4fd81f5802823a0843e971b2b7701faa

 

اگر بدن دچار کمبود منیزیم شد چه علائمی در آن پدید خواهند آمد ؟چه مشکلاتی سلامتی جسمی ما را تهدید خواهد کرد ؟منیزیم یکی از مهمترین املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدنمان است که به صورت روزانه باید آن را دریافت کنیم تشنج و لرزش،سرگیجه و سردرگمی،عفونت مثانه و از دست دادن حافظه از جمله علائم ناشی از کمبود منیزیم  به شمار می روند که در صورت عدم درمان به موقع خطرات جبران ناپذیری برای ما به همراه خواهند داشت.

رژیم غذایی استاندارد به شدت در طول چند دهه گذشته تغییر کرده است و باعث افزایش مشکلات و خطرات سلامتی شده است.

 در گذشته تنظیم میزان منیزیم روزانه کار ساده‌ای بود و فقط با خوردن غذا منیزیم مورد نیاز بدن شما تامین می‌شد. این ماده معدنی در خاک به وفور یافت می‌شد اما در حال حاضر به دلیل فرسایش و فعالیت‌های کشاورزی مدرن به سختی در خاک کشاورزی یافت می‌شود.

رژیم غذایی استاندارد به شدت در طول چند دهه گذشته تغییر کرده است و باعث افزایش مشکلات و خطرات سلامتی شده است که این مشکلات به ندرت در گذشته دیده می‌شد. در حال حاضر کمبود مزمن مواد مغذی در بین مردم شایع است. منیزیم یکی از شایع‌ترین کمبودهای مواد مغذی است و متاسفانه جبران این کمبود با منابع غذایی بسیار دشوار است این در حالی است که بدن در بسیاری از فرآیندهای مهم به شدت به منیزیم متکی است.

منیزیم به طور طبیعی در مواد غذایی مانند سبزیجات تیره برگ دار، آجیل، دانه‌ها و حبوبات وجود دارد مواد غذایی که امروزه رژیم غذایی ناسالم ما را تشکیل می‌دهند فاقد منیزم هستند به همین دلیل شما در مکمل‌های غذایی آن را یافت می‌کنید.

نشانه کمبود منیزیم در بدن:

تغییرات شخصیتی اغلب شبیه به علائم اضطراب، افسردگی، و اختلالات خلقی دیگر

تشنج و لرزش

سرگیجه و سردرگمی

عفونت مثانه

از دست دادن حافظه

کمبود پتاسیم: ممکن است تشنگی شدید، احتباس مایعات، و تحریک پذیری موجب:

گرفتگی عضلانی، میگرن، مشکلات قلبی، فشار خون بالا، لخته شدن خون، آسم، بیماری کبد و کلیه، فشار خون بالا، کمبود کلسیم،  بیماری‌های روده و…

سندرم رینود: سردی انگشتان دست و پا، تغییر رنگ در پوست به علت تغییرات دما و بی‌حسی در اندام

اگر شما هر روز به اندازه کافی منیزیم مصرف نمی‌کنید، باید بدانید آسیب بزرگی به بدن خود می‌زنید. زیرا از این ماده معدنی است در بیش از ۳۰۰ فرآیند و واکنش‌های شیمیایی بدن استفاده می‌شود.

اضافه کردن غذاهای غنی از منیزیم به رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند سطح منیزیم بدن خود را افزایش دهید. هر چند که اغلب میزان کافی منیزیم به بدن نمی‌رسد، اینجاست که پای مکمل به وسط می‌آید. با مکمل حاوی منیزیم، شما می‌توانید هر روز یک کپسول مصرف کنید. بسیاری از مکمل‌ها حاوی چاق کننده‌ها مانند گندم، مواد نگهدارنده، لبنیات، گلوتن و شکر هستند. یک مکمل غذایی حاوی ۵۰۰ میلی گرم منیزیم روزانه است.

منبع باشگاه خبرنگاران

ارسال شده در 22 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • تنها شدن و این عوارض خطرناک
  • بیماری التهابات رحمی
  • برای رشد بهتر و با کیفیت تر فرزندتان بخوانید
  • آموزش تصویری درست کردن شیر برای بچه
  • توان شتاب در ورزش چگونه تعریف می شود
  • طرح غنی سازی محصولات لبنی با ویتامین‌ دی
  • رژیم غذایی برای افزایش وزن
  • مقدار فشار خون نرمال چقدر است
  • بعد از اینکه از خواب بیدار شدید آب نخورید
  • عواقب استفاده از مکمل های کلسیمی
  • بررسی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت زندگی ایرانیان
  • داروی Forxiga و عارضه های آن را بخوانید
  • زنان باردار و مشکلات لثه ای
  • واکنش های کلی در اختلاف نظر بین افراد
  • صبحانه ای فوقالعاده با پنکیک های آلمانی
  • محبوبترین ها

  • فینگر زیتون با پنیر خامه ای
  • املت سبزیجات رنگارنگ و مغذی
  • بقچه گل در قالب کیک
  • مراحل آماده کردن شیرینی ترد سرکه ای
  • تخم مرغ های بانشاط
  • خوراک تره فرنگی با بلغور و گوجه خشک
  • گاندول کدو
  • آموزش تهیه البالو پلو در قالب
  • عصرانه ای دلچسب با طعم توت فرنگی
  • شیرینی متفاوت با طعم پسته و شکلات
  • خوراک مرغ و کلم قمری
  • روش تهیه کیک شکلاتی بسیار لذیذ
  • پاستای خوش طعم چیکن آلفردو
  • خوراک کدوی متفاوت با 150 کالری
  • نان سیمیت آمریکایی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است