prevent-migraines-fb

می توانید سردردهای میگرنی را با روش های خوراکی از بین ببرید بیماران میگرنی با تغییر سبک تغذیه ای خود می توانند از شر این بیماری مزمن و عذاب آور خلاص شوند می خواهیم به روش های درمانی رایج برای میگرن بیشتر بدانیم مصرف سبزیجات تازه، میوه تازه و گوشت تازه در این زمینه موثر خواهد بود پیشنهادات متخصصین تغذیه دراین زمینه را مطالعه کنید.

به گفته محققان، پیروی از یک رژیم غذایی کامل که حاوی میزان چربی کمی باشد می تواند به کاهش سردردهای میگرنی کمک کند.
به گفته محققان دانشگاه سینسیناتی آمریکا، این نوع رژیم غذایی نه تنها موجب کاهش سردرد می شود بلکه در کاهش وزن هم نقش داشته و از بروز بیماری قلبی پیشگیری می کند.

به گفته محققان، سه نوع رژیم غذایی کامل وجود دارد: رژیم های غذایی کم چرب و حاوی میزان پایین کربوهیدرات و رژیم هایی که موجب افزایش میزان اسیدهای چرب اُمگا-۳ و کاهش اسیدهای چرب اُمگا-۶ می شوند.

وینست مارتین، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در رژیم غذایی کم چرب میزان چربی در رژیم غذایی تا کمتر از ۲۰ درصد میزان نیاز انرژی روزانه محدود می شود.»

وی در ادامه می افزاید: «رژیم های غذایی کم کربوهیدرات نظیر رژیم های کتوژنیک می توانند موجب کاهش تعداد سردردها شوند، اما نباید بدون نظارت متخصص این اقدام صورت گیرد.»

در این تحقیق، بیش از ۱۸۰ مطالعه مربوط به موارد میگرن و رژیم غذایی مورد بررسی قرار گرفتند. محققان دریافتند رژیم های غذایی حاوی الکل، غذاهای فرآوری شده سرشار از نیترات و گلوتامات مونوسدیم (MSG) می توانند تشدیدکننده میگرن باشند.

نیترات ها مواد نگهدارنده موجود در گوشت های فرآوری شده نظیر سوسیس، کالباس و همبرگر هستند. همچنین MSG در غذاهای چینی به وفور یافت می شود و ماده ای است که معمولا در غذاهای کنسروشده یا منجمد، سوپ ها، غذاهای بین المللی، سس سالاد، نمک و کچاپ وجود دارد.

محققان به بیماران میگرنی مصرف سبزیجات تازه، میوه تازه و گوشت تازه را توصیه می کنند.

سلامت نیوز

ارسال شده در 18 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • در هر قسمت از خانه از چه رنگی استفاده کنیم؟
  • آیا مصرف قرص ضد افسردگی باعث پوکی استخوان می شود؟
  • شیرینی ترکیه بدون شکر
  • اهمیت استعدادیابی فرزندان
  • به برخی احساسات بی توجه باشید
  • تاثیر خواب بر تناسب اندام
  • علامت سکته قلبی را با درد معده اشتباه نگیرید
  • میگرن در خانواده و تاثیرش بر اطفال
  • هفته چهار حاملگی و تغییرات مربوط به آن
  • چگونه بخریم؟ چگونه بخوریم؟
  • مراقبت های خوراکی لازم برای انواع دیابت
  • در ۴ هفته سینه‌های قوی‌تردرست کنید
  • شیوه نوین برای کاشتن مو روی سر آقایان
  • با پیچ های ابریشمی حل شونده شکستگی ترمیم میابد
  • ارزش تغذیه ای توت سفید خشک
  • محبوبترین ها

  • چربی سوزی و سم زدایی بدن با مصرف این صبحانه
  • دل پیچه پس از افطار
  • نکاتی در مورد خوراکی همیشگی ایرانی ها در صبحانه
  • پیشگیری از چاقی با اطلاعات تغذیه ای مواد غذایی
  • نقش کلسترول خوب در کاهش احتمال بروز سکته
  • وقتی صبحانه میخوریم برروی مغز چه تاثیری دارد؟
  • میان‌ وعده‌های چاق کننده
  • چند کیلو کاهش وزن در ماه خطر دارد
  • چه میزان درباره یخ چای می دانید!
  • خاصیت های تغذیه ای پوست سیب‌زمینی
  • مصرف محصولات بسته بندی شده با بازبان عبری ممنوع!
  • اثرات منفی فست فودها روی بدن خردسالان
  • خوردنی های سیاه و خاصیت آنها
  • متخصصین تغذیه کدام نوشیدنی را توصیه میکنند
  • کدام گیاهان میتوانند ویتامینهای گوشت را داشته باشند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است