shutterstock_405912175-bodytypes-bus109-opener

واضح است که کاهش وزن واقعأ به معنی کاهش وزن همه ی اندام، برای رسیدن به یک سایز مناسب نیست. مسلم است که همیشه باید کم بخورید و زیاد تحرک داشته باشید. اما این روش برای افراد مختلف، متفاوت است، همین طور برای من.

واضح است که کاهش وزن واقعأ به معنی کاهش وزن همه ی اندام، برای رسیدن به یک سایز مناسب نیست. مسلم است که همیشه باید کم بخورید و زیاد تحرک داشته باشید. اما این روش برای افراد مختلف، متفاوت است، همین طور برای من.

من عقیده دارم درست غذا خوردن، خوردن غذاهای سالم، پروتئین های کافی و گوش دادن به بدن، روش های سالم نگه داشتن وزن هستند.
ولی هنوز نظری درباره ی رژیم های پیچیده یا رژیم هایی با غذاهای ممنوعه نداشتم. در سال ۱۹۴۰ میلادی کارشناسان براساس استخوان بندی و ترکیب و شکل بدن، رژیم ها و برنامه های تمرینی خاصی مطرح کردند و تقسیم بندی زیر را انجام دادند:

بلند قامت ها: که به طور طبیعی بلند و لاغر هستند و چربی کمی جذب عضلاتشان می شود.

 قوی تن ها: افرادی که بدن های تو پر، قوی و ورزشی دارند و به راحتی وزن خود را نگه می دارند.
افرادی که اندومورف (بدنشان به راحتی وزن اضافه می کند، گلابی شکل هستند و دارای شانه های پهن) چه باید بخورند؟
اندومورف ها کربوهیدرات را به قند تبدیل می کنند و به صورت چربی ذخیره می کنند. آن ها باید مقداری پروتئین، چربی سالم و کربوهیدرات مصرف کنند. البته کربوهیدرات مورد نیازشان را باید از طریق سبزیجات و غلات به دست آورند و از نان و شیرینی یا میوه هایی با قند بالا استفاده نکنند.
بر اساس شکل بدنی خود، من نیز تصمیم گرفتم از رژیم هایی با کربوهیدرات کم و چربی سالم استفاده کنم. بنابراین رژیم خود را بر پایه سبزیجات قرار دادم.

تخم مرغ سفت آب پز، کلم بخار پز و کدو در فصل زمستان

در گذشته صبحانه ی من، بلغور جو و نان تست روغنی بود. پس از مدت زمان کمی من دوباره احساس گرسنگی می کردم، بنابراین تصمیم گرفتم از تخم مرغ، کلم پیچ و کدو آب پز استفاده کنم. پس از مدتی متوجه شدم تمرکزم در صبح بیشتر شده و کمتر احساس گرسنگی می کنم.

من به مدت یک هفته، هر روز صبح، صبحانه ی مفصلی می خوردم؛ به همین علت دیگر ناهار نمی خوردم. ناهار من سوپ، نخود و عدس با مقدار کمی روغن زیتون و بعضی وقت ها شیر نارگیل شده بود و به جای نانی که قبلاً استفاده می کردم، حالا از نصف سیب زمینی شیرین استفاده می کنم. با استفاده از این رژیم بعد از ناهار احساس سبکی بیشتری می کنم و کمتر احساس خواب آلودگی دارم.

برای صرف شام از غذاهای مبتنی بر کربوهیدرات مانند ماکارونی و ساندویچ استفاده نمی کنم و به جای آن از لوبیا، سبزیجات و مقداری توت تغذیه می کنم. گاهی مقدار کمی روغن آووکادو هم می خورم. حالا دیگر مقدار کمی آجیل با زیتون می خورم.

در طول یک ماه وزن من ثابت مانده است. ولی احساس بهتری دارم و انرژی من بیشتر شده است و کمتر احساس خواب آلودگی دارم. بنابراین این ها پاداش هایی با ارزش هستند، برای کسانی که به تناسب اندام خود اهمیت می دهند.

در این باره بیشتر بخوانید : با افزایش سوخت و ساز بدن بدون نیاز به رژیم غذایی وزن کم کنید

ارسال شده در 16 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع آناتومی و فیزیولوژی انسان , تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • درصورت مواجه با ویروس ایدز چه کنیم؟
  • یائسگی و نشانه های شروع آن
  • دروغ هایی که خانم ها بیشتر عادت به گفتن آنها کرده اند
  • روش طبخ شیرینی با طعم نوتلا
  • خلاصه ای بر معرفی کتاب “دختران با اعتماد به نفس تربیت کنید”2
  • املت خرس عروسکی برای کودکان
  • سلولهای جزایر لوزالمعده دوباره جوانسازی می شوند
  • خواص اعجاب انگیز سیر در درمان بیماریها!
  • هر آنچه لازم است درباره دو رحمی بودن زنان بدانید
  • میوه های مختص روزه داران
  • پیامدهای بد بین بودن و راههای رفع آن
  • سرطان در غدد لنفاوی و این عوامل
  • قانون تعرفه خدمات پرستاری در اجرا تغییر می کند
  • نقش ژنتیک در تمایل به قتل و جرم و جنایت
  • آمار تولد نوزادان پسر رکورد زد
  • محبوبترین ها

  • حاملگی و کمردرد همیشگی
  • اسرار بدن شگفت انگیز شکیرا بعد از زایمان( ورزش تصویری)
  • مزایای باور نکردنی شیردهی در بلند مدت
  • اهمیت کاهش مصرف شکلات توسط زنان باردار
  • زایمان به روش طبیعی و تاثیرات آن روی جنین
  • عوارض باردار شدن در سنین بالا برای فرزندان و والدین
  • مواد غذایی ممنوعه برای خانم های باردار
  • جنین مبتلا به سندرم داون سالم به دنیا آمد
  • دلایل درد شکم در دوران بارداری
  • تصاویری از مراحل مختلف تکامل جنین
  • چرا در دوران حاملگی دچار خارش پوست می شویم
  • خطرات مصرف مایعات برای بدن
  • شروع آموزش شیردهی به مادران
  • پیامدهای منفی سوء تغذیه مادر بر جنین
  • با کاستن شیر مادر چه کنیم؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است