gym-workout

سوال کاربر: سلام

لطفا به من کمک کنید ران هایم را سفت و کوچک کنم.الان چند ماه است که دارم ورزش انجام میدهم و صبحانه یکلیوان چای میخورم ناهار هم کم میخورم و شام نمیخورم اما تاثیر ندارد .

پاسخ پزشک:

نجام تمرین های ساده باعث سفت شدن بزرگترین ماهیچه های بدن شما می شود و پاهای شما را کشیده تر می کند.
هر حرکت را دو سری و در هر سری ۱۰ تا ۱۲ بار تکرار کنید. این تمرین را یک روز در میان انجام دهید (پس از هر روز تمرین، حتماً یک روز استراحت داشته باشید).

۱- اسکوات تک پا
الف. در حالت ایستاده قرار بگیرید، پاها را کنار هم و دستان را کنار بدن نگه دارید، وزن خود را روی پای راست بیاندازید. پاشنه ی پای چپ را از زمین بلند کنید و انگشتان پای چپ را برای حفظ تعادل، کنار پای راست روی زمین نگه دارید. در طول انجام حرکت، اجازه ندهید که زانوی پای راست (پایی که اسکوات را انجام می دهد)، از انگشتان پا جلوتر رود.

ب. در حالی که پشت را صاف نگه می دارید، از مفصل ران به جلو خم شوید و زانوها را خم کنید، باسن را به آرامی عقب ببرید و دستان را به جلو صاف کنید. زمانی که ران ها تقریباً با زمین موازی شدند، حرکت را متوقف کنید و یک ثانیه مکث کنید. سپس، با فشار به پاشنه ی پای راست، به حالت ایستاده بازگردید.

۲- بلند کردن دو پا
الف. به پهلوی چپ دراز بکشید و یک پا را روی پای دیگر قرار دهید. برای حفظ تعادل، آرنج چپ را روی زمین قرار دهید. برای کمک به حفظ تعادل، دست راست را جلوی خود روی زمین قرار دهید.
ب. پای راست (پای بالایی) را حدود ۲۵ سانتی متر از زمین بلند کنید و سپس، پای چپ را به آرامی بالا ببرید تا به پای راست برسد. ۲ ثانیه صبر کنید و سپس، پای چپ و بعد از آن پای راست را پایین بیاورید. حرکت را به جهت مخالف هم تکرار کنید. دقت کنید که باسن را زیاد به جلو یا عقب خم نکنید.

۳- کشش با پای خمیده
روبروی یک صندلی بایستید، دستان را بالای سر ببرید، به آرامی از مفصل ران به جلو خم شوید و دستان را روی پشتی صندلی بگذارید. پشت را صاف نگه دارید و باسن را به طرف سقف، بالا بیاورید تا کششی را در پشت پاها احساس کنید. ۲۰ ثانیه مکث کنید و سپس، حرکت را تکرار کنید.

 

  • سوال از شما پاسخ از ما. تنها کافیست در بخش نظرات هر مطلب، مشکلتان را با ما در میان بگذارید تا دکتر سلام مشکل شما را حل کند.

ارسال شده در 18 آبان 1395 توسط خانم انیسی با موضوع پرسش و پاسخ

پیشنهاد سردبیر

  • حس اعتماد به نفس
  • داشتن هماهنگی برای رسیدن به اهداف
  • در کوتاهترین زمان مسواک بزنید
  • تاثیر خنده شما بر چهره دیگران
  • غذاهای مفید برای مدرسه کودک
  • چگونه مغز رژیم غذایی سالم اتخاذ میکند
  • فرآورده های هورمونی و تاثیرات مضر آن ها
  • عطسه مکرر
  • علائم اعتیاد شدید شما به شغلتان
  • برای اینکه مردم زیاد دوستمان داشته باشند اینگونه باشیم
  • دلایل احتمالی تهوع در دوران حاملگی
  • اصول مهم تغذیه پاییزی
  • بادگلو و این راههای پیشگیری از ایجاد آن
  • دین چه تاثیراتی بر روحیات افراد دارد
  • معجزه گیاهان در تصفیه هوای خانه
  • محبوبترین ها

  • معرفی گیاه سنبل الطیب یا علف گربه
  • درمان مشکلات روده به روش طب چینی (بخش دوم)
  • در از بین بردن سلول های سرطانی گیاه سداب فواید بی نظیری دارد
  • اطلاعاتی در خصوص علف لیمو
  • درمان بیماریهای مزمن مغز از طریق طب سنتی
  • خواص گلاب را بهتر بشناسیم
  • چرا زنجبیل خاصیت ضد درد دارد؟
  • رازیانه و پیشگیری از بیماریها
  • کاسنی و مصارف درمانی آن
  • گیاهان دارویی تقویت کننده روحیه
  • ترکیب خطرناک برخی داروهای گیاهی با شیمیایی
  • امراض شایع در افراد بلغمی مزاج
  • تغییر مزاج با مصرف چای
  • هل ،درمانگر گلودرد و درد معده
  • مواد غذایی تاثیرگذار بر دفع مواد زاید از بدن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است