woman-water-glass-green-shirt

 

آب نوشیدن برای بدن بسیار مهم و ضروری است اما باید در میزان دریافت ان توسط بدنتان کنترل و مدیریت داشته باشید چون می تواند باعث تداخل در هضم غذا و اختلالات گوتارشی در بدنتان شود سعی کنید در زمان مناسب و بسته به نیاز بدنتان آب بنوشید و در این زمینه نه زیاده روی کنید نه کم بنوشید هرگز اجازه ندهید بدنتان بی آبی بکشد.

نوشیدن آب یکی از نیازهای اساسی است که زندگی ما به آن بستگی دارد. آب مایه آبادانی و تداوم حیات محسوب می شود. نوشیدن آب به میزان کافی برای حفظ سلامت کلی ما ضروری است و از این رو، تنها زمانی که تشنه هستید نباید آب بنوشید. با نوشیدن آب به میزان کافی بدن همراه هیدراته باقی می ماند.اما گاهی اوقات ما نیازمند محدود کردن نوشیدن آب در برخی موقعیت ها هستیم زیرا بر خلاف ان چه انتظار داریم می تواند آثار مضری بر سلامت داشته باشد. به عنوان مثال، نوشیدن آب، پیش، حین و پس از یک وعده غذایی توصیه نمی شود. اما چرا؟

 

نوشیدن آب پیش از وعده های غذایی به واسطه رقیق کردن شیره معده و تضعیف دستگاه گوارش به کند شدن گوارش منجر می شود. افرادی که باید پیش از غذا دارو مصرف کنند، باید این کار را حداقل یک ساعت قبل انجام دهند و میزان مصرف آب پیش از ناهار یا شام را کاهش دهند.
از سوی دیگر، نوشیدن آب پس از یک وعده غذایی به صورت مستقیم کیفیت غذا و قدرت دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار می دهد. مهم نیست چه نوع غذایی می خورید، آب به عنوان یک سردکننده عمل می کند که خیلی زود به افزایش وزن غیر منتظره منجر خواهد شد.
چه زمانی باید آب بنوشید؟
مردم باید حداقل نیم ساعت پس از خوردن یک وعده غذایی آب بنوشند زیرا به این روش هر چه بیشتر احساس سیری ایجاد می شود و تشنگی شما نیز برطرف می شود. پس از گذشت چند ساعت، هر میزان آب که بخواهید می توانید بنوشید.
آبی که می نوشید باید از دمای اتاق برخوردار باشد زیرا آب سرد آنزیم ها را غیر فعال می سازد و از این رو به تولید مواد زائد سمی در بدن شما منجر می شود و نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید.
مهم‌تر از همه، شما باید از نوشیدنی های گازدار و کافئین‌دار هنگام خوردن غذا پرهیز کنید زیرا می توانند موجب بازگشت اسید معده به مری و مشکلات گوارشی شوند.

منبع:جام جم آنلاین

ارسال شده در 20 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • سفتی عروق و زیاد نشستن
  • مرطوب کننده های مورد استفاده برای پوست خشک
  • حجامت بدون تایید پزشک ممنوع
  • خطرات هورمون درمانی را با ورزش کاهش دهید
  • چرا به بیماری آب سیاه یا گلوکوم مبتلا شده ام؟
  • برنج نپخته نخورید
  • خر و پف نشانه خوبی نیست!
  • راهنمایی هایی برای سفر به کشورهای خارجی
  • خار مریم و تنظیم و کنترل قند خون
  • مشکلات ناخن با این عوامل
  • تعریف اصطلاح قدرت مطلق در ورزش
  • هرآنچه باید درباره گرسنگی احساسی‌ بدانیم
  • چرا رژ لب باعث خشکی لبها می شود
  • این غذاها دارای 100کالری تمام می باشند!!
  • دانستنی هایی پیرامون مصرف شیر سویا
  • محبوبترین ها

  • برای تامین انرژی کودک به او پنیر بدهید
  • بازی رایانه ای برای کم شدن وزن
  • موادغذایی تابستانی برای کاهش وزن
  • نقرس را با این ویتامین برطرف کنید
  • نسخه گیاهی برای سم زدایی کلیه
  • دانسته های جامع در ارتباط ویتامین D (کلسیفرول)
  • بررسی کلی یک میان وعده ی مناسب برای کودک
  • سم بوتولیسم در این نوع تخمه
  • مصرف کاکائو در فصل سرما
  • بررسی رژیم غذایی مناسب یک هفته ای
  • 5 ماده غذایی که به عنوان مسکن های طبیعی هستند
  • ورزشکاران به چه مقدار پروتئین نیاز دارند
  • کاهش انرژی برای اشخاص لاغر هم مفید است
  • ایجاد تغییرات ساده رژیم غذایی برای زندگی طولانی تر
  • آیا سبک غذا خوردن گیاه‌خواران تغییر میکند؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است