vitamin-b6-deficiency

هر کدام از علائم ناشی از کمبود مواد مغذی را در اینجا در خود بیابید و در صورت ابتلا به هر کدام از آن‌ها، به دنبال توصیه‌هایی برای جبران این کمبودها باشید.

ناخن‌های شکننده: هنگامی که بدن شما دچار کمبود و یا فقر آهن باشد، قسمت‌های مختلف بدن دچار ضعف و رنگ پریدگی می‌شود. ناخن‌ها بخشی از اندام هستند که در نتیجه فقر آهن دچار صدمه می‌شوند. به طوری که شکنندگی ناخن‌ها در این افراد شایع است. زنانی که قاعدگی‌های سنگین را تجربه می‌کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به فقر آهن هستند.

فشار خون بیش از حد بالا: شما ممکن است دچار فقر ویتامین دی باشید، اگر مبتلا به فشار خون بیش از حد بالا هستید. مصرف بالاتر این ویتامین با فشار خون پایین‌تر ارتباط مستقیم دارد. راه حل این است که بزرگسالان روزانه 600 واحد ویتامین دی دریافت کنند. ماهی، شیر غنی شده، آب پرتقال، قارچ حاوی مقادیر بالای ویتامین دی هستند. در دوران یائسگی و یا مردان مسن‌تر، استفاده از مکمل‌های این ویتامین ضروری است.

فشار خون خیلی پایین: این علامت می‌تواند نشان دهنده فقر ویتامین ب 12 باشد. دیگر علائم کمبود این ویتامین محلول در آب شامل راه رفتن ناپایدار، ضعف عضلانی، عدم کنترل مثانه است. راه حل این است که بزرگسالان روزانه 2.4 میکروگرم ویتامین ب 12 دریافت کنند. منابع غذایی غنی از این ویتامین عبارت‌اند از: ماهی قزل آلا، غلات غنی شده، گوشت گاو، شیر و تخم مرغ. برای افراد مسن، انتخاب مکمل زیرزبانی این ویتامین نیز گزینه خوبی است.

گرفتگی عضلات ساق پا: بدن شما برای ساخت عضله نیاز به پروتئین و پتاسیم دارد. کمبود این دو ماده می‌تواند منجر به گرفتگی عضلانی شود. این گرفتگی اغلب در ناحیه پا ظاهر می‌شود. راه حل این است که شما روزانه 4 هزار و 700 میلی گرم از طریق سیب زمینی، موز، آووکادو یا آب نارگیل پتاسیم دریافت کنید.

احساس خستگی: کمبود ویتامین ث یا اسید اسکوربوت موجب این احساس می‌شود و در گروه‌های خاص از جمله افراد سیگاری، افراد در معرض دود سیگار و … شایع است. سیگاری‌ها نسبت به دیگران سه برابر بیشتر در معرض فقر ویتامین ث هستند. زنان نیاز به دریافت روزانه 75 میلی گرم و مردان 90 میلی گرم ویتامین ث دارند. مرکبات، کیوی، آناناس، گوجه فرنگی، اسفناج، فلفل و کلم بروکلی منابع خوب این ویتامین هستند.

منبع:خبرپو

ارسال شده در 15 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • موارد پرخطر برای سیستم شنوایی
  • ساده ترین راههای کسب موفقیت
  • مصرف داروهای سرماخوردگی برای درمان حساسیت ها مضر است
  • اهمیت خوب گذراندن آخر هفته
  • نتایج حاصل از پیوند صورت یک زن
  • ماگنولیای هلو -دسر متفاوت
  • بیماری سارکوئیدوز راباهم مرور میکنیم
  • راهیابی به ذهن مردانه
  • چرا عروق کرونر بیمار می شوند
  • عکس های میوه گوجه فرنگی
  • اهمیت دو ساعت ایستادن
  • چای پوست سیب آرامبخش طبیعی
  • نکاتی جالب در مورد رفتار های غیر شفاهی
  • لوازم آرایشی مورد استفاده برای پوست خشک
  • ابتلا به ام اس با این ماده خوراکی
  • محبوبترین ها

  • جلوگیری از بروز کم شنوایی در زنان با مصرف ماهی
  • ارتباط برندهای غذایی با پرخوری
  • کاهش اضطراب و استرس با این خوردنی ها
  • مصرف نمک در بچه ها چه عارضه هایی دارد؟
  • کسلی پس از غذا خوردن
  • نگاهی به عملکرد ویتامین ها در بدن شما
  • راز هایی در مورد خواص میگو و طبخ آن
  • مصرف شیرینی جات و احساس شادی
  • کالری زیتون
  • عواملی که باعث چاقی شکمی در زنان می‌شوند
  • بررسی خواص ماهی های پرچرب برای سلامت
  • بایدها و نباید هایی در مورد آبمیوه های گازدار
  • نوشیدنی سالم: آب سبز سم زدا
  • آب و نان و اهمیت وجود آن در تغذیه ی بشر
  • هر آنچه باید در مورد اسمارتیز بدانید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است