2

 

 

چه راه حل های درمانی به ما در درمان سرطان روده بزرگ کمک میکنند روش های پیشگیرانه موثر در برابر این بیماری خطرناک را می شناسید ؟خورد و خوراک ما تا چه حد در پیشگیری از ابتلا به این بیماری خطرناک موثر خواهد بود ؟آنتی اکسیدان ها،رژیم غذایی چرب، ویتامین ها و مواد معدنی برای پیشگیری از این بیماری به شما کمک خواهند کرد توصیه های پزشکان در این زمینه را با هم مرور می کنیم .

تغذیه مناسب و رژیم غذایی در کمک به جلوگیری از بسیاری بیماریها مهم هستند و سرطان روده بزرگ از این قاعده مستثنی نیست در مبارزه با این بیماری، دستورالعمل های تغذیه ای وجود دارد که شامل خوردن کمتر چربی و مواد مغذی بیشتری از مواد غذایی می باشد.

رژیم غذایی چربی و سرطان روده بزرگ

چربی در رژیم غذایی ممکن است یکی از بزرگترین شرکت کننده در روند سرطان زایی روده بزرگ باشد مصرف چربی بالا مقدار موادی به نام اسیدهای صفراوی که به دستگاه گوارش آزاد می شود را افزایش می دهد اسیدهای صفراوی به شکستن چربی ها کمک می کند هنگامی که آنها به روده می رسند مقدار زیادی از اسیدهای صفراوی ممکن است به اسیدهای صفراوی ثانویه تبدیل شود که می تواند رشد تومور را ترویج کند به ویژه در سلول هایی که در دیواره روده بزرگ قرار دارد.

118596

آنتی اکسیدان ها و سرطان روده بزرگ

یکی دیگر از مواد مهم در مبارزه با روده بزرگ و سرطان های دیگر آنتی اکسیدان ها هستند آنتی اکسیدان ها با حمایت از دفاع بدن در برابر مواد بالقوه خطرناک به نام رادیکال های آزاد کارمی کند. رادیکال های آزاد یکی از محصولات اکسیژن هستند که توسط هر سلول در بدن ما استفاده می شوند این مواد به سلول های بدن از طریق اکسیداسیون آسیب می رسانند همان روندی که فلز زنگ می شود و به روغن فاسد تبدیل می شود نشان داده شده است اکسیداسیون نیز در کمک به بیماری های قلبی، آب مروارید، پیری و عفونت شرکت می کند.
سلول های بدن یک استراتژی دفاعی طبیعی در برابر رادیکال های آزاد هستند و قادر به ترمیم آسیب ایجاد شده توسط آنها می باشند با این حال آنتی اکسیدان ها، مانند سلنیوم و بتاکاروتن به تقویت و حفاظت آن کمک می کنند با این حال، در مطالعات بالینی، هیچکدام از این عوامل به منظور کاهش توسعه سرطان نشان داده نشده است برخی از نمونه های آنتی اکسیدان کاروتن، بتا کاروتن، لوتئین هستند و غذاهایی که منابع خوب آنتی اکسیدان هستند شامل میوه ها، سبزیجات و انواع خاصی از چای می باشد.

excellent-and-affordable-sources-of-antioxidants

دیگر ویتامین ها و مواد معدنی

  • اسید فولیک:

برخی مطالعات نشان می دهد که اسید فولیک ممکن است نقشی در مبارزه با سرطان بازی کند مطالعات بیشتر مورد نیاز است این در حال حاضر در تشکیل سلول ها و بافت های جدید نقش دارد و همچنین برای نگه داشتن سلول های قرمز خون سالم ضروری است رایج ترین منابع اسید فولیک میوه های خانواده مرکبات و سبزیجات برگ سبز تیره، به ویژه اسفناج است در حالی که به نظر می رسد سود بالقوه در مصرف غذاهای با اسید فولیک به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم به طور منظم وجود دارد مطالعات انجام هر گونه سود ضد سرطان از مصرف مکمل فولیک اسید را نشان نمی دهد در واقع، برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل های اسید فولیک ممکن است کمی خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

  • کلسیم و ویتامین D:

مطالعات اخیر نشان داده اند که این دو ماده ممکن است نه تنها سبب تقویت استخوان ها شود بلکه میتواند با سرطان روده بزرگ مبارزه کند منابع خوب کلسیم عبارتند از: شیر، پنیر، ماست، ماهی آزاد، ساردین، سبزیجات برگ دار سبز تیره مانند کلم، خردل و خربزه هستند منابع ویتامین D عبارتند از ماهی آزاد، ساردین و شیر گاو غنی شده است زرده تخم مرغ، جگر مرغ و نور خورشید را فراموش نکنید بیست دقیقه از خورشید قبل از ساعت 10 صبح و بعد از 15:00 یک منبع عالی از ویتامین D است.

