میان وعده مواد غذایی مناسب برای میان وعده مصرف میوه و سبزیجات برای میان وعده مصرف غلات کامل در میان وعده لبنیات کم چرب برای میان وعده

سوال کاربر: برای میان وعده بهتر است چه چیزهایی بخوریم؟

پاسخ پزشک: غذاهایی را انتخاب کنید که گرسنگی‌تان را رفع کند و انرژی و مواد مغذی موردنیاز را به بدنتان برساند.
غلات کامل: میان‌وعده‌های تهیه شده از غلات کامل غنی از فیبر و کربوهیدرات پیچیده هستند و به شما انرژی کافی می‌دهد که تا رسیدن به زمان غذای اصلی گرسنه نشوید. بیسکویت‌ها و کراکرهای سبوس‌دار مناسبند.
میوه‌ها و سبزیجات: خوردن میوه و سبزی بدون داشتن چربی یا کالری زیاد باعث ایجاد احساس سیری در شما می‌شود و انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر لازم را به بدنتان می‌رساند.
دانه‌ها ومغزها: حاوی پروتئین هستند و سیری طولانی‌مدت ایجاد می‌کنند. میزان چربی آنها هم بالاست ولی از نوع چربی غیراشباع است که برای سلامتی بسیار مفید است. اما به‌ هرحال کالری مغزها زیاد است و نباید در مصرف آنها زیاده‌روی کرد.
لبنیات کم‌چرب: شیر، ماست، پنیر و دیگر محصولات لبنی منبع غنی کلسیم و پروتئین و حاوی ویتامین‌ها و موادمعدنی بسیار هستند. لبنیات چربی هم دارند، پس بهتر است برای جلوگیری از چاقی، از نوع کم‌چرب آنها استفاده کنید.
با اینکه میان‌وعده‌ها جزئی از یک رژیم‌غذایی سالم هستند اما اگر در مصرف آنها میانه‌روی را فراموش کنیم می‌توانند باعث افزایش وزن شوند. مثلاً یک مشت بادام(تقریباً ۲۳ عدد)، حدود ۱۶۳ کالری دارد. اما کالری یک پیاله آن به بیشتر از ۸۰۰ هم می‌رسد.

 

  • سوال از شما پاسخ از ما. تنها کافیست در بخش نظرات هر مطلب، مشکلتان را با ما در میان بگذارید تا دکتر سلام مشکل شما را حل کند.

5 1000
ارسال شده در 18 آبان 1395 توسط با موضوع پرسش و پاسخ | 252 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • استخوان بندی محوری (سر و صورت – ستون فقرات – قفسه سینه)
  • چگونه بفهمیم که آمادگی بچه ی دوم را داریم؟
  • سنین بالا و عارضه هموروئید
  • دورکردن انواع سرطان ها و بيماري ها از بدن با این روش ها
  • پیشگیری از ریزش مو اما با چه روش های موثری؟
  • انگشتان و ارتباط آنها با اعتماد به نفس و روحیه افراد
  • میوه هایی که برای جوانسازی پوست موثرند
  • چاق شوید با این خوراکیها
  • محبوبترین ها

  • برنامه هفتگی وعده های غذایی برای چاقی تضمینی
  • نوشیدنی داغ و عوارض مضر آن برای بدن
  • خوردنی های نارنجی یه عالمه برات فایده داره
  • چند نکته مهم در خصوص ویتامین ها
  • کاهش وزن مشهود =بالا نگه داشتن سوخت و ساز بدن
  • دستور غذایی برای کسانی که می خواهند لاغر شوند
  • خواص فوق العاده شگفت انگیز شیر را باهم مرور می کنیم
  • 14 عادت غلط که سبب افزایش وزن می شوند (بخش اول)
  • رپورتاژ

  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • جوان سازی و لیفت صورت بدون جراحی
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • مرکز دندانپزشکی لوتوس
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما