضلات نیازدارید. زیرا ماهیچه های مرتجع (قابل انعطاف) به تحریک مفاصل کمک می کنند.

4. محدودیت در یوگا

فراتر از توانمندی هایتان جلو نروید. تمرینات شدید مانند هیت، تنها روش آسیب رسانی به مفصل نیست، درحالی که یوگا باعث بالا بردن قدرت و انعطاف می شود. اما هرچیزی اندازه دارد و زمانی که از حد خود خارج شود نه تنها بدن را آماده نمی کند، بلکه تمرینات بیش از اندازه ی آن به بدن آسیب می رساند وآب استخوان را از بین می برد و زمینه را برای ورم مفاصل مهیا می سازد؛ بنابراین قبل از انجام هرتمرینی، زمان لازم را برای کسب آمادگی بدن به خود بدهید.

 

در این باره بیشتر بخوانید : درمان طبیعی درد های مفصلی

5 1000
ارسال شده در 14 آبان 1395 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x