کولون شما و فیبر ها

تصور می شود فیبر یک سلاح قدرتمند در برابر سرطان باشد هر چند پژوهش ها متناقض است که آیا فیبر اثرات محافظتی در برابر سرطان روده بزرگ دارد و یا ندارد شواهدی وجود دارد که مصرف فیبر سلامت کلی را بهبود می بخشد و سبب حرکت سریعتر ضایعات از طریق دستگاه گوارش می شود و ممکن است ضایعات سمی زمان کمتری در تماس با سلول های روده باشد همچنین این باور که برخی از انواع فیبر به سم زدایی بالقوه مواد سرطان زا کمک می کند و همچنین جلوگیری می کند که این مواد توسط سلول های روده جذب شود منابع خوبی از فیبر عبارتند از: غلات سبوس دار و نان، آلو، انواع توت ها، لوبیا و سایر حبوبات، میوه و سبزیجات تازه و برنج قهوه ای می باشد. گر چه بهتر است فیبر مورد نیاز خود را از مواد غذایی برای مثال پسیلیوم و متیل سلولز بدست آورید در هر زمان شما دریافت فیبر غذایی خود را افزایش دهید آن را به آرامی از گاز و کرامپ های شکمی جلوگیری می کند همچنین نوشیدن مایعات به اندازه کافی مهم است.

فیتوکمیکال ها و سرطان

به تازگی کشف شده که در مبارزه با سرطان مفید است فیتوکمیکال مواد گیاهی غیر مغذی هستند مانند فلاونوئیدها، فنل، ترپنها که در انواع غذاهای گیاهی از جمله گوجه فرنگی، مرکبات، انواع توت ها، فلفل، هویج، کلم بروکلی، کلم و دانه سویا پیدا شده است.

heal-413-01

دستورالعمل های غذا خوردن سالم برای پیشگیری از سرطان

شما می توانند خوردن یک رژیم غذایی سالم برای مبارزه با سرطان را با پیروی از این دستورالعمل انجمن سرطان آمریکا یاد بگیرند که عبارتند از:

  • بسیاری از غذاهایی که شما مصرف می کنید از منابع گیاهی باشد.
  • مصرف خود از غذاهای با چربی بالا، به ویژه منابع حیوانی را محدود کنید.
  • از نظر فیزیکی فعال باشید به وزن سالم برسید و آن را حفظ کنید.
  • از مصرف مشروبات الکلی اجتناب کنید.

ارسال شده در 17 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • مصرف مكمل‌هاي تستوسترون در مردان به كليه آسيب مي‌رساند
  • با این معجون با بیماری خداحافظی کنید و به سلامتی سلام
  • درمان سوختگی‌ها با آناناس
  • شکلات تلخ و محافظت در برابر بیماری قندی
  • التهاب یا عفونت پروستات
  • عکس های دیدنی از زالو درمانی
  • درمورد سندرم ترنر چه میدانید؟
  • مواد غذایی موثر برای جوان ماندن
  • نکات کاربردی درباره شناخت انواع پوست
  • پیامدهای ورزش کردن در فصل سرما
  • همه عوارض تری کنوزان موجود در خمیردندان
  • روش های تشخيص و درمان سندرم سروتونين
  • برملا کردن شخصیت با پروفایل
  • فیلمبرداری از اژدهای دریایی یاقوتی
  • این سه حرکت یوگا درمان کننده سلولیت است
  • محبوبترین ها

  • دستگاههای بدنسازی مضر برای بدن
  • برای داشتن شکمی تخت این سه ورزش مهم را انجام دهید
  • مقدار و ترکیب مایعات مصرفی در هنگام ورزش
  • رژیم غذایی اصلی مناسب برای ایروبیک و بدنسازی
  • با بازی تنیس عمر خود را افزایش دهید!
  • با 45 دقیقه پیاده روی در هفته به بهبود آرتروز کمک کنید
  • پس از ورزش عضلات چگونه رشد میکنند؟
  • انعطاف پذیری ایستا و غیر فعال
  • خطرات کاهش سریع وزن
  • ارتباط سبکی و سنگینی وزنه و تعداد تمرینات در بدنسازی
  • پرش باعث کوتاهی قد می شود
  • پرسشهایی درمورد صدمات نخاعی
  • برای رفع چاقی نوجوانان چه ورزشی خوب است؟
  • راهکار های اساسی برای از بین بردن درد پهلو
  • آیا عوارض استروئیدها را میدانید؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است