دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

vitamin-b6-deficiency

هر کدام از علائم ناشی از کمبود مواد مغذی را در اینجا در خود بیابید و در صورت ابتلا به هر کدام از آن‌ها، به دنبال توصیه‌هایی برای جبران این کمبودها باشید.

ناخن‌های شکننده: هنگامی که بدن شما دچار کمبود و یا فقر آهن باشد، قسمت‌های مختلف بدن دچار ضعف و رنگ پریدگی می‌شود. ناخن‌ها بخشی از اندام هستند که در نتیجه فقر آهن دچار صدمه می‌شوند. به طوری که شکنندگی ناخن‌ها در این افراد شایع است. زنانی که قاعدگی‌های سنگین را تجربه می‌کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به فقر آهن هستند.

فشار خون بیش از حد بالا: شما ممکن است دچار فقر ویتامین دی باشید، اگر مبتلا به فشار خون بیش از حد بالا هستید. مصرف بالاتر این ویتامین با فشار خون پایین‌تر ارتباط مستقیم دارد. راه حل این است که بزرگسالان روزانه 600 واحد ویتامین دی دریافت کنند. ماهی، شیر غنی شده، آب پرتقال، قارچ حاوی مقادیر بالای ویتامین دی هستند. در دوران یائسگی و یا مردان مسن‌تر، استفاده از مکمل‌های این ویتامین ضروری است.

فشار خون خیلی پایین: این علامت می‌تواند نشان دهنده فقر ویتامین ب 12 باشد. دیگر علائم کمبود این ویتامین محلول در آب شامل راه رفتن ناپایدار، ضعف عضلانی، عدم کنترل مثانه است. راه حل این است که بزرگسالان روزانه 2.4 میکروگرم ویتامین ب 12 دریافت کنند. منابع غذایی غنی از این ویتامین عبارت‌اند از: ماهی قزل آلا، غلات غنی شده، گوشت گاو، شیر و تخم مرغ. برای افراد مسن، انتخاب مکمل زیرزبانی این ویتامین نیز گزینه خوبی است.

گرفتگی عضلات ساق پا: بدن شما برای ساخت عضله نیاز به پروتئین و پتاسیم دارد. کمبود این دو ماده می‌تواند منجر به گرفتگی عضلانی شود. این گرفتگی اغلب در ناحیه پا ظاهر می‌شود. راه حل این است که شما روزانه 4 هزار و 700 میلی گرم از طریق سیب زمینی، موز، آووکادو یا آب نارگیل پتاسیم دریافت کنید.

احساس خستگی: کمبود ویتامین ث یا اسید اسکوربوت موجب این احساس می‌شود و در گروه‌های خاص از جمله افراد سیگاری، افراد در معرض دود سیگار و … شایع است. سیگاری‌ها نسبت به دیگران سه برابر بیشتر در معرض فقر ویتامین ث هستند. زنان نیاز به دریافت روزانه 75 میلی گرم و مردان 90 میلی گرم ویتامین ث دارند. مرکبات، کیوی، آناناس، گوجه فرنگی، اسفناج، فلفل و کلم بروکلی منابع خوب این ویتامین هستند.

منبع:خبرپو

5 1000
ارسال شده در 15 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x