چربی سوزی

الان دیگر اکثر مردم روز به روز رو به زندگی پر چربی میروند و این چربی بخاطر مواد غذایی امروز است،همانند گوشت،برنج،خورش و … .این مواردی که گفتیم همه پر از مواد پر چرب هستند و البته موادی هستند که مصرف شان بالاست.سلامت انسان ها بخاطر پیشرفت های هر روزه روز به روز به سوی خطر و تهدیدات میرود و باید از خودمان در برابر آن ها محافظت کنیم.

چربی‌های اضافی؛ مشکلی همیشگی و آزار‌دهنده برای گروه قابل توجهی از مردم، مردمی‌که روز به روز تحرکشان کمتر، رژیم غذایی شان ناسالم‌تر و وزنشان بیشتر می‌شود. در چنین شرایطی همه به دنبال امتحان راه‌های مختلف هستند تا بلکه قدری از چربی‌های بدنشان را کم کنند، غافل از اینکه ساده ترین و موثرترین شیوه کاهش این چربی‌های بد شکل تغییر در سیستم سوخت و ساز بدن است که به وسیله اضافه کردن چند خوراکی ساده به سبد غذایی محقق می‌شود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که وجود چربی‌های اضافی آزارتان می‌دهد این مواد غذایی را مصرف کنید.

در ادامه با 7 خوراکی ارزان و چربی سوز آشنا میشوید :

زنجبیل
یکی از ترکیبات اصلی زنجبیل کپسایسین است، ماده ای که نه تنها اشتها را کاهش می‌دهد بلکه به هضم عذا هم کمک می‌کند و سوخت و ساز بدن را هم افزایش می‌دهد. کافی است برشی از این گیاه دارویی آرام بخش را به چای و کیک اضافه کنید و از خواص بی‌نظیر آن بهره مند شوید.

بادام
کالری پایین بادام نقش موثری در کاهش وزن بازی می‌کند، تحقیقات انجام شده روی این مغز جادویی نشان داده است: چربی تک­سیرنشده موجود در بادام علاوه بر اینکه میزان انسولین خون را تنظیم می‌کند در موجب افزایش احساس سیری می‌شود و بدین وسیله حجم غذای مصرفی را در طول روز کاهش می‌دهد.

آووکادو
اگرچه این میوه سبز خامه‌ای سرشار از چربی است؛ ولی نمی‌توان از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن چشم پوشی کرد. مهم‌تر از همه این موارد، بیشتر کالری‌های موجود در آووکادو از دسته چربی‌های تک­سیرنشده هستند که به میزان سوخت و ساز بدن کمک قابل توجهی می‌کنند.

روغن زیتون
خوردن روغن برای کاهش وزن؟ شاید قدری و دور از ذهن به نظر برسد؛ اما چربی‌های تک­سیرنشده­ای مانند روغن زیتون می‌توانند در سوزاندن کالری‌های بدن نقش داشته باشند. البته شما در شرایطی شاهد تاثیرات مثبت این خوراکی‌ها خواهید بود که مصرف دیگر انواع چربی مثل کره و خامه را کاهش دهید و روغن زیتون را به مقداری مشخص استفاده کنید.

فلفل‌های تند
انواع فلفل‌های تند مثل: فلفل قرمز و هندی که غذای شما را تندتر می‌کند سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان داده‌اند: اضافه کردن قدری از این فلفل‌ها به غذا تا سه ساعت پس از اتمام آن وعده موجب افزایش ۲۵ درصدی سوخت و ساز بدن می‌شود.

سیر
بوی بد آن را به پای خواص بی‌شمارش بگذارید. سیر نه تنها سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد بلکه میزان لپید موجود در خون را هم کنترل می‌کند. البته این به معنای استفاده بدون حد از سیر نیست، شما می‌توانید هر روز مقداری محدودی سیر به غذایتان اضافه کنید و به سوختن چربی‌های اضافی امید بیشتری داشته باشید.

بروکلی
بروکلی حاوی دو ماده مغذی حیاتی است؛ کلسیم و ویتامین C. دو ماده ای که به‌شدت میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند و سلامت غده تیروئید شما را تضمین می‌کنند. با خوردن بروکلی هم استخوان‌هایی سالم داشت و هم اندامی‌متناسب و بدون چربی.

منبع : تراز

ارسال شده در 18 آبان 1395 توسط سلمان آرین با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • ارتباط ذهن آرام با خواب مناسب
  • افزایش بی رویه بیماری روانی مزمن در آینده
  • بیماران میتلا به ام اس صاحب عینک هوشمند شدند
  • مضرات جوجه های رنگ شده برای اطفال
  • رهایی از نازایی با این روش ها
  • عکس های دماسنج الکلی
  • ترشی لوبیا سبز با تخم مرغ
  • حد و اندازه شنوایی تان چقدر است؟
  • آنژیو گرافی و تکنیک های مربوط به آن
  • دندان های خود را سفید و شفاف کنید
  • مشکل روحی به نام درونگرایی
  • پرهیزات مهم در هنگام سرماخوردگی
  • رژیم های غذایی ناسالم مرتبط با سرطان
  • با این روش کودکان را با خدا آشنا کنید
  • حقایقی درباره دستبندهای مغناطیسی از زبان متخصصین
  • محبوبترین ها

  • رفلاکس معده را با سرکه سیب درمان کنید
  • با روزه میگرن شدیدتر می شود
  • همه اثرات مثبت خواب رم
  • شیوه هایی برای تقویت فرآیند چربی سوزی شما
  • 7 علت شایع سرفه
  • روشهای موثر رهایی از سرگیجه
  • برای دور کردن سرطان پستان از خودتان بخوانید
  • درباره خرید کوله پشتی برای مدرسه چه می دانید
  • ضربه به اوربیت
  • انتقال این بیماری حتی با لباس!
  • نشانه های مختلف در بدن برای بیماری
  • اگر زود خسته می شوید از بیماریهای کبدی غافل نشوید
  • اگر دور کمرتان زیاد است عمر کوتاهی دارد
  • علت اینکه بدن برخی اوقات سردتر است؟
  • مدت زمان معاینه و ویزیت توسط پزشک
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است