exercise

 گردش خون مناسب یکی از عواملی است که در سلامتی نقش مهمی دارد. با افزایش سن این عامل اهمیت بیشتری پیدا می کند.تغذیه یکی از عوامل مهم در روند گردش خون مناسب است.عامل دیگری که برای بهبود این موضوع به کمک ما می آید ورزش کردن است.در این مطلب قصد داریم با معرفی 6 ورزش بسیار ساده به شما کمک کنیم تا روند خون رسانی و گردش خون خود را بهبود دهید .

پیاده‌ روی:

پیاده‌روی  روزانه و سریع 30 دقیقه‌ای به  بهبود جریان خون کمک می‌کند. انجام این کار می‌تواند هر دردی را که به دلیل  گردش ضعیف خون ایجاد شده است، از بین ببرد. پیاده‌روی همچنین  در برطرف کردن بیماری عروق محیطی یا بیماری شریانی اندام تحتانی نیز مفید است .علاوه بر این، پیاده‌روی منظم، مانع از تراکم پلاک در شریان‌ها می شود و روند خون رسانی را بهبود می دهد.

شنا:

شنا یک ورزش ایده آل برای بهبود جریان خون است  به‌ویژه در افراد مسن.در این ورزش برخلاف پیاده روی یا دوچرخه سواری فشارهای نابهنجار بر مفاصل وارد نمی شود. این ورزش عروق خونی را انعطاف‌پذیر می‌کند ، درنتیجه فرد را در برابر بیماری قلبی و عروقی مصون می‌سازد.

دوچرخه ‌سواری:

انجام این ورزش به مدت 30 دقیقه‌ هفته‌ای  3 یا 4 بار نه‌ فقط برای سلامت پاها بلکه  همانند شنا و پیاده‌روی برای سلامت قلب و عروق نیز مفید است.

ورزش‌های کششی:

اگر برای ساعات طولانی در یک مکان می نشینید بهتر است هر یک ساعت از جای خود بلند شوید و به مدت 5 دقیقه ورزش کششی انجام دهید. ازجمله چرخش بازو، لمس کردن انگشتان پا، لگدزدن و … .

بلند کردن وزنه:

دراز  و نشست، شنا رفتن و … ورزش‌های مقاومتی به‌حساب می‌آید که نباید در انجام آن‌ها افراط کرد.  بلند کردن وزنه عضلات را تقویت می‌کند و جریان خون را  در دست‌ها و پاها بهبود می بخشد.

باز کردن انگشتان دست:

ابتدا دست را مشت کنید درحالی‌که شست در داخل قرار دارد سپس بقیه انگشتان را بدونِ ایجاد ناراحتی ، تا حد امکان به بیرون کش دهید. این ورزش را 10 بار برای هر دست انجام دهید.منبع: افکار نیوز

 

ارسال شده در 15 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • خطر ابتلا به افسردگی در زنان و مردان
  • ویتامین های آناناس را بهتر بشناسیم
  • چگونه به تقویت متابولیسم کمک کنیم؟
  • اّب رسانی پوست را در خانه اینگونه انجام دهید
  • اینطوری دسر بخورید تا چاق نشوید
  • همه چیز درباره تغذیه در دوران میانسالی
  • حس پدرانه و تاثیرات آن روی زندگی مردان
  • اگر کمر دارید با این حرکات یوگایی درمان کنید
  • انواع دردهای مزمن دوران حاملگی
  • درمان سرطان پوست، مری و ریه با نور
  • ۸ علت برای اینکه از بینی بزرگ خوشتان بیاید
  • مدل موها را مرور کنید تا شخصیت شناسی کنید
  • معجون سرکه و عسل برای دندان
  • جراحی پلاستیک چه عارضه هایی برجای میگذارد
  • درمان و پیشگیری از سقط های متعدد
  • محبوبترین ها

  • اکسی‌توسین و نجات از افسردگی پس از ازیمان
  • علت علاقه افراد به زایمان سزارین
  • کم کاری مادرزادی تیرویید در نوزاد چیست؟
  • ابتلا به دیابت در بارداری با این خوراکی پرطرفدار
  • دختری سبک تر از آیپد به دنیا آمد
  • خانم های حامله و وجود این حیوان در محل زندگی
  • مراجعه کردن به متخصص زنان را در این مواقع فراموش نکنید
  • آنفلوانزا در خانم های حامله
  • موادغذایی جهت وزن گیری
  • توصیه های مفید طب سنتی برای درمان نازایی
  • تغییرات رایج در هفته 5 از حاملگی
  • علائم و درمان پرولاپس رحم راباهم مرور میکنیم
  • تاثیر کارکرد ضعیف تیروئید برقدرت باروری خانم ها
  • مدت زمان استاندارد برای باردار شدن چقدر است؟
  • مصرف این موارد در حاملگی ممنوع است
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است