635550333942953912 ۵ راه دفع سموم در هوای آلوده این روزها

 

متاسفانه امروزه آلودگی هوا تبدیل به معضلی برای سلامتی ما شده است که برای مقابله با آن می توانید از روش های تغذیه ای مناسب کمک بگیرید سموم ناشی از این الودگی ها می توانند باعث ایجاد بیماری های قلبی و عروقی و آسم و مشکلات تنفسی فراوان شود در این زمینه مصرف برخی میوه و سبزیجات سالم و  سم زدا را در نظر گرفته ایم ،که به کمک آن ها می توانید از آسیب های ناشی از سموم در بدنتان در امان بمانید .

راه دفع سموم در بدن قرار داد که با تغذیه مناسب می‌توان سلامتی در بدن را حفظ و نسبت به دفع سموم اقدام کرد.

صفرا، عرق، خلط، مدفوع و ادرار ۵  راه دفع سموم در بدن است، بهترین راه دفع سموم از بدن از طریق مصرف مایعات بوده البته باید توجه داشت مایعات تنها شامل آب نیست، بلکه آش، سوپ، خورشت، لبنیات، میوه و سبزیجات همه در دسته مایعات قرار می‌گیرند و برای کاهش تأثیر آلاینده‌های محیطی در بدن باید مصرف مایعات را مورد توجه قرار داد.

    مایعات:

مایعات دارای هزاران خاصیت بوده و سبب دفع آلاینده‌ها از بدن می‌شود، بهتر است مصرف مایعاتی را مورد توجه قرار دهیم که حاوی آنتی‌اکسیدان باشد و مانع از فعالیت رادیکال‌های آزاد و تخریب سلول‌ها شود

.

961192462041412212312713021453178164151103 ۵ راه دفع سموم در هوای آلوده این روزها

    میوه و سبزیجات:

در علم تغذیه ۲۷ سیتوکمیکال (ترکیب شیمیایی، گیاهی) وجود دارد که ما آنها را با رنگ‌های مختلف در میوه‌ها و سبزیجات همچون قرمز، ارغوانی، زرد، سبز و … می‌شناسیم، میوه و سبزیجات علاوه بر اینکه در دسته مایعات قرار دارد آنتی‌اکسیدان بالایی داشته و فیبر موجود در آن نیز سبب خروج آلاینده‌ها از بدن می‌شود.

Ghalbe-Salem-Ba-Miveh-Va-Sabzijat ۵ راه دفع سموم در هوای آلوده این روزها

    غلات کامل و حبوبات:

بعد از میوه و سبزیجات غلات کامل و حبوبات این خاصیت را داشته و سبب دفع آلاینده‌ها از بدن می‌شود. ماهی نیز بدن را پاکسازی کرده و به دلیل اینکه حاوی امگا‌3، سلنیوم، ید، روی،‌ آهن و منیزیم است، جهت کاهش تأثیر آلاینده‌ها بر بدن مصرف آن بسیار توصیه می‌شود.

1420917238_7 ۵ راه دفع سموم در هوای آلوده این روزها

    ماهی:

مصرف ماهی در پاییز به دلیل اینکه یخ‌زده نبوده و بو و کهنگی ندارد، بسیار توصیه می‌شود، ماهی دارای همه ریزمغذی‌های لازم برای دفع آلایند‌ه‌ها است.

2-سبزی-پلو-با-ماهی ۵ راه دفع سموم در هوای آلوده این روزها

    لبنیات:

مصرف لبنیات به ویژه ترکیب ماست با ادویه جاتی همچون فلفل، زردچوبه، زنجبیل و دارچین به دلیل اینکه حاوی مواد آنتی‌اکسیدانی فراوان است در زمان بروز آلودگی هوا و کاهش تأثیر آن در بدن توصیه می‌شود، از طرفی ادویجات چند ده برابر میوه و سبزیجات آنتی‌اکسیدان داشته و تنها در افرادی که آلرژی دارند مصرف آن توصیه نمی‌شود.

Hazfe-Labaniat-Az-Rezhime-Ghazaei ۵ راه دفع سموم در هوای آلوده این روزها

بهتر است مصرف سبزیجات به صورت فرآوری شده و کمپوت نباشد، همچنین بعد از ماهی، حبوبات و غلات کامل، میوه و سبزیجات و لبنیات مصرف آجیل نیز برای رفع آلودگی در بدن حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
در زمان آلودگی هوا در کلانشهرها فلزات سنگینی همچون سرب، جیوه،‌ آرسنیک، کادمیوم و آلومینیوم ایجاد می‌شود و در زمانیکه بدن ما دارای ریزمغذی‌هایی همچون آهن، ید، روی، منیزیم و سلنیوم باشد اجازه فعالیت به این فلزات سنگین توسط بدن داده نمی‌شود.
کسانی که فقر آهن، ید و سلنیوم در بدن داشته باشند بیشتر تحت تأثیر آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا قرار می‌گیرند.
تغذیه در هر شرایطی باید به صورتی باشد که روزانه مصرف میوه، سبزی، غلات کامل، حبوبات، گوشت، لبنیات و آجیل در رژیم غذایی وجود داشته باشد، البته باید توجه داشت حبوبات حتماً از یک روز قبل خیس خورده باشد تا علاوه بر رفع نفخ آن املاح در بدن بهتر جذب شود

ارسال شده در 18 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اختلالات سیستم عصبی در اثر چه عواملی بوجود می آید؟
  • متد جدید لاغری سه روزه
  • خواص فوقالعاده خوراک عدسی را فراموش نکنید
  • بررسی گیاه شقاقل و خواص آن
  • دانستنی های مهم درمورد تغذیه در فصل سرما
  • تاثیر وراثت و محیط در ویژگیهای بدنی و رفتاری
  • زمانیکه موز بجای دارو بکار می رود
  • با این رژیم غذایی ، سالم وزن اضافه کنید
  • چگونه ریزش مژه را کنترل کنیم؟
  • نکاتی درباره خط چشم در خانمهای بالای 40 سال
  • محصولات بهداشتی خطرساز برای پوست کودکان
  • دلیل ظاهر شدن دانه های سفید زیر چشم چیست؟
  • فواید موثر سطح دانش خانواده روی دیگر اعضا
  • دانسته هایی درباره برگشتگی پلک به خارج
  • 7 فایده شیر بز برای نوزاد
  • محبوبترین ها

  • مواد غذایی که به روده آسیب می رسانند
  • سفره صبحانه سالم با استفاده از این منوی غذایی
  • هیچ وقت کربوهیدرات ها را به تنهایی نخورید!
  • سلامتی بیشتر با غذاهای دریایی
  • تغذیه برای لذت بردن از خواب
  • اصول تغذیه ای ماه هفتم بارداری
  • با این مواد غذایی آرامش را به زندگی خود بازگردانید
  • تغییر دادن مزه شیر مادر
  • غذا خوردن با پروتئین بالا
  • ماست چه تاثیری بر دستگاه گوارش و پوست صورت دارد
  • لبنیات با آنتی بیوتیک ممنوع!
  • ساعت شکم را با چه روشهایی تنظیم کنیم؟
  • تقویت حافظه با این مواد غذایی
  • گیاهخواران و ریسک اختلالات قلبی
  • اگر به دنبال راهی برای درمان بد غذایی کودک خود هستید بخوانید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است