گیاه‌خواری را امتحان کنید
بله، گیاهان با افزایش میزان جذب مواد مغذی در استخوان‌ها و عضلات، باعث افزایش سلامت استخوان‌ها خواهند شد. با این حال، باید سعی کنید با یک متخصص طب آیورودا در این باره مشورت کنید تا بسته به نوع مشکل‌تان، بدانید چه میزان باید از این گیاهان مصرف کنید.
غذاهای سرشار از استروژن بخورید
مصرف استروژن گیاهی روشی مناسب برای بازیابی میزان کاهش‌یافته این هورمون در زنان بعد از دوران یائسگی است. استروژن نقش مهمی در افزایش چگالی استخوان‌ها ایفا می‌کند. بنابراین سعی کنید دانه سویا، عدس، نخود و لوبیا همراه با توفو، شیرسویای غنی‌شده با کلسیم در رژیم غذایی‌تان باشد؛ چرا که این‌ها دشمن پوکی استخوان محسوب می‌شوند.
برای میان‌وعده از آجیل و دانه‌ها استفاده کنید
بله، علتش آن است که اسیدهای چرب امگا۳ موجود در آنها باعث افزایش محتوای معدنی استخوان‌ها شده و به خاطر همین مسئله، در حفظ سلامت و قوی‌تر ساختن استخوان‌ها تأثیر به سزایی دارند. آجیل‌ها و بذرهای گیاهانی که نباید فراموش کرد عبارت است از دانه‌های کنجد، گردو و تخم برزک.
پتاسیم را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید
علاوه بر کلسیم باید سعی کنید مصرف مواد معدنی را هم افزایش دهید؛ چرا که به طور مستقیم در افزایش سلامت استخوان‌ها تأثیر می‌گذارد. یکی از این مواد معدنی پتاسیم است که می‌تواند از کمبود کلسیم در ادرار پیشگیری کند. بنابراین از این مسئله مطمئن شوید که رژیم غذایی‌تان حاوی کره بادام‌زمینی و بادام باشد.
ویتامین D را از قلم نیاندازید
همه می‌دانند که ویتامین D برای جذب کلسیم غذا بسیار ضروری است. بنابراین سعی کنید رژیم غذایی‌تان سرشار از ویتامین D باشد. غذاهایی مانند تخم‌مرغ، ماهی سالمون، ساردین، شمشیرماهی و برخی از روغن‌های ماهی سرشار از ویتامین D هستند.
منبع: خبر پو

ارسال شده در 18 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • سهم بانوان ایرانی در اهدای خون
  • ۵ علتی که چرا ورزشهای شکم شما کارساز نیست
  • چه کسانی نباید تخم مرغ عسلی بخورند
  • تعریف اصطلاح روش کششی PNF
  • عارضه های تنفسی در حیوانات خانگی
  • از عفونت های سینوسی مزمن بترسید
  • تاثیرپذیری مشکلات قلبی ناشی از تیروئید
  • دستاوردی جدید از خمیردندان فاقد فلوراید
  • آب پیاز و عسل درمان طبیعی ریزش مو
  • تهدیدها و خطرات جانبی دنیای مجازی برای اطفال
  • ماده اصلی ایجاد کننده شکم چاق در بدن
  • عوارض استنشاق دخانیات برای این رده سنی
  • پیشنهاداتی برای صحبت با اطفال
  • با مراقبه به همه چیز می رسید
  • تأثیر فرزندپروری در داشتن ازدواج موفق
  • محبوبترین ها

  • افراط در مصرف مکمل آهن
  • روش شاد زندگی کردن در ایران
  • کنسرو برای فشار خون بالا مضر است
  • درد مفاصل و اندام ها در هنگام بیدار شدن
  • آیا دلیلی برای عرق کردن در خواب وجود دارد؟
  • مضرترین نوع اختلال بی خوابی برای بدن
  • اتفاقات مهم در بدن در زمان خواب
  • پرخوابی یا کم خوابی،کدام یک خطرناک تر است؟
  • فیلم های غیرمجاز دیدن همسر
  • رباتی نجات دهنده شبیه خزندگان
  • آموزش های لازم برای مطالعه مفید
  • مراقبت از کفش ها
  • گوگل با ذهنیات ما چه می کند
  • بررسی و علت فوت داوود رشیدی
  • نظافت و تمیزکاری وسایل هوشمند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است