2264350

 فیبرها و پروتئین های گیاهی را از وعده های غذایی تان حذف نکنید مصرف ان ها کمک زیادی به لاغری و کاهش وزنتان خواهد کرد و موجب افزایش احساس سیری شما خواهد شد فیبر موجود در این مواد غذایی برای افزایش سلامتی بدن بسیار مهم و تاثیرگذار هستند می توانند موجب احساس سیری تان شوند همچنین خواص درمانی زیادی در خود جای داده اند که از جمله می توانیم کمک به رفع مشکلات گوارشی و هضم بهتر غذا اشاره کنیم .

 

مطالعه جدید محققان نشان می دهد خوردن پروتئین گیاهی در مقایسه با پروتئین حیوانی، به حفظ احساس سیری در طولانی مدت کمک کرده و در نتیجه تا وعده غذایی بعد کمتر گرسنه می شوید.

 در این مطالعه ۴۳ مرد جوان دانمارکی در سه روز متفاوت سه وعده صبحانه متفاوت خوردند که فاصله هر یک باهم دو هفته بود. وعده های غذایی از لحاظ پروتئین حیوانی و گیاهی موجود در آن متفاوت بود: وعده غذایی اول شامل گوشت با پروتئین بالا و سیب زمینی بود؛ وعده غذایی دوم حاوی پروتئین بالا متشکل از حبوباتی شامل لوبیا و عدس و مقداری نخود بود؛ و وعده سوم حاوی مقداری حبوبات کم پروتئین همراه با برش های سیب زمینی بود.

محققان دریافتند مردانی که وعده غذایی دوم که حاوی پروتئین بالا متشکل از حبوبات را مصرف کرده بودند در مقایسه با مصرف دو وعده غذایی دیگر، احساس سیری بیشتر و گرسنگی کمتری را گزارش کرده بودند.

محققان همچنین دریافتند زمانیکه شرکت کنندگان وعده غذایی حاوی پروئین بالای گیاهی در صبحانه مصرف کردند، در مقایسه با دو نوع صبحانه دیگر، ۱۲ تا ۱۳ درصد کالری کمتری در وعده ناهار مصرف کرده بودند.

به گفته محققان، میزان بالای فیبر در وعده غذایی حاوی پروتئین بالای گیاهی در میزان بالای احساس سیری نقش دارد. فیبر و پروتئین با مکانیسم های متفاوتی در بدن عمل می کنند. بدن قادر به تجزیه فیبر نیست از اینرو این ماده غذایی تا زمان دفع در دستگاه گوارش باقی می ماند. اما پروتئین هضم شده و در بدن جذب می شود، از اینرو اجزای آن توسط بافت های بدن، از جمله مغز، مورد استفاده قرار می گیرد.

مهر

ارسال شده در 22 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • فواید نمک در ایجاد سلامت کامل بدن
  • چرا شناسایی تله‌های زندگی مهم است؟
  • بلند شدن از خواب با حس قهوه
  • بحران شخصیتی با ازدواج در سنین بالا
  • ابتلا به سرطان با حضور در این اماکن
  • با قرص ال کارنیتین چربی هایتان را آب کنید!!
  • چگونه به شیوه کامل و صحیح رب گوجه فرنگی درست کنیم
  • برای افراد دیر رشد معرفی سه ماده غذایی پرکالری و سالم
  • نقش ویتامین C را در رژیم غذایی
  • با خطرساز شدن بند ناف چه کنیم
  • از سرطان پستان اینگونه پیشگیری کنید
  • ورزش و خطر مرگ
  • سوپ عدس و نعناع داروی سرما خوردگی
  • برای رفع «خارش» طب سنتی این نوشیدنی ها را توصیه می کند
  • چپ دست ها چگونه افرادی هستند
  • محبوبترین ها

  • مرگبارترین موجودات روی کره خاکی
  • اشتباهات خطرناک روزمره
  • رابطه زیبایی همسر و خوشبختی
  • آماده شدن برای رختخواب
  • نشستن به مدت طولانی و عواقب باورنکردنی آن
  • فعال تر کردن هوش
  • آیا درباره زنخدان اطلاعات کافی دارید؟
  • پی بردن به روحیات و شخصیت افراد از روی دست
  • نوشیدنی معجزه آسا برای پیشگیری از سرطان در کبد
  • رفع مشکل بالا بودن کلسترول خون
  • چطور میتوانیم سخنرانی تاثیرگذاری داشته باشیم؟
  • بروز مسمومیت با زیاده روی در مصرف آهن
  • بررسی نسل های آینده از لحاظ قد و ذهن
  • اهمیت حرف زدن با صدای بلند برای هوش و حافظه
  • مزاج افراد مهربان چیست؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است