مفصل مفاصل کار هایی که سبب آسیب به مفاصل می شوند علل درد های مفصلی درمان درد مفاصل اعمالی که سبب آسیب به مفاصل می شود آسیب به مفاصل

جراحان بیمارستانی در نیویورک سیتی می گویند: جراحی افراد زیر 69 سال در دو سال اخیرحداقل رشد 15 درصدی داشته است. به علاوه براساس آمار مرکز ملی سلامت در ده سال اخیرتعویض یا جایگزینی لگن بیش از دو برابر شده است و چون پزشکان از این جایگزینی ابراز نگرانی نمی کنند، باعث شده است تا تعویض مفاصل همچنان یک انتخاب برای جوان ترها باشد.

 

تعویض مفصل همواره برای افراد مسن یک مشکل بوده است. اما امروزه جراحی استخوان درسن30 تا 40
سالگی یا حتی کمتر از آن نیز دیده شده است.
جراحان بیمارستانی در نیویورک سیتی می گویند: جراحی افراد زیر 69 سال در دو سال اخیرحداقل رشد 15 درصدی داشته است. به علاوه براساس آمار مرکز ملی سلامت در ده سال اخیرتعویض یا جایگزینی لگن بیش از دو برابر شده است و چون پزشکان از این جایگزینی ابراز نگرانی نمی کنند، باعث شده است تا تعویض مفاصل همچنان یک انتخاب برای جوان ترها باشد.

چه اشتباهاتی باعث آسیب رساندن به مفاصل می شود و چگونه ازآسیب رسانی به آن ها جلوگیری کنیم؟
1. شما خودتان مسئول و تنها مقصر هستید.

اگر شما دونده ماراتن هستید یا ورزش های سه گانه را به تنهایی انجام می دهید، ممکن است هنگام تقویت و انعطاف عضلات دچارعدم تعادل شوید و تکرارضربات ناشی از این عدم تعادل در طولانی مدت باعث ورم مفاصل و همچنین ساییدگی آنها می شود.

2. اضافه وزن

هنگامی که شما می دوید مفاصل زانو 7 تا 9 برابر بیشتر وزن بدن را تحمل می کنند، هرچندکه بدن شما از عهده ی آن برمی آید. مهم این است که اندازه را نگه دارید و ریسک ابتلا به ورم استخوانی را افزایش ندهید. براساس تحقیقات انجام شده در انگلستان, افراد با وزن بالا نسبت به افراد نرمال40 درصد بیشتر در معرض خطرتعویض (جای گذاری) زانو هستند.

3. پرش های کششی یاحرکت های کششی

تعادل بین قدرت و انعطاف پذیری کلید سلامتی مفاصل است. هرچقدر پیرتر می شوید به همان اندازه به زمان بیشتری برای تقویت و انعطاف عضلات نیازدارید. زیرا ماهیچه های مرتجع (قابل انعطاف) به تحریک مفاصل کمک می کنند.

4. محدودیت در یوگا

فراتر از توانمندی هایتان جلو نروید. تمرینات شدید مانند هیت، تنها روش آسیب رسانی به مفصل نیست، درحالی که یوگا باعث بالا بردن قدرت و انعطاف می شود. اما هرچیزی اندازه دارد و زمانی که از حد خود خارج شود نه تنها بدن را آماده نمی کند، بلکه تمرینات بیش از اندازه ی آن به بدن آسیب می رساند وآب استخوان را از بین می برد و زمینه را برای ورم مفاصل مهیا می سازد؛ بنابراین قبل از انجام هرتمرینی، زمان لازم را برای کسب آمادگی بدن به خود بدهید.

 

در این باره بیشتر بخوانید : درمان طبیعی درد های مفصلی

ارسال شده در 14 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی , مطالب ویژه

پیشنهاد سردبیر

  • فرآورده‌هاي گوشتي را كباب نكنيد
  • چاقی و اضافه وزن با مصرف ترشیجات و شوریجات
  • مشکلات پوست و موی سر بعلت برسهای آلوده است
  • رژیم 21 روزه لاغری لاغرشو – روز ششم
  • هر آنچه درمورد گلو درد کودکان باید بدانید
  • یک چربی سوز جدید به نام قهوه سبز!
  • تغذیه مادر در ماه هشتم بارداری
  • میل زیاد به شکلات،یک بیماریست!
  • پیامدهای داشتن پولیپ در سیستم بویایی
  • رژیم غذایی شگفت انگیز با سیب و تخم مرغ
  • برگرداندن شور و نشاط به زندگی
  • اشتباهات رایج در زمان شستن مو
  • بهتر است از مرغ های چند کیلویی استفاده کنیم
  • شاد بودن کنار همسر
  • شناخت نشانه های بیماری مزمن کلیه
  • محبوبترین ها

  • آیا تهران با بیماری معدنچیان دست و پنجه نرم میکند؟
  • تولید ژل ترمیم کننده زخم با ویتامین سی
  • سندرم روده تحریک پذیر در اطفال
  • شیوع بی رویه و همه گیری ویروس تبخال
  • بیماری های زوال عقلی با حشره کش ها
  • مشکلات بیماران ای بی در تامین دارو و پانسمان
  • خوردن پرتقال سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند
  • علائم سلولیت و راه های تشخیصی
  • روماتوئید، در کمین بانوان
  • شناخت انواع سردردهای روزه داری با طب سنتی
  • هر آنچه باید درباره بیماری لوپوس بدانید
  • مهم ترین نشانه های سرطان
  • روش های ساده برای رهایی از سنگ صفرا
  • تغییرات مهم برای برطرف کردن انواع سردردهای میگرنی
  • مهمترین عوامل ایجاد درد در ناحیه زیر بغل
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است