دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

لاغر شدن روش‌های لاغری چگونه خودمان را لاغر کنیم؟

چاقی نوعی مریضی است که به سراغ افراد میرود.این مریضی به مرور زمان بدتر میشود و اگر از آن پیشگیری کنیم در واقع خودمان را به سوی دیگر مرض ها کشانده ایم.انسان های لاغر معمولاً بیماری کمتری نسبت به افراد چاق دارند و افراد چاق بخاطر زیاد بودن چربی های بدن شان بیماری های گوناگونی به سراغ شان می آید.

معمولا به افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند گفته می‌شود که بیشتر ورزش کنید، اما کنترل وزن راه حل ساده‌تری نیز دارد، کمتر نشستن در محل کار می‌تواند در کاهش وزن افراد موثر باشد.

محققان کالج سلامت عمومی کلرادو در پژوهشی جدید به این نتیجه رسیده‌اند که کمتر نشستن و انجام فعالیت‌هایی به سبکی قدم زدن در محل کار می‌تواند به حفظ تناسب اندام و کاهش وزن کمک کند.

در این پژوهش جدید،‌ محققان اطلاعات مربوط به کاهش وزن 30 داوطلب که که 13.6 کیلوگرم وزن کرده بودند و برای یک سال این کاهش وزن را حفظ کرده بودند، 33 نفر که از وزنی متعادل برخوردار بودند و 27 فرد مبتلا به اضافه وزن را مورد بررسی قرار دادند.

تمامی داوطلبانی که در این پژوهش حضور داشتند برای یک هفته ابزار ردیاب فعالیت‌های فیزیکی به همراه داشتند. این ابزار مستطیلی شکل که ActivPAL نام دارد روی پوست ران پا می‌چسبد و به خوبی می‌تواند تفاوت میان ایستادن و نشستن را تشخیص دهد.

نتایج بررسی داده‌ها نشان داد افرادی که توانسته‌بودند وزن کم کرده و کاهش وزن خود را حفظ کنند،‌نسبت به افرادی که وزنی معمولی داشتند و افراد دچار اضافه وزن از فعالیت بدنی بیشتری برخوردار بودند. این افراد روزانه بیش از 12 هزار قدم بر می‌داشتند درحالی که میانگین قدم‌های روزانه داوطلبان متعادل 9000 و افراد دچار اضافه وزن 7000 قدم بود.

افرادی که کاهش وزن داشتند همچنین روزانه 40 دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید داشتند که این زمان در میان دو گروه دیگر به ترتیب به 17 و 9 دقیقه کاهش پیدا می‌کرد. مهم‌تر از همه این است که این افراد کمتر از دو گروه متعادل و چاق می‌نشستند. به گفته محققان افرادی که کاهش وزنی ثابت شده داشتند نسبت به دو گروه دیگر 58 دقیقه کمتر می‌نشستند و در ازای آن به فعالیت‌هایی سبک مانند قدم زدن در فضای اداره مشغول می‌شدند.

درحال حاضر به افرادی که می‌خواهند وزن خود را کنترل کنند توصیه می‌شود که در هفته 300 دقیقه، روزی 60 دقیقه و پنج روز از هفته، فعالیت‌های با شدت متوسط انجام دهند. اما در این توصیه‌ها به افزایش میزان فعالیت‌های سبک یا کاهش فعالیت‌های نشسته اشاره‌ای نشده‌است.

منبع : خبر داغ
5 1000
ارسال شده در 17 آبان 1395 توسط با موضوع پزشکی
ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x