1054005_469

ورزش تاثیرات مثبت زیادی بر روحیه ما میگذارد می توانید سلامت روحی خود را با تمرینات ورزش به دست آورید مشکلات قلبی عروقی، دیابت نوع ۲، سندرم متابولیک و حتی سرطان را با ورزش و نرمش از خود دور کنید می خواهیم به مزایا و فواید ورزش برای به دست آوردن سلامت روحی اشاره کنیم افکار منفی ،استرس ،نگرانی های مختلف را با تحرک از خود دور کنید .

ورزش منظم، استخوان ها و عضلات شما را قوی می کند، انعطاف پذیری شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند که با بالارفتن سنتان، فعال بمانید و قادر به حرکت باشید. و در نهایت به شما کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشید.
 نه، مزایای سلامت روانی ورزش، فقط مربوط به سر شما نیستند، مدتهاست که تحقیقات علمی از مزایای مختلف ورزش حمایت کرده اند، از کنترل وزن گرفته تا کاهش خطرات ناشی از بیماری قلبی عروقی، دیابت نوع ۲، سندرم متابولیک و حتی سرطان.
ورزش منظم، استخوان ها و عضلات شما را قوی می کند، انعطاف پذیری شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند که با بالارفتن سنتان، فعال بمانید و قادر به حرکت باشید. و در نهایت به شما کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشید.
اثر ورزش روی سلامت روانی و خلق و خوی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. ورزش در درمان افسردگی خفیف، به اندازه تراپی و داروهای نسخه ای موثر است. این مزایای بهبود دهنده خلق و خوی شامل همه افراد می شود. در اینجا ۱۰ مورد از آنها را بیان می کنیم.
۱- ورزش می تواند به شما کمک کند منطقی تر فکر کنید و تصمیمات بهتری بگیریدورزش، بخشی از مغز شما به نام (قشر جلویی مغز سطح شکمی) را که برای تصمیم گیری و پردازش عاطفی، مهم است، فعال می کند.

۲- ورزش می تواند به کاهش حالات منفی کمک کندعلاوه بر کمک به ما برای تصمیم گیری، قشر جلویی مغز سطح شکمی، احساسات منفی مانند ترس را پردازش کرده و به ما کمک می کند تصمیم بگیریم که آیا شرایط خاص، خطرناک هستند یا نه. ورزش منظم به شما کمک می کند احساسات منفی را بهتر پردازش کنید، بنابراین می توانید روی چیزهای مثبت، متمرکز بمانید.

۳- ورزش به شما کمک می کند در مقابل استرس، مقاومت کنیدافرادی که ورزش می کنند، بطور موثرتری می توانند با عوامل استرس زا در محیط اطرافشان مقابله کنند. ورزش منظم در واقع بخشی از مغز شما به نام (هسته رافه پشتی) را تغییر می دهد. این بخش از مغز، مسئول تنظیم خلق و خو (از طریق یکی از انتقال دهنده های عصبی که سروتونین تولید می کند) و هشدار دادن به شما در مورد حضور استرس در محیط اطرافتان (از طریق انتقال دهنده عصبی دیگری به نام ماده P) می باشد.

۴- ورزش، تنش و اضطراب را کاهش می دهدورزش، سطح سروتونین شما(که انتقال دهنده عصبی احساس خوب است) را افزایش می دهد که به کاهش احساسات منفی و افزایش احساسات مثبت کمک می کند.

۵- ورزش، باعث بهبود حافظه می شودورزش، سطح فعالیت در بخشی ازمغز شما به نام هیپوکامپ را که نقش کلیدی در کمک به شما برای تشکیل خاطرات جدید و بازیابی خاطرات قدیمی دارد، افزایش می دهد.

۶- ورزش، باعث بهبود عملکرد شناختی می شودتحقیقات نشان می دهد که حتی جلسات کوتاه ورزش شدید در طول روز کاریتان می تواند کارایی و بهره وری را افزایش دهد.

