banan-medicinal-uses-for-children-child-eating-banana

از فایده های بی شمار موز برای سلامتی فرزندتان چه میزان اطلاع دارید این میوه مغذی چه خاصیت های درمانی برای کودک به همراه دارد و از چه سنی می توانیم به وی این میوه را بدهیم انرژی زایی ،رفع مشکلات دستگاه گوارش ،جلوگیری از کم‌خونی،تقویت بینایی و دید و افزایش قدرت ذهنی از فایده های مختلف مصرف موز به شمار می روند .پس سعی کنید این میوه را در برنامه روزانه کودک خود جای دهید.

 گنجاندن موز در برنامه غذایی فرزندتان شما را در فراهم کردن مواد مغذی مورد نیاز برای رشد او یاری می‌کند. موز میوه‌ای بسیار مغذی و حاوی انرژی می‌باشد. این مقاله را بخوانید.

این میوه شامل منگنز, ‌ویتامین ‌B6,ویتامین C, فیبر,پتاسیم, آهن, ویتامین C, بیوتین و مواد مغذی دیگر است.

از طرفی چربی کمی دارد و گلوکز، فروکتوز و ساکارز موجود در آن که قند طبیعی محسوب می‌شوند، انرژی‌زا هستند.

موز میوه شیرینی است که در تمام ماه‌های سال موجود است و بعد از رسیدن شیرین تر و نرم تر نیز می‌شود.
۱. انرژی زا

موز به عنوان میوه ورزشکاری شناخته می‌شود زیرا کربوهیدرات موجود در آن انرژی‌زا می‌باشد.

کودکان در طول روز فعالیت زیادی دارند، این در حالیست که به سرعت خسته می‌شوند و برای ادامه فعالیت‌های خود به انرژی نیاز دارند.

از آنجایی که موزرسیده تقویت کننده انرژی می‌باشد، می‌توانید به منظور حفظ انرژی فرزندتان به او موز دهید.
۲. گوارشی بهتر

فیبر موجود در موز به گوارش غذا کمک می‌کند. همچنین، موز حاوی نوع دیگری فیبر به نام پکتین (محلول در آب) می‌باشد.

این پکتین‌های محلول در آب موجب رسیدن موز می‌شوند که به هضمی مناسب، توسط تبدیل شدن کربوهیدرات به قند‌های ساده کمک می‌کند.

مصرف روزانه موز، اجابت مزاج فرزند شما را منظم کرده و از مشکلات دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند.

محتوی فیبری موز، باعث ایجاد احساس سیری نیز می‌شود، و به این ترتیب فرزندتان برای زمانی طولانی احساس گرسنگی نخواهد کرد.
۳. استخوان‌های محکم و بینایی بهتر

موز منبع غنی ای از پتاسیم است. پتاسیم، سدیم موجود در در برنامه غذایی فرزندتان را خنثی می‌کند و در نتیجه استخوان‌های او را محکم‌تر می‌کند.

کلسیمی که به واسطه ادراراز دست می‌رود را می‌توان بوسیله مصرف موز جبران کرد.

کودکانی که مرتب موز می‌خورند از بینایی بهتری برخوردارند، زیرا این میوه می‌تواند دید شما را بهبود بخشد.

ویتامین A موجود در موز، برای بینایی و دید بهتر بسیار مفید می‌باشد. موز شبکیه چشم را ازانواع بیماری‌ها در امان نگه می‌دارد.
۴. جلوگیری از کم‌خونی

فقر آهن، کمبود گلبول‌های قرمز در بدن، موجب کم‌خونی می‌شود.

برنامه غذایی کودک باید شامل آهن، فولیک اسید، ویتامین B12 و مس کافی به منظور تشکیل سلول‌های قرمز خون باشد.

موز میوه ای غنی از مواد مغذی است که به تولید هموگلوبین کمک می‌کند.

آهن برای کودکان ضروری بوده و از مبتلا شدن آنان به کم خونی جلوگیری می‌کند.
۵. افزایش قدرت ذهنی

موز سوخت خوبی برای مغز می‌باشد. پتاسیم موجود در موزبه جریان خون و ایجاد انرژی کمک می‌کند.

همچنین موز موجب افزایش قدرت تمرکز فرزندانتان می‌شود.

شما می‌توانید به عنوان تغذیه‌ای برای مدرسه و یا میان وعده‌ای در خانه به فرزندانتان موز دهید.
چه زمانی و چگونه به فرزندانمان موز دهیم؟

از آنجایی که این میوه حاوی مواد مغذی زیادی برای کودکان می‌باشد، شما می‌توانید از ۶ ماهگی به بعد موز را در برنامه غذایی کودک خود جای دهید.

می توانید مقدار کمی موز را خرد کرده و به صورت پوره در شیر او قرار دهید و سپس به مرور زمان مقدار آن را افزایش دهید.

بعد از ۵ سالگی می‌توانید تا ۴ عدد موز کوچک در روز به فرزندتان بدهید.

این موز‌های کوچک را می‌توانید در هر وعده غذایی در کنار ظرف او قرار دهیدو یا میلک شیک موز و کیک موزی درست کرده و به نحوی موز را در دسر خود جای دهید.

آنتی‌اکسیدان‌های زیاد موجود در موز از مبتلا شدن فرزندتان به بیماری‌های مزمن جلوگیری کنید.

سلامت نیوز

ارسال شده در 19 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • میزان ورزش کردن مهم نیست خطاهای آن مهم است!
  • کمک بروکلی به کبد
  • تلویزیون دیدن بچه ها و این عواقب
  • تاثیر ورزش آیروبیک برروی سرطان سینه
  • آنتی بیوتیکی موثر و کارساز
  • نبود همبازی برای تک فرزندها
  • سکوت دشمن افسردگی
  • ویروس های پنهان در استخر
  • شب ادراری کودک از علت تا راه حل
  • چه داروهایی برای بیماران گلوکوم زیان آور است؟
  • مراقبت های لازم از اسپرم آقایان
  • ورزشی عالی برای چربي‌سوز
  • روش بستن لوله های رحمی – خطرات، عوارض جانبی
  • درمان برای علائم خاص MS
  • ترک سیگار و چاقی
  • محبوبترین ها

  • ضعف زنان در ترک سیگار
  • روی آوردن به مواد مخدر صنعتی
  • خطرات تهدید کننده قلیان و سیگار
  • نوشیدنی های الکلی و برخی افراد
  • ماده مخدر کریستال، از نحوه مصرف تا اعتیاد و ترک
  • دخانیات و آسیب های آن به قندخون
  • آمار جدید تلفات بر اثر دود کردن سیگار
  • فهرست دقیقی از علائم مرتبط با مصرف مواد مخدر در دانش آموزان
  • ابزارها و روش های ترک سیگار را بشناسیم
  • تاثیرگذاری عکس روی جعبه سیگار
  • ترک سیگار و طول عمر بیشتر
  • متا آمفتامين (4-MTA) چه ماده ی مخدری است؟
  • همه چیز در باره اسانس خنک کننده ی سیگار
  • خانم هایی که در ترک سیگار ناتوانند
  • ناس بهتر است یا سیگار
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است