picsart_1477759364895

بر اساس نتایج آزمایشات، یک ماده ی شیمیایی مغز در ارتباط با احساس انگیزه، لذت، رفاه و یا تصورات ذهنی از کار کردن را در قالب افزایش سطح دوپامین به فرد ارسال می کند. در برخی مردم ظاهرأ ژن ها به نفع آزاد شدن دوپامین کار می کنند. تنوع در ژن های گیرنده دوپامین و همچنین برخی ژن های عصبی به شرکت کنندگان مطالعه کمک می کند که چه حدودی ورزش کنند و چه زمانی آن را رها کنند.

یک مطالعه ی جدید نشان می دهد ممکن است ژن ها به شما بگویند که آیا شما ترجیح می دهید ورزش کنید یا این که روی تخت دراز بکشید و استراحت کنید.
بر اساس نتایج آزمایشات، یک ماده ی شیمیایی مغز در ارتباط با احساس انگیزه، لذت، رفاه و یا تصورات ذهنی از کار کردن را در قالب افزایش سطح دوپامین به فرد ارسال می کند. در برخی مردم ظاهرأ ژن ها به نفع آزاد شدن دوپامین کار می کنند. تنوع در ژن های گیرنده دوپامین و همچنین برخی ژن های عصبی به شرکت کنندگان مطالعه کمک می کند که چه حدودی ورزش کنند و چه زمانی آن را رها کنند. محققان اعلام کردند با در نظر گرفتن شخصیت هر فرد، این ژن ها ممکن است توضیح دهند که چرا برخی افراد دارای نیاز طبیعی فعال بودن هستند در حالی که بقیه نیاز به راهنمایی دارند. آیا این به آن معناست که فرد محکوم به زندگی بی تحرک و کاهلی است؟ خیر.
پژوهشگران گفتند حتی اگر فردی به طور ژنتیکی تمایل کمتری به لذت بردن از ورزش دارد می تواند این مشکل را برطرف کند و یک انگیزه و عادت لذت بخش و سالم را برای خود بسازد.
آن ها اظهار داشتند که ژنتیک بسیار مهم است ولی این ها روی سنگ، نوشته نشده است و قابل اصلاح است. شما می توانید تصمیم به فعالیت و ورزش بگیرید و در واقع مغز خود را بازنویسی کنید به طوری که بفهمد ورزش با ارزش و لذت بخش است. در حال حاضر حدود نیمی از بزرگسالان از ورزش های هوازی استفاده می کنند.
دوپامین یک ماده ی شیمیایی در مغز است که نقش مهمی در احساس لذت و تنظیم سبک زندگی دارد. شما می توانید با پیدا کردن یک فعالیت فیزیکی که از آن لذت می برید، شروع به داشتن تحرک ورزشی کنید یا این که با استفاده از تعاملات اجتماعی مثبت این کار را دنبال کنید و با این کار سطح دوپامین را در مغز خود افزایش دهید و از زندگی لذت ببرید.

در این باره بیشتر بخوانید: ریشه علاقه به ورزش در ژنتیک افراد

ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • راه حلی برای کابوس های شبانه کودک
  • 5 روغن طبیعی برای براق و پرپشت کردن موها
  • شیرین بیان و جلوگیری از یک باکتری در معده
  • علت عشق خانم ها به خرید کردن چیست؟
  • متداول ترین مشکلات مردان در رابطه جنسی
  • آیا ماکارونی می تواند برای بدن خاصیت داشته باشد؟
  • عارضه آنسفالی در این نوزاد
  • گریه شیرخواران
  • آیا آفت دهان به علت کمبود ویتامین است
  • سرطان و ام اس را از خود دور کنید
  • خجالت در سنین پایین
  • طریقه نگهداری از نوزاد در هفته دوم
  • هيچ كدام از مكمل‌هاي ورزشي مجاز در ايران حاوي مواد دوپينگي نيست
  • با چای سبزپوستی صاف و موهایی براق داشته باشید
  • هرآنچه درمورد پفک باید بدانید
  • محبوبترین ها

  • رسیدن به لاغری با برخی ترفندهای تغذیه ای
  • کاهش وزن و اضافه وزن با آبی و زرد
  • بهترین مواد غذایی در سفره صبحانه ایرانی ها
  • اگر با لبنیات مشکل دارید این مطلب را بخوانید!!
  • رموز طلایی رفع اشتهای دروغین
  • اگر از زندگی روزمره خسته شده اید بخوانید
  • درمان بدغذایی کودک به روش یکی از متخصصان مشهور
  • چند نوع سیب داریم و کار برد هرکدام؟
  • راهنمایی هایی در رابطه با اختلالات پرخوری
  • این شکر ها وزن شما را زیاد نمی کنند
  • بررسی ارزش تغذیه ای شلغم
  • در پیکنیک های خود از این غذاها استفاده نکنید
  • سبک تغذیه ای مردم ژاپن
  • اضافه وزن در محل کار
  • مابقی غذای افطار را چگونه نگهداری کنیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است