gettyimages-598079013-pasta-jonathan-knowles-opener

 هفته ی گذشته دوستداران ماکارونی بیش از همه از شنیدن این خبر خوشحال شدند. بر طبق مطالعات، ماکارونی شما را چاق نمی کند! در یک مطالعه بر روی بیش از 23000 ایتالیایی محققان دریافتند، افرادی که بیشتر ماکارونی خورده اند نسبت به افرادی که کمتر ماکارونی مصرف کرده اند BMI پایین تری دارند و میزان تراکم چربی در اطراف کمر و پهلوهایشان کمتر بوده است.

هفته ی گذشته دوستداران ماکارونی بیش از همه از شنیدن این خبر خوشحال شدند. بر طبق مطالعات، ماکارونی شما را چاق نمی کند! در یک مطالعه بر روی بیش از 23000 ایتالیایی محققان دریافتند، افرادی که بیشتر ماکارونی خورده اند نسبت به افرادی که کمتر ماکارونی مصرف کرده اند BMI پایین تری دارند و میزان تراکم چربی در اطراف کمر و پهلوهایشان کمتر بوده است. این یافته ها در مجله ی WUTURT منتشر شده است و یک بار برای همیشه ثابت کرد، ماکارونی باعث اضافه وزن نمی شود.
پاستا (ماکارونی)
بر هیچکس پوشیده نیست که اروپایی ها به خصوص ایتالیایی ها پروتئین خیلی کمتری نسبت به آمریکایی ها مصرف می کنند. میانگین مصرف ماکارونی در این مطالعات سه برابر آمریکایی ها بوده است.
نکته اینجاست؛ اساسأ چیزی که نشان دهد، ماکارونی شما را چاق می کند وجود ندارد، البته به شرط این که شما به اندازه ی کافی، ماکارونی مصرف کنید، نه بیش از اندازه ای که گفته می شود. یک دوم فنجان یا دو کف دست مقدار مناسبی است که شما می توانید از ماکارونی استفاده کنید.
به غیر از ماکارونی چه خوراکی های دیگری را می توانید بخورید؟
اکثر کسانی که ماکارونی می خورند در کنار آن از مرغ یا پنیر نیز استفاده می کنند. در عوض کسانی که رژیم مدیترانه ای دارند، بیشتر از میوه ها، سبزیجات، غلات، حبوبات و انواع ماهی استفاده می کنند. لبنیات و گوشت را کمتر به کار می برند. بیشتر مواد غذایی آن ها از مواد مغذی تشکیل شده است. حتی اگر گاهی اوقات ماکارونی هم خورده باشند، حتما باید از آرد سفید تهیه شده باشد. هنگامی که از اسپاگتی(ماکارونی) استفاده می کنید، ظرف غذای شما باید حاوی مواد کم کالری باشد. زیرا استفاده ی زیاد از پروتئین و فیبرها باعث ضخیم تر شدن این رشته های ماکارونی در بدنتان می شوند.

در این باره بیشتر بخوانید: از رژیم غذایی وگان چه می دانید؟

ارسال شده در 15 آبان 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نحوه تغذیه و فعالیت های روزانه پس از بارداری
  • آنتی اکسیدان ها را دریابید
  • چگونه بهترین رژیم را برای کبد چرب انتخاب کنم
  • مشکل خودارضایی و راه حل هایی برای آن
  • آسیب به بینایی با لنزهای زیبایی
  • با طب سنتی و توصیه های آن برای لاغرشدن
  • نکاتی جدید برای زیبا شدن البته بدون آرایش
  • شکست عشقی و توصیه های مهم
  • 20 مورد تربیتی مفید برای فرزندان
  • داروهای ضد عفونت چشم Anti- Infectives
  • خشنودی از زندگی با این چند نکته
  • علل مهم برای کم شدن ریش و سبیل در مردان
  • عواملی که در سلامت مو موثر است
  • همه نشانه های پایان خوش در زندگی
  • صاف شدن شکم با برخی تمرینات ورزشی
  • محبوبترین ها

  • چیزهایی نمکی دوست دارید؟
  • جراحی کاهش وزن می تواند تا حد زیادی به چاقی نوجوانان کمک کند
  • همه چیز در مورد دماغ
  • تاثیرات و آسیب های مخرب امواج وای فای
  • برای بیماران قطع نخاعی یک اسکلت خارجی ابداع شد
  • بعضی از مواد مفیدی که با رژیم گیاهخواری تامین نمی شود
  • چند نوع جراحی پروستات داریم
  • آزمایش دی دایمر چگونه آزمایشی است؟
  • بیماری صعب العلاج گوارشی
  • پیشگیری از سکته در زنان
  • کلسترول خوب (HDL)‌ با کلسترول بد (LDL) چه فرقهایی دارد؟
  • رهایی از مشکلات ادراری ناشی از بزرگی پروستات در مردان
  • همه علائم و نشانه های وجود سرطان در ریه
  • برای ایجاد پلاکت انسانی روشی جدید ابداع شد
  • بادکش بدون تجویز پزشک چه زیانهایی دارد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است