سردردهای میگرنی

افراد میگرنی بصورت معمول با سردردهایی روبرو میشوند،این سردرد گاهی شدید پی در پی هستند و گاهی ملایم.2 مسکن استامینوفن و ایبوپروفن مسکن هایی هستند که برای درمان سردرد میگرن توصیه میشوند ، انتی امتیک هم برای پیشگیری از حمله و تهوع استفاده میکنند.سردردهای میگرنی آزار دهنده هستند و افراد میگرنی هنگامی که به سردرد دچار میشوند دیگر توان کاری شان کم میشود.

میگرن تنها یک سردرد ساده نیست. این در واقع یک بیماری بسیار پیچیده با طیف گسترده ای از علائم ناتوان کننده است که بیشتر با سردردهای شدید مشخص می شود. سایر نشانه ها ممکن است شامل حساسیت شدید دید به نور، صداها، بوهای خاص و نیز استفراغ و حالت تهوع باشد.با اینکه میگرن بسیار ناراحت کننده است اما روش های ساده و موثری برای کنترل و مدیریت آن وجود دارد. در ادامه با ۱۰ مورد از این روش ها آشنا خواهیم شد.

۱- به یک زمانبندی خاص پایبند باشید
سبک زندگی و فعالیت های روزمره شما هر چیزی که هست باید به یک زمانبندی منظم پایبند باشید. این زمانبندی ممکن است شامل رفتن به رختخواب و بیدار شدن در یک زمان مشخص، خوردن غذا در وعده های غذایی منظم و انجام تمرینات ورزشی روزانه باشد.

۲- محرک های میگرن را شناسایی کنید و جلوی آن را بگیرید
اغلب این محرک ها ممکن است نوع خاصی از غذاها همچون شکلات تلخ یا پنیر باشد.

۳- داده های ثبت شده را تجزیه و تحلیل کنید
محرک هایی را که در عرض چند ماه به دست آورده اید تجزیه و تحلیل کنید تا به یک نتیجه نهایی برسید.

۴- یک مکمل مناسب در نظر بگیرید
مطالعات نشان داده است که منیزیم، ویتامین B2 و CoQ10 جزو مکمل هایی هستند که اثر آرامش بخشی دارند.

۵- هر گونه ورزش شدید را کم کنید
محققان نشان داده اند که درد در برخی از مواقع با انجام تمرینات ورزشی شدید بدتر می شود. سعی کنید از یوگا استفاده کنید که می تواند باعث ایجاد آرامش، کاهش استرس و درد شود. ورزش های هوازی ملایم نیز می تواند به از بین بردن سفتی در گردن و شانه ها کمک کند.

۶- از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید
از موادی همچون سبزیجات سبز، گوجه فرنگی، آجیل ها، حبوبات، نخودفرنگی و غلات کامل که سرشار از منیزیم هستند استفاده کنید. کمبود منیزیم در بدن می تواند گردش خون به مغز را کمتر کند و همین امر باعث ایجاد حملات میگرنی خواهد شد. غذاهای حاوی امگا ۳ همچون تن ماهی و ساردین نیز اثرات آرامش بخشی خوبی دارند و برای سلامت قلب مفیدند.

۷- سطح قند خون خود را بررسی کنید
افت قند خون یک محرک شایع برای سردردهای میگرنی محسوب می شود. در این شرایط گلوکز بیشتری وارد جریان خون می شود و همین امر منجر به افزایش فشار خون خواهد شد.

۸- سیگار را ترک کنید
اگر به سیگار کشیدن یا بوی آن حساسیت دارید، این موضوع می تواند باعث ایجاد حملات میگرنی شود. با پرهیز از رفتن به این مکان ها یا ترک سیگار می توانید سردردهای میگرنی خود را بهبود ببخشید.

۹- پیشگیری را تمرین کنید
داروهای زیادی در بازار وجود دارد که می تواند جلوی بروز میگرن را بگیرد. اینکه شما به میگرن مزمن مبتلا هستید یا خیر هیچ فرقی نمی کند. پزشک ممکن است داروهایی را برای شما تجویز کند. این داروها برای تسکین درد و نشانه های میگرن طراحی شده اند و به پیگشیری از بروز حملات میگرنی کمک می کنند. داروها را همانگونه که توصیه شده است مصرف کنید. یکی از داروهای رایج ضد میگرنی سوماتریپتان است. همیشه از دفترچه اطلاعات موجود در قوطی داروها استفاده کنید.

۱۰- مصرف کافئین خود را بررسی کنید
مصرف زیاد کافئین باعث می شود رگ های خونی موجود در اطراف مغز بیشتر از معمول منقبض شود. همین امر منجر به ایجاد سردردهای میگرنی خواهد شد. بیشتر از ۳۰۰ میلی گرم( معادل ۵ فنجان قهوه فوری) قهوه در روز می تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی شود.

همانند بیشتر افرادی که در این عصر فناوری زندگی می کنند، شما نیز ممکن است زندگی پرمشغله ای داشته باشید. به کارگیری نکاتی که در این مقاله گفته شود می تواند در کنترل و مدیریت میگرن مفید باشد. همچنین برخی از تغییرات کوچک در سبک زندگی برای کمک به درمان و مدیریت میگرن مفید خواهد بود.

منبع : بامداد

ارسال شده در 16 آبان 1395 توسط سلمان آرین با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • ارتباط بازی با موبایل و تبخال زدن
  • به کسانی که بچه ندارند این موارد را نگویید
  • آثار مخرب لیموترش روی دندان
  • بقچه خمیری ساده با ادویه جات
  • این آقایان اصلا با شما ازدواج نمی‌کنند!
  • رهایی از افسردگی با کمک دمنوش ها
  • توصیه های روانشناسان برای لج و لجبازی
  • علت و علائم تحریک پذیری روده چیست؟
  • فواید کلسیم (ca) و ویتامین دی (D)
  • موارد مهم تغذیه ای برای یک زن باردار
  • چگونه بفهمیم در ذهن اطرافیان چه می گذرد؟
  • داروهای خارجی از لیست بیمه حذف شد
  • شیرینی با طعم تارت
  • انواع مشکلات جنسی در میان زوجین
  • با این چیز برگر خانگی رو دست فست فود ها بزنید
  • محبوبترین ها

  • گردالی طبق سلیقه مردم کرمانشاه
  • چگونه از زرشک, دمنوش درست کنیم
  • شکلات داغ با بوی نعناع
  • تره فرنگی با رب انار
  • سالاد دونر مرغ رژیمی
  • شیرینی الماس- خوشمزه و آسان
  • روش تهیه هویج پلو در کشور لبنان
  • آموزش تصویری کازان دیبی دسر معروف ترکیه
  • غذای مختص افراد دیابتی
  • 6 مرحله آسان برای درست کردن شربت شکلات
  • روش طبخ و تهیه انواع پاستا
  • طرز درست کردن روانی با آرد ذرت
  • هرگز از این مواد در پخت سوپ استفاده نکنید
  • آموزش پیش غذای فرانسوی
  • اسفناج داخل قارچ
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است