2264350

 فیبرها و پروتئین های گیاهی را از وعده های غذایی تان حذف نکنید مصرف ان ها کمک زیادی به لاغری و کاهش وزنتان خواهد کرد و موجب افزایش احساس سیری شما خواهد شد فیبر موجود در این مواد غذایی برای افزایش سلامتی بدن بسیار مهم و تاثیرگذار هستند می توانند موجب احساس سیری تان شوند همچنین خواص درمانی زیادی در خود جای داده اند که از جمله می توانیم کمک به رفع مشکلات گوارشی و هضم بهتر غذا اشاره کنیم .

 

مطالعه جدید محققان نشان می دهد خوردن پروتئین گیاهی در مقایسه با پروتئین حیوانی، به حفظ احساس سیری در طولانی مدت کمک کرده و در نتیجه تا وعده غذایی بعد کمتر گرسنه می شوید.

 در این مطالعه ۴۳ مرد جوان دانمارکی در سه روز متفاوت سه وعده صبحانه متفاوت خوردند که فاصله هر یک باهم دو هفته بود. وعده های غذایی از لحاظ پروتئین حیوانی و گیاهی موجود در آن متفاوت بود: وعده غذایی اول شامل گوشت با پروتئین بالا و سیب زمینی بود؛ وعده غذایی دوم حاوی پروتئین بالا متشکل از حبوباتی شامل لوبیا و عدس و مقداری نخود بود؛ و وعده سوم حاوی مقداری حبوبات کم پروتئین همراه با برش های سیب زمینی بود.

محققان دریافتند مردانی که وعده غذایی دوم که حاوی پروتئین بالا متشکل از حبوبات را مصرف کرده بودند در مقایسه با مصرف دو وعده غذایی دیگر، احساس سیری بیشتر و گرسنگی کمتری را گزارش کرده بودند.

محققان همچنین دریافتند زمانیکه شرکت کنندگان وعده غذایی حاوی پروئین بالای گیاهی در صبحانه مصرف کردند، در مقایسه با دو نوع صبحانه دیگر، ۱۲ تا ۱۳ درصد کالری کمتری در وعده ناهار مصرف کرده بودند.

به گفته محققان، میزان بالای فیبر در وعده غذایی حاوی پروتئین بالای گیاهی در میزان بالای احساس سیری نقش دارد. فیبر و پروتئین با مکانیسم های متفاوتی در بدن عمل می کنند. بدن قادر به تجزیه فیبر نیست از اینرو این ماده غذایی تا زمان دفع در دستگاه گوارش باقی می ماند. اما پروتئین هضم شده و در بدن جذب می شود، از اینرو اجزای آن توسط بافت های بدن، از جمله مغز، مورد استفاده قرار می گیرد.

مهر

5 1000
ارسال شده در 22 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه | 170 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • دسر انجیر با ارده و دوشاب
  • باقالا و تأثیر آن بر پوکی استخوان و جوانی پوست
  • با کمک دارو میتوان لاغر شد؟
  • خاکشیر با آبلیمو برای این روزها
  • ورزش پیلاتس را انجام دهید ، به این دلایل شگفت انگیز
  • فکت گرافی – پنج راه برای تمرین روزانه محبت
  • اسطوخودوس متخصص مغز و اعصاب خصوصی شما!
  • میوه ها و سبزی ها را چگونه مصرف کنیم؟
  • محبوبترین ها

  • افزایش خطر مبتلا شدن به سرطان ریه با مصرف نان و برنج
  • چه خوراکی هایی کربوهیدرات زیادی دارند؟
  • روغن زیتون انتخاب خوبی برای پخت و پز نیست
  • رفع عوارض یائسگی با مصرف سیب و چغندر
  • آیا خوردن آش باعث چاقی می شود؟
  • اگر کودک شما عاشق پیتزا است
  • چه غذاهایی را روزانه اشتباه مصرف میکنیم؟
  • نسخه غذایی برای درمان فشار خون بالا
  • رپورتاژ

  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما