geico_more_drowsy_driving_03_post_2015-e1429015297278

 اگر تمایل دارید در حین رانندگی بیدار بمانید و هوشیارانه به رانندگی بپردازید توصیه می کنیم از برخی ترفندهای موثر کمک بگیرید تا دچار سانحه رانندگی نشوید احساس خستگی در زمان رانندگی در نحوه کنترل و تمرکز شما تاثیرات منفی خواهد گذاشت پس سعی کنید از روش های موثری مانند استفاده از آب میوه و آب،توقف فوری و استراحت کوتاه ،تهویه مناسب و روشن کردن موسیقی باعث هوشیار ماندن خود حین رانندگی شوید.

 افزایش میانگین حوادث جاده ای در نتیجه خواب در هنگام رانندگی موجب شده است که کارشناسان راهکارهای مختلفی برای کاهش این حوادث به رانندگان توصیه کنند.

کارشناسان بر لزوم مطمئن بودن از سالم بودن جسم قبل از سفر و استراحت تاکید دارند اما گاهی ضرورت اقتضا می کند که انسان علیرغم خستگی به سفر برود.
از جمله اقداماتی که در چنین مواردی به راننده کمک می کند تا بیدار مانده و هوشیاری خود را حفظ کند و مانع از به خواب رفتن وی می شود، عبارتند از:
1 – جو داخل ماشین
در زمستان داخل ماشین زیاد گرم نشود و در تابستان سرمای داخل با کولر زیاد نشود بلکه دمای مناسبی برای اتاق خودرو در نظر گرفته شود تا جسم در موقعیت خواب و استراحت قرار نگیرد.
2 – آب میوه و آب آشامیدنی
علاوه بر قهوه و چای در صورتی که به بیدار ماندن استفاده از آب میوه و آب آشامیدنی هم مناسب است.
3 – روشن کردن موسیقی
ایجاد سر و صدا و استفاده از نور به راننده در بیدار ماندن در مسافرت هنگام شب کمک می کند، زیرا تاریکی جاده و سکوت داخل ماشین باعث آرامش اعصاب شده و راننده را به خواب تشویق می کند.
4- توقف فوری
اگر چرت به سراغ راننده آمد باید فورا در یک محل مناسب یا در نزدیک ترین استراحتگاه خودرو را متوقف و با کمی خواب و استراحت نیروی کافی برای ادامه مسیر کسب کند. اولین چرت و نایستادن به معنای ورود به مرحله خطرناک است.

سلامت نیوز:

 

ارسال شده در 18 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • دوش آب گرم تنش عضله را کاهش میدهد
  • مهر و محبت بین در خانواده ها
  • این سندرم خطرناک در نوزادان را بشناسید
  • لایه برداری پوست با این روش های خانگی
  • همه علائم مشکلات قلبی در نوزادان
  • همه چیز در مورد کولیک
  • ارتباط اوتیسم با بویایی
  • روغن نارگیل و هزار فایده که از آن بی خبرید
  • اطلاعاتی درباره کفش پاشنه بلند
  • افتتاح اورژانس امام حسن (ع) با 77 تختخواب
  • داروي فشار خون، نجات بخش افراد از ابتلا به سكته
  • هر آنچه درمورد چیپس ، پفک و پاپ کورن باید بدانید
  • از رشته های مربوط به اسکیت نمایشی چه میدانید؟
  • اگر رژیم تک غذایی انتخاب کردید ، بخوانید
  • تجربه لذت بیشتر از در جمع خانواده بودن
  • محبوبترین ها

  • انواع چاقی و این نکات مهم
  • با تومور سارکوم یوئینگ آشنا شوید
  • مواد خوراکی درمانگر اسید معده
  • چرا عملکرد چربی از کربوهیدرات ها بهتر است
  • عارضه دیسک بین مهره ای در ا فرادی که اضافه وزن دارند بیشتر است
  • ایرادهای شستن سبزیجات
  • بر سکته مغزی فیزیوتراپی چه تاثیری دارد؟
  • تاثیرات مهم رادیوتراپی بر سرطان سینه
  • نقش هورمون ها در یائسگی
  • ماساژ و نیاز بدن به آن
  • با کم خوری سرماخوردگی زودتر بهبود می یابد
  • عوامل زوال عقل پیرامون ما
  • توصیه های پزشکی برای رفع تب
  • گرم ماندن در سرمای شدید
  • اختلالات غدد را جدی بگیرید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است