سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا

 

متاسفانه امروزه آلودگی هوا تبدیل به معضلی برای سلامتی ما شده است که برای مقابله با آن می توانید از روش های تغذیه ای مناسب کمک بگیرید سموم ناشی از این الودگی ها می توانند باعث ایجاد بیماری های قلبی و عروقی و آسم و مشکلات تنفسی فراوان شود در این زمینه مصرف برخی میوه و سبزیجات سالم و  سم زدا را در نظر گرفته ایم ،که به کمک آن ها می توانید از آسیب های ناشی از سموم در بدنتان در امان بمانید .

راه دفع سموم در بدن قرار داد که با تغذیه مناسب می‌توان سلامتی در بدن را حفظ و نسبت به دفع سموم اقدام کرد.

صفرا، عرق، خلط، مدفوع و ادرار ۵  راه دفع سموم در بدن است، بهترین راه دفع سموم از بدن از طریق مصرف مایعات بوده البته باید توجه داشت مایعات تنها شامل آب نیست، بلکه آش، سوپ، خورشت، لبنیات، میوه و سبزیجات همه در دسته مایعات قرار می‌گیرند و برای کاهش تأثیر آلاینده‌های محیطی در بدن باید مصرف مایعات را مورد توجه قرار داد.

    مایعات:

مایعات دارای هزاران خاصیت بوده و سبب دفع آلاینده‌ها از بدن می‌شود، بهتر است مصرف مایعاتی را مورد توجه قرار دهیم که حاوی آنتی‌اکسیدان باشد و مانع از فعالیت رادیکال‌های آزاد و تخریب سلول‌ها شود

.

سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا   سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا

    میوه و سبزیجات:

در علم تغذیه ۲۷ سیتوکمیکال (ترکیب شیمیایی، گیاهی) وجود دارد که ما آنها را با رنگ‌های مختلف در میوه‌ها و سبزیجات همچون قرمز، ارغوانی، زرد، سبز و … می‌شناسیم، میوه و سبزیجات علاوه بر اینکه در دسته مایعات قرار دارد آنتی‌اکسیدان بالایی داشته و فیبر موجود در آن نیز سبب خروج آلاینده‌ها از بدن می‌شود.

سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا   سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا   سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا

    غلات کامل و حبوبات:

بعد از میوه و سبزیجات غلات کامل و حبوبات این خاصیت را داشته و سبب دفع آلاینده‌ها از بدن می‌شود. ماهی نیز بدن را پاکسازی کرده و به دلیل اینکه حاوی امگا‌3، سلنیوم، ید، روی،‌ آهن و منیزیم است، جهت کاهش تأثیر آلاینده‌ها بر بدن مصرف آن بسیار توصیه می‌شود.

سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا   سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا   سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا   سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا

    ماهی:

مصرف ماهی در پاییز به دلیل اینکه یخ‌زده نبوده و بو و کهنگی ندارد، بسیار توصیه می‌شود، ماهی دارای همه ریزمغذی‌های لازم برای دفع آلایند‌ه‌ها است.

سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا   سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا   سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا   سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا   سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا

    لبنیات:

مصرف لبنیات به ویژه ترکیب ماست با ادویه جاتی همچون فلفل، زردچوبه، زنجبیل و دارچین به دلیل اینکه حاوی مواد آنتی‌اکسیدانی فراوان است در زمان بروز آلودگی هوا و کاهش تأثیر آن در بدن توصیه می‌شود، از طرفی ادویجات چند ده برابر میوه و سبزیجات آنتی‌اکسیدان داشته و تنها در افرادی که آلرژی دارند مصرف آن توصیه نمی‌شود.

سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا   سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا   سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا   سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا   سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا   سم زدایی از بدن رهایی از سموم بدن دفع سموم از بدن آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا

بهتر است مصرف سبزیجات به صورت فرآوری شده و کمپوت نباشد، همچنین بعد از ماهی، حبوبات و غلات کامل، میوه و سبزیجات و لبنیات مصرف آجیل نیز برای رفع آلودگی در بدن حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
در زمان آلودگی هوا در کلانشهرها فلزات سنگینی همچون سرب، جیوه،‌ آرسنیک، کادمیوم و آلومینیوم ایجاد می‌شود و در زمانیکه بدن ما دارای ریزمغذی‌هایی همچون آهن، ید، روی، منیزیم و سلنیوم باشد اجازه فعالیت به این فلزات سنگین توسط بدن داده نمی‌شود.
کسانی که فقر آهن، ید و سلنیوم در بدن داشته باشند بیشتر تحت تأثیر آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا قرار می‌گیرند.
تغذیه در هر شرایطی باید به صورتی باشد که روزانه مصرف میوه، سبزی، غلات کامل، حبوبات، گوشت، لبنیات و آجیل در رژیم غذایی وجود داشته باشد، البته باید توجه داشت حبوبات حتماً از یک روز قبل خیس خورده باشد تا علاوه بر رفع نفخ آن املاح در بدن بهتر جذب شود

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 18 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تصاویری از تجهیزات دیالیز
  • جوانسازی پوست با کمک مواد طبیعی و گیاهی
  • هفت نکته ای که برای دیابتی ها لازم است
  • برخی از خواص پنبه
  • 7 دلیل برای قطع مصرف الکل
  • شناخت درمان های تپش قلب
  • آشنایی با پر خرج ترین عروسی های جهان
  • وعده های بیشتری در روز بخورید
  • محبوبترین ها

  • لذیذترین نوشیدنی های مخصوص این فصل
  • مراقب چاقی در تعطیلات باشید
  • افزایش وزن طولانی مدت با سبک زندگی چه ارتباطی دارد؟
  • حتما غذاهای گرم و تازه موقع سحر میل کنید!
  • توصیه های خوراکی برای رفع یبوست
  • پرخوری روانی و این روش های درمانی
  • بررسی میوه و سبزیجات از روی ظاهر آنها
  • سیزده نکته در مورد دانه ذرت
  • رپورتاژ

  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • الو دکتر

    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است