مشاوره زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک

beneficial-bacteria-green

باکتری های موجود در روده می توانند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهند.لازم است بدانیم که همه ی باکتری ها مفید نیستند.تمام افراد این توصیه را شنیده اند که قبل از غذا خوردن دست های خود را بشویند درست است که با شستن دست قبل از غذا باکتری های مضر از بین می روند اما مقداری از باکتری های مفید هم در این میان از بین می روند.حال ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که چگونه می توانیم این باکتری ها را وارد بدن خود کنیم؟برای مشخص شدن پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

تا به امروز اخبار زیادی در مورد روده و باکتری‌های موجود در آن شنیده‌اید. میکروب‌هایی که در روده بزرگ زندگی می‌کنند به هضم غذا کمک خواهند کرد. یافته‌های اخیر نشان داده است که باکتری‌های موجود در روده می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد. دکتر جیمز گادرت در این باره می‌گوید: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که باکتری‌های موجود در روده می‌تواند نقش موثری در تنظیم سطح استروژن در زنان داشته باشد. این موضوع بسیار مهم است زیرا سطح بالای استروژن در خون می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. در مطالعه ای که گادرت انجام داده است دریافته است که زنان سالمی که انواع زیادی از باکتری‌های روده ای را ندارند ، سطح استروژن پایینی در ادرار خود دارند. این موضوع نشان می‌دهد که بدن این افراد نمی‌تواند به طور موثر هورمون‌های اضافی را دفع کند. امروزه بیشتر افراد تلاش می‌کنند دست‌های خود را قبل از خوردن غذا بشویند. به لطف این شستشوی مکرر، تعداد باکتری‌های مضری که وارد بدن می‌شود تا حد زیادی کاهش یافته است. اما در این میان تعداد باکتری‌های مفیدی که وارد بدن می‌شود نیز کمتر شده است. دکتر گادرت در این باره می‌گوید: ما باید بدن خود را در برابر باکتری‌های مبارزه کننده با بیماری‌ها قرار دهیم و آن‌ها را دوباره به روده‌های خود بازگردانیم. خوشبختانه، روش‌های اسانی برای ورود این باکتری‌ها به روده وجود دارد. شما می‌توانید عادت‌های سالمی را ترویج دهید و از همین طریق باکتری‌های مفید را وارد بدن سازید.از وعده‌های غذایی مشابه استفاده نکنید:سعی کنید تنوع را در رژیم غذایی خود داشته باشید. هر روز نهار یا شام یکسانی نداشته باشید. غذاهای مختلفی را امتحان کنید. این موضوع بهترین روش برای افزایش انواع مختلفی از باکتری‌هاست. متخصصان توصیه می‌کنند که از دستورات طولانی مدت که بر روی غذاهای حاوی فیبر تاکید دارند تمرکز کنید. به عنوان مثال USDA توصیه می‌کند حداقل دو و یک دوم پیمانه از سبزیجات در روز مصرف شود. سعی کنید از انواع مختلفی از سبزیجات استفاده کنید. انواع مختلف سبزیجات با برگ تیره(مثل بروکلی و اسفناج) ،محصولات قرمز یا نارنجی( مثل هویج و فلفل دلمه ای)، حبوبات(مثل عدس، لوبیا و نخود) سیب زمینی و ذرت، قارچ، چغندر و پیاز را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین سعی کنید مصرف شکر اضافه شده را به حداقل برسانید. مطالعات و تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که این موضوع می‌تواند بر روی باکتری‌های روده تاثیر بگذارد. در عوض هوس خود برای مصرف مواد شیرین را با میوه ارضا کنید.از تمرینات ورزشی استفاده کنید:
مطالعه انجام شده که در مجله Frontiers in Physiology چاپ شده است نشان می‌دهد که تمرینات ورزشی می‌تواند طیف وسیعی از باکتری‌های روده را افزایش دهد. محققان بر این باورند که تمرینات ورزشی می‌تواند تولید اسیدهای صفراوی را کاهش دهد. همین امر به افزایش تولید اسیدهای چرب سالم کمک می‌کند. تمرینات ورزشی می‌تواند زمان رسیدن مواد به روده را کاهش دهد و همین امر انواع مختلفی از باکتری‌ها را افزایش می‌دهد. شواهد مختلف نشان می‌دهد افرادی که سطح بالایی از باکتری‌های خاص را دارند کمتر از سایر افراد به چاقی مبتلا می‌شوند. همانطور که می‌دانید چاقی و سرطان سینه ارتباط نزدیکی با هم دارند. محققان هنوز نمی‌دانند چه مقدار ورزش می‌تواند برای تولید باکتری‌های مفید کارساز باشد اما توصیه می‌کنند تمرینات ورزشی را در برنامه روزانه خود بگنجانید و از آن لذت ببرید. مطالعه ای که در دانشگاه تگزاس انجام شده است نشان می‌دهد که انجام داوطلبانه تمرینات ورزشی می‌تواند باکتری‌های مفید روده را افزایش دهد.

فیبر بیشتری بخورید:
اجداد ما ده برابر بیشتر از خود ما فیبر مصرف می‌کردند. به همین خاطر تعداد باکتری‌های مفید در روده این افراد نیز بیشتر بوده است. متخصصان بر این باورند که مصرف ۲۵ گرم فیبر در روز می‌تواند مفید باشد. شما می‌توانید فیبر مورد نیاز برای بدن را از طریق سبزیجات تازه ای همچون کرفس، مارچوبه و کنگر فرنگی تامین نمایید. این غذاها حاوی نشاسته مقاوم و سایر مواد مغذی هستند که بیشتر باکتری‌های مفید در روده از آن تغذیه می‌کنند.
از پروبیوتیک‌های مناسبی استفاده کنید:
استفاده از مکمل‌های حاوی لاکتوباسیلوس و استرپتوکوکوس ترموفیلوس باکتری‌های سالم را وارد بدن می‌کند.

در مطالعه جدیدی که در مجله Applied and Environmental Microbiology چاپ شده است، محققان دریافته‌اند که این باکتری‌های مفید در بافت‌های سینه زنان سالم یافت می‌شود. این محققان هنوز مطمئن نیستند که مصرف این باکتری‌ها می‌تواند از بروز بیماری سرطان جلوگیری کند اما بنا به گفته گرگور رید یکی از نویسندگان این مطالعه، مصرف آن از اسیب سلولی که باعث سرطان می‌شود جلوگیری می‌کند.همچنین باید به خاطر داشته باشید که مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک همچون کفیر، میسو و کلم ترش می‌تواند بسیار مفید باشد.

منبع: خبرپو

5 1000
ارسال شده در 16 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x