۷- ورزش، به کاهش درد کمک می کندهمه از سرخوشی یا نشئگی دویدن (runner’s high) اطلاع دارند، یک احساس کاهش درد که در جلسات تمرین طولانی اتفاق می افتد. تحقیقات نشان می دهد که شما برای دیدن مزایای کاهش درد ورزش، مجبور نیستید در دوی ماراتن شرکت کنید. حتی فعالیتهای کم برخوردی مانند ایروبیک در آب نیز می توانند به کاهش درد کمک کنند.

۸- ورزش، حس رضایت از بدن را افزایش می دهدافرادی که ورزش می کنند، معمولا بلافاصله بعد از تمرین، افزایش رضایت از بدن را گزارش می کنند. آنهایی که ورزش می کنند، در مقایسه با افرادی که بندرت تمرین میکنند، بطور کلی سطوح پایین تری از نارضایتی از بدن را گزارش می کنند.

۹- افرادی که ورزش می کنند، روابط عاشقانه بهتری دارندمحققان از دلیل آن مطمئن نیستند. دلیلش می تواند آن باشد که ورزش باعث می شود احساس بهتری در مورد خودتان داشته باشید. شاید زندگی شما را بهبود می بخشد یا شاید روحیه خوب شما بخاطر ورزش، به برطرف کردن هرگونه مشکلاتی که ممکن است با شریک زندگی تان داشته باشید، کمک می کند.

۱۰- ورزش، شما را شادتر می کندمطالعات همچنان نشان می دهند افرادی که ورزش می کنند، شادتر هستند. با در نظر گرفتن اینکه تمام موارد بالا با هم ادغام می شوند، تعجبی هم ندارد.

اگر شما مستعد افسردگی یا اختلال خلقی فصلی هستید، ورزش باید یکی از نقاط اتکای اصلی شما باشد و حتی اگر با آن مشکلات درگیر نیستید، رفتن به باشگاه هنوز هم می تواند اثرات مثبتی بر شما بگذارد که ارزشش را دارد

وب‌سایت تناسب اندام

ارسال شده در 18 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • 10 راه درمان کم‌خونی
  • در مراقبت ازدندان چه باید و نبایدهایی وجود دارد؟
  • دانستنی هایی در مورد تحریک پذیری افراد
  • داشتن هدف در زندگی فرد افسرده
  • مقابله با سرطان سینه به وسیله این خوراکی ها
  • اطلاعاتی برای مردان درمورد پروتئین بدنشان
  • دلایل بسیار عجیب و باورنکردنی اضاف وزن
  • چگونگی یاد دادن رفتار صحیح و مودبانه به اطفال
  • عوارض خوردن زیاد زردچوبه و فلفل
  • نجات موها با کمک ورزش یوگا
  • با این علائم شما مبتلا به تومور مغزی هستید
  • تاثیر رنگ بر حواس پنجگانه
  • عوارض نشستن نادرست در مردان و زنان
  • مواد غذایی مناسب برای برطرف کردن سردرد
  • تاثیر لیزر روی سفید شدن دندان ها
  • محبوبترین ها

  • التهاب بعد از عصب کشی
  • موادی جدید برای پر کردن دندان
  • دشمنی این نوشیدنی ها با دندان
  • تاثیرات مختلف نخ دندان کشیدن
  • سفیدی دندان با این ماده
  • قلیان یکی از دشمنان دندان
  • درمان فاصله بین دندان ها
  • از آدامس های معطر برای رفع بوی دهان استفاده نکنید
  • از زبان دندانپزشکان توصیه هایی در مورد دندان هایتان بشنوید
  • تغییر رنگ خارجی و داخلی دندان با این روش ها
  • راهکارهای درمانی جالب برای دندان قروچه
  • خطرات تری کلوزان موجود در خمیردندان های معروف
  • مشکلاتی که ناشی از بهداشت نامناسب دهان و دندان است
  • پیامدهای بیمار بودن لثه و دهان و دندان
  • چاره بی آب بودن دهان